دوشنبه, 31 اردیبهشت 1403 2024,May

افزایش چشمگیر حقوق بازنشستگان در 1400

24 خرداد 1401
 افزایش چشمگیر حقوق بازنشستگان در 1400

به گزارش بانک اول ، مصطفی سالاری مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان ، درباره آخرین وضعیت متناسب سازی حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی در سال ۱۴۰۰، اظهار کرد: در مرداد ماه مرحله اول متناسب سازی حقوق بازنشستگان را اجرا کردیم و بعد از آن مجدد حقوق بازنشستگان کشوری و لشکری در مهرماه متناسب شد و همین افزایش مجدد حقوق بازنشستگان کشوری و لشکری در مهر ماه، بیشتر از افزایش حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی بود، به همین دلیل این شکاف باید پر شود.

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی اضافه کرد: بر این اساس باید منابعی را داشته باشیم تا مرحله دوم متناسب‌سازی را انجام دهیم، در ابتدا باید ۹۰ هزار میلیارد تومان از مطالبات انباشته شده تامین اجتماعی از دولت را دریافت کنیم که این موضوع موافقت دولت را به همراه دارد و باید در بودجه ۱۴۰۰ پیش‌بینی شود، ممکن است که این بدهی به صورت نقد نباشد در قالب شرکت و اموال هم باشد که اگر این طور هم باشد، مشکلی نیست.

وی افزود: دولت بابت حق بیمه برخی اقشار و اصناف یارانه در نظر گرفته و عهده دار آن است که باید به سازمان تامین اجتماعی پرداخت کند و همین پرداختی‌ها، انباشته شده است که طلب تامین اجتماعی از دولت است و قرار شده در سال ۱۴۰۰ به صورت جاری این بخش از مطالبه ما از دولت دریافت شود.د

سالاری با اشاره به اینکه در هر دو زمینه پرداخت ۹۰ هزار میلیارد تومان و بدهی جاری دولت در سال ۱۴۰۰ به سازمان تامین اجتماعی که حدود ۴۰ هزار میلیارد تومان است، نظر مسئولان دولتی مثبت بوده است، ادامه داد: این دو اقدام تامین اجتماعی را توانمند می‌کند که به صورت پایدار متناسب سازی را در مرحله دوم انجام دهد.

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی با اشاره به اینکه کارگروهی تشکیل شده است، گفت: قرار است به اتفاق مسئولان کانون عالی فرمول‌های متناسب سازی مرحله دوم را طراحی کنند، تا متناسب سازی حقوق بازنشستگان را براساس منابعی که در اختیارمان قرار می‌گیرد، انجام دهیم.

وی بیان کرد: از طرف دیگر بخشی از فاصله‌ها، از افزایش حقوق کارگری قرار است جبران شود و به دنبال آن حداقل بگیران سازمان تامین اجتماعی در سال آینده حقوقشان افزایش می‌یابد، این افزایش از طرف حقوق کارگری، فاصله بین صندوق ما و سایر صندوق ها را رفع خواهد کرد.

سالاری خاطرنشان کرد: با کمک دولت و مجلس امیدواریم سال آینده حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی به صورت مناسب پرداخت شود.

اخبار مرتبط
مشی رئیس‌جمهور این بود که یک روز هم کار مردم روی زمین نماند؛ لذا تصمیم دولت بر این شد که تعطیلی نداشته باشیم.
جوکار در ادامه افزود: از سوی دیگر در سیستم مالیاتی باید نظام تشویق و تنبیه وجود داشته باشد و مودیانی که در مناطق محروم فعالیت اقتصادی دارند مشمول معافیت‌های مالیاتی جذابی شوند تا سرمایه‌ها به مناطق محروم سوق داده شود.
رهبر معظم انقلاب اسلامی در بخشی از این پیام تصریح کردند: با اندوه و تاسف فراوان خبر تلخِ درگذشتِ شهادت گونه‌ی عالم مجاهد، رئیس جمهور مردمی و با کفایت و پرتلاش، خادم‌الرضا علیه السلام جناب حجة الاسلام و المسلمین آقای حاج سید ابراهیم رئیسی و همراهان گرامی ایشان رضوان الله علیهم را دریافت کردم.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دیدگاه کاربران
سید.عظیم تقوی
ارسال شده در : چهارشنبه 25 خرداد 1401

مشکل اصلی بازنشسته ها مدیریت نا کارامد و هیئت مدیره ناتوان است چطور مدیری میلیونها بازنشسته را در فقر وبدبختی نگه میداره واگر انسان باشه استعفا نمیده ؟ مگه این دو روز دنیا چقدر ارزش داره که شما همه اخلاقیات را نابود میکنی ومدیر می مانی ؟ پول خوب صندلی مدیریت هر روز مصاحبه خیلی لذت بخش است ؟ به چه قیمتی ؟ حتی سفره خالی بازنشسته ها ؟؟؟؟؟؟؟؟؟ من اگر جای شما بودم تا حالا صدبار استعفا میدادم .

ایرج قلیزاده قلیزاده
ارسال شده در : چهارشنبه 25 خرداد 1401

این همه بدهی راباید دولت بعدی بدهد وازکجا خواهداوردالبته این گوشه ای چاله اقتصادی است که حسن روحانی ایجادکرده بازنشستگان نامین اجتماعی منتظر باشند 1400هم بابهانه های دولت قبلی این کاروکرد وان کاروکرد... بازنشستگان تمرین اجتماعی بازخوابیده شدندبه پیاز

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها