جمعه, 28 اردیبهشت 1403 2024,May

آخرین اخبار از میزان حقوق کارگران در سال ۱۴۰۰+ جزئیات

24 خرداد 1401
آخرین اخبار از میزان حقوق کارگران در سال ۱۴۰۰+ جزئیات

به گزارش بانک اول؛ جلسه کمیته دستمزد کارگران هر سال در مراحل مختلفی برگزار می‌شود تا در مرحله اول رقم سبد معیشت کارگران مشخص شود و بعد در ادامه با تعیین میزان حداقل حقوق و سایر بخش‌های مزدی به مرحله تعیین حق مسکن کارگران برسد تا شاید اوایل تابستان سال بعد کارگران بتوانند با نرخ جدید، حقوق خود را دریافت کنند.


اصغر آهنی‌ها نماینده کارفرمایان در شورای عالی کار اظهار کرد: رقم و میزان دستمزد کارگران در سال آینده هنوز در جلسات شورای عالی کار و کمیته دستمزد مطرح نشده است.

او با بیان اینکه عوامل اقتصادی برای تعیین دستمزد کارگران باید بررسی شوند، گفت: در جلسات آینده بعد از تعیین سبد معیشت کارگران، میزان دستمزد نیز مشخص می‌شود.

این نماینده کارفرمایان در شورای عالی کار افزود: نمایندگان حاضر در جلسات شورای عالی کار اگر رقم یا درصدی را برای میزان افزایش دستمزد کارگران اعلام می‌کنند، شخصی است و نظر کمیته مزد هنوز اعلام نشده است.

آهنی‌ها گفت: امیدواریم تا قبل از آغاز سال نو بتوانیم رقم میزان دستمزد کارگران را اعلام کنیم.

او تصریح کرد: مجموعه‌ای از آمار‌های حیطه صنعت و واحد‌های اقتصادی باید مشخص شود تا به رقم دقیق دستمزد ماهانه کارگران برای سال ۱۴۰۰ برسیم./ باشگاه خبرنگاران

اخبار مرتبط
اگر شورای نگهبان با مصوبه مجلس موافقت کند، روزهای غیرکاری هفته در کل کشور مثل شرایط فعلی تهران به دور روز افزایش پیدا می‌کند؛ خانوارها وقت بیشتری برای دورهم بودن دارند، آرزومندان خواب در صبح روز جمعه به مراد دلشان می‌رسند و از این به بعد احتمالاً آرزوی خواب در صبح روز یکشنبه را خواهند داشت! فعالان اقتصادی نیز با افزایش مطابقت تعطیلات هفتگی کشور با جهان می‌توانند بیشتر و بهتر به تجارت و امور اقتصادی بپردازند.
در سال‌جاری دریافت لاستیک دولتی با کمی تغییرات همراه بوده و برای دریافت این محصول باید مدارکی مانند برگ سبزخودرو، کارت ماشین و کارت ملی صاحب خودرو را داشته باشیم و به نشانی اینترنتی kala.ntsw.ir مراجعه کنیم.
به نظر می‌رسد که تعطیلی پنج‌شنبه‌ها در اقتصاد بی‌تاثیر نبود. این نماینده مجلس خاطرنشان کرد: البته در ایام کرونا ثابت شد که خیلی از شاخ و برگ‌های دولت زیادی است و می‌توان خیلی از کارها را به راحتی پیش برد. رشیدی‌کوچی در خصوص اینکه چه کسانی مخالف تعطیلی شنبه‌ها بودند، گفت: آن طیفی که خیلی تلاش می‌کردند تا شنبه تعطیل نشود، برخی از دوستان جبهه پایداری بودند و همچنین عزیزانی که نگاهشان به دولت خیلی نزدیک است. به نظر می‌رسید که نگاه دولت تعطیلی پنج‌شنبه بود.
در لایحه جدید دولت، تبصره ۱ ماده ۷ قانون کار به این شکل اصلاح شده که در کلیه مشاغل – چه مستمر و چه غیرمستمر- حداکثر مدت قرارداد موقت ۵ سال است و بعد از ۵ سال اگر کارگر همچنان در آن شغل که فرقی نمی‌کند مستمر باشد یا غیرمستمر، اشتغال داشته باشد، قرارداد او به قرارداد کار دائم تبدیل می‌شود. طبیعی‌ست که بازهم اگر کارگاه تعطیل شود یا کار خاتمه یابد، قرارداد قابل خاتمه یافتن است.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دیدگاه کاربران
ملیحه عزیزی
ارسال شده در : چهارشنبه 25 خرداد 1401

خداروشکر دیگه قشنگ به این حرف ها عادت کردیم اصلا اگه امیدواری نمی داد ادم احساس بدی داشت که حقوق امیدی نیست زیاد بشه ولی مثل اینکه مثل پارسال که قرار بود زیاد بشه الانم امید فقط باید داشت نه افزایش حقوق ستم بکنید راحت باشین

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها