دوشنبه, 31 اردیبهشت 1403 2024,May

آغاز توزیع یارانه ۱۰۰ میلیونی خودرو / حراج خودروهای دولتی از امروز

24 خرداد 1401
آغاز توزیع یارانه ۱۰۰ میلیونی خودرو / حراج خودروهای دولتی از امروز

به گزارش بانک اول ، همین دیروز در پارلمان بخش خصوصی کشور یعنی نشست هیات نمایندگان اتاق بازرگانی تهران، محمدرضا نجفی‌منش، عضو هیات نمایندگان اتاق تهران از آمار ضرر ۱۰۰ هزار میلیارد تومان خودروسازان بابت ارزان‌فروشی در طرح‌های پیش‌فروش سخن گفت و اعلام کرد که زیان خودروسازان به ۴۳ هزار میلیارد تومان رسیده است. او همچنین گفت که رانت توزیعی در هر خودرو از ۵۰ میلیون تا ۲۵۰ میلیون تومان بوده است.

 

با این حال امروز طرح فروش فوق‌العاده ایران‌خودرو آغاز خواهد شد و متقاضیان به مدت سه روز فرصت ثبت نام دارند. در آخرین طرح پیش‌فروش خودروسازان بیش از ۳٫۵ میلیون نفر متقاضی شرکت کرده بودند اما تنها به تعداد خیلی کمی از آنها این خودروهای ارزان آن هم از طریق قرعه‌کشی رسید.

 

این بار نیز رقم توزیع رانت در هرکدام از خودروها از ۸۰ میلیون تا ۱۰۰ میلیون تومان برآورد می‌شود.

نوع خودرو  قیمت مصوب – ریال
پژو ۲۰۶ صندوقدار ۱.۳۰۸.۷۲۰.۰۰۰
پژو پارس بنزینی ۱.۲۱۵.۴۷۴.۷۵۰
سمند ال ایکس ۱.۱۶۷.۳۵۳.۷۲۲
سورن پلاس ۱.۸۸۵.۰۴۸.۷۱۳
رانا پلاس ۱.۷۹۵.۱۶۶.۳۱۸
دنا پلاس  

ارزان‌ترین خودرو در این فروش سمند ال ایکس است که حدود ۸۰ میلیون تومان ارزان‌تر از قیمت بازار و گران‌ترین خودرو در این فروش سورن پلاس است که حدود ۱۰۰ میلیون تومان ارزان‌تر از بازار است.

این روش فروش درحالیست که اخیرا معاون اول رئیس جمهور هم نسبت به توزیع خودرو از طریق قرعه‌کشی گلایه‌هایی را مطرح کرده بود و از سوی دیگر اخیرا پس از بازدید رئیس کل بانک مرکزی از ایران‌خودرو قرار شد یک حمایت میلیاردی از خودروسازان صورت بگیرد. آیا توزیع یارانه خودرو آن قدر ضرورت دارد که در آینده مجددا خودروسازان از حمایت‌های عمومی بهره ببرند و دیگر صنایع سهمی از حمایت‌های میلیاردی نداشته باشند؟/تجارت نیوز

اخبار مرتبط
شایان ذکر است که وجه مسدود شده در حساب وکالتی جهت ثبت‌نام اولیه، بایستی تا زمان اعلام نتایج قطعی و بارگذاری وضعیت تخصیص در پروفایل ثبت‌نام‌کنندگان، در حساب مذکور مسدود باقی بماند؛ برداشت وجه از این حساب به منزله ابطال ثبت‌نام تلقی خواهد شد.
وییک تنها نسخه بهبود یافته پراید است و نه بیشتر! اگر سوار خودروهای اقتصادی سایپا شده باشید، کاملا با تجربه رانندگی کوییک آشنا خواهید بود. تجربه رانندگی با کوییک نیز گزینه خاصی ندارد که بتواند تفاوتی در حس رانندگی القا کند. فضای کابین به نسبت قابل قبول، فرمان نرم و کلاچ و گیربکس با عملکرد معمولی، از مزایای این خودرو به‌شمار می‌روند.
زمان فعال‌سازی این بخشنامه بر روی سایت esale.ikco.ir بعد از ارسال پیامک از سوی ایران‌خودرو خواهد بود.
براساس اعلام گمرک، حقوق ورودی خودروی برقی برای نوسازی ناوگان تاکسیرانی معادل نیم واحد درصد و حقوق ورودی برقی برای سایر متقاضیان چهار واحد درصد تعیین شده است.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دیدگاه کاربران
محمد کریم زارع
ارسال شده در : چهارشنبه 25 خرداد 1401

برا از ما بهترونه

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها