جمعه, 28 اردیبهشت 1403 2024,May

۵خوراکی که به چربی سوزی کمک می‌کند

24 خرداد 1401
  ۵خوراکی که به چربی سوزی کمک می‌کند

به گزارش بانک اول، جالب است بدانید که با خوردن برخی از خوراکی‌ها می‌توانید چربی سوزی بیشتری داشته باشید و راحت‌تر وزن کم کنید:

کلم بروکلی

کلم بروکلی

چرا کلم بروکلی یک غذای چربی سوز عالی است؟ می‌توانید از محتوای فیبر بالای آن تشکر کنید که باعث سوزاندن انرژی زیادی می‌شود. بعلاوه، هنگامی که از طریق دستگاه گوارش حرکت می‌کند، سموم و چربی‌ها را نیز به همراه خود حرکت داده و دفع می‌کند. همچنین یک آنتی اکسیدان عالی و سرشار از ویتامین C است.

پرتقال

پرتقال مرکبات

افرادی که ویتامین C کافی مصرف می‌کنند، طی فعالیت بدنی در مقایسه با افرادی که کمبود ویتامین C دارند، تا ۳۰% چربی بیشتری می‌سوزانند و همه ما می‌دانیم که پرتقال پر از ویتامین C است. خوردن پرتقال به طور منظم همچنین به کاهش سطح قند خون و کلسترول کمک می‌کند.

دارچین

این ادویه علاوه بر کمک به جذب انسولین (هورمونی که غذا را به چربی تبدیل می‌کند) به کنترل سطح قند خون کمک می‌کند و بنابراین ذخیره چربی کمتری دارد که می‌تواند به شما در حفظ یا کاهش وزن کمک کند. دارچین یک جایگزین عالی برای شکر در دسر‌ها است.

چای سبز

چای سبز

چای سبز به عنوان یکی از قوی‌ترین آنتی اکسیدان‌هایی شناخته می‌شود که رادیکال‌های آزاد را خنثی می‌کند، سوخت و ساز بدن را افزایش داده و از دست دادن چربی را تحریک می‌کند. سطح بالای کاتچین موجود در آن به بدن کمک می‌کند انرژی بیشتری مصرف کند.

سیر

سیر به کاهش کلسترول بد خون و افزایش کلسترول خوب کمک می‌کند. اثر ترموژنیک آن (تولید گرما در بدن) به سوزاندن چربی بیشتر نیز کمک می‌کند. حتی برخی از محققان ادعا می‌کنند که سیر می‌تواند در ایجاد بافت چربی تأثیر بگذارد.

اخبار مرتبط
دو نوع بیماری کبد چرب وجود دارد؛ الکلی و غیرالکلی. بیماری کبد چرب، سلامتی افراد زیادی را تحت تأثیر قرار داده است و یکی از علل اصلی نارسایی کبد به شمار می‌رود. بیماری کبد چرب غیرالکلی بیشتر افرادی را درگیر می‌کند که چاق هستند، سبک زندگی غیرفعالی دارند و مقدار زیادی مواد غذایی فرآوری شده مصرف می‌کنند.
جدیدترین یافته‌های محققان ثابت کرده است که به یاد آوردن خاطرات یا تمرکز، هر دو با کمبود یک ویتامین حیاتی مرتبط هستند.
ویتامین C یک آنتی اکسیدان ضروری برای سلامت سیستم ایمنی است. ویتامین B-۱۲ به حفظ سیستم عصبی و تشکیل گلبول‌های قرمز کمک می‌کند. مطالعات نشان می‌دهد که مصرف همزمان این دو مکمل ممکن است میزان ویتامین B-۱۲ دریافتی را در بدن کاهش دهد
در مورد کنسرو‌هایی که یک طرف آنها برآمده شده است چنانچه با سوراخ کردن قوطی مقدار زیادی گاز خارج شود دلیل بر فاسد بودن محتوی قوطی است. باید توجه داشت که موقع باز کردن قوطی‌های سالم، مقدار ناچیزی هوا به داخل آنها کشیده می‌شود که نباید آن را با خروج گاز اشتباه کرد.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها