چهارشنبه, 2 خرداد 1403 2024,May

عارضه جدید ویروس کرونا کشف شد

24 خرداد 1401
عارضه جدید ویروس کرونا کشف شد

به گزارش بانک اول تخصصان کلینیک دانشگاه اولم در آلمان پی برده‌اند که ویروس کرونا می‌تواند به لوزالمعده هم آسیب برساند.

یک سخنگوی این دانشگاه می‌گوید: مطالعات نشان داده‌اند که سلول‌های تولیدکننده انسولین در پانکراس با پیشرفت بیماری، آلوده می‌شوند.

تبلیغ

 

عرضه ویژه لایسنس های اورجینال مایکروسافت Windows, Office, Server

این مطالعه که نتایج آن در مجله علمی "نیچر متابولیسم" منتشر شده، وجود علائم دیابت یا وخیم‌تر شدن سوخت و ساز قند در بیماران دیابتی مبتلا به بیماری کووید-۱۹ را توضیح می‌دهد.

این مجله تخصصی پیش‌تر مقاله‌ای از پژوهشگران دانشگاه کیل را منتشر کرده بود که ابتلای یک جوان ۱۹ ساله به دیابت را پس از مبتلا شدن به کرونا تحلیل و بررسی می‌کرد.

مارتین واگنر، نویسنده مقاله تحقیقی دانشگاه اولم و پزشک ارشد بیمارستان این دانشگاه می‌گوید، در بیماران کووید- ۱۹ همیشه دوره‌ای وجود دارد که در آنها تنظیم سطح قند خود مختل می‌شود.

بر همین اساس، تیم تخصصی بیمارستان دانشگاه اولم، بافتی از لوزالمعده را در معرض ویروس‌های سارس- کوو ۲ قرار دادند و پی بردند که این ویروس می‌تواند به پانکراس نیز حمله‌ور شود. آنها هم‌چنین بیماران فوت شده از کرونا را نیز به همین منظور مورد معاینه قرار دادند.

این معاینات و موارد آزمایشگاهی به شناسایی پروتئین‌های ویروس در لوزالمعده منجر شد، حتی وقتی که دیگر در ریه‌ها پروتئین ویروس مشاهده نمی‌شد.

مهم‌ترین هورمون لوزالمعده، انسولین است و مهم‌ترین عملکرد انسولین این است که واکنش‌های آنابولیک بر روی کربوهیدرات‌ها، چربی‌ها، پروتئین‌ها، و اسیدهای نوکلئیک را تحریک می‌کند.

بنابر گزارش دویچه وله، مطالعه یادشده دربرگیرنده کنترل و بررسی وضعیت مبتلایان در فواصل زمانی مختلف است و نشان می‌دهد که عوارض و آسیب‌های ویروس کرونا به مراتب بیشتر از آن چیزی است که فرض می‌شود.

اخبار مرتبط
مغز انسان با افزایش سن تغییر می‌کند و طبعا عملکرد ذهنی نیز به همراه آن تغییر می‌کند. زوال ذهنی و شناختی امری رایج است و یکی از ترسناک‌ترین عواقب پیری است اما این زوال ذهنی و نقص شناختی در مغز اجتناب‌ناپذیر نیست و راه‌هایی برای پیشگیری نسبی از آن وجود دارد. در اینجا به ۴ مورد از آنها اشاره شده است.
متخصصان با توجه به غذاهایی که هوس می‌کنید به شما می‌گویند که بدن شما به چه چیزهایی نیاز دارد
روابط عمومی سازمان غذا و دارو از مردم خواست در صورت مشاهده فرآورده تقلبی مذکور در اسرع وقت موضوع را به معاونت‌های غذا و داروی سراسر کشور اطلاع دهند تا اقدامات لازم در این خصوص صورت بگیرد.
- ۲۵ گرم (۰.۸ اونس) لیمو رنده شده منجمد را در ماست طبیعی بدون شکر بگنجانید. - برای ناهار، ۲۵ گرم (۰.۸ اونس) لیموی رنده شده منجمد را به سالاد خود اضافه کنید. همچنین می توانید مقداری اسفناج، آجیل، پنیر تازه، چند تکه ماهی سالمون و مقداری گوجه گیلاسی به آن اضافه کنید.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها