یکشنبه, 18 شهریور 1403 2024,September

پیش بینی قیمت طلا برای فردا ۶اسفند/ معاملات طلا و سکه به حداقل رسید

24 خرداد 1401
پیش بینی قیمت طلا برای فردا ۶اسفند/ معاملات طلا و سکه به حداقل رسید

نادر بذرافشان  از افزایش قیمت طلا و سکه در بازار امروز خبر داد و افزود: بهای اونس جهانی نسبت به روز گذشته با افزایش ۲۲دلاری به ۱۸۰۶دلار رسیده و نرخ ارز هم تحت تاثیر اخبار سیاسی و اقتصادی نوسان صعودی داشته، از همین رو در بازار امروز شاهد رشد ۱۰هزار تومانی قیمت طلا و ۱۵۰هزار تومانی ارزش سکه هستیم.

وی درباره وضعیت تقاضا توضیح داد: نوسانات بازار طلا ارتباطی به تقاضا ندارد چراکه از ابتدای هفته در پی انتشار خبر‌های سیاسی و اقتصادی، حجم معاملات به حداقل رسیده و مردم مثل یک ماه پیش از خرید و فروش دست کشیده‌اند و نظاره‌گر روند بازار هستند.

بذرافشان با پیش‌بینی قیمت‌ها اظهار کرد: تا زمانی که نرخ ارز نوسان داشته باشد قیمت طلا و سکه به ثبات نمی‌رسد، در حال حاضر هم قیمت دلار به شدت تحت تاثیر اخبار سیاسی و اقتصادی است و برای پیش‌بینی روند بازار‌ها باید منتظر تصمیمات دولت در حوزه سیاست خارجی باشیم.

حباب سکه به ۶۰۰هزار تومان رسید
این فعال بازار طلا در پایان به تشریح قیمت‌ها پرداخت و گفت: در جریان معاملات ساعت (۱۳:۳۰) بازار تهران قیمت سکه طرح قدیم به ۱۰میلیون و ۶۰۰هزار و سکه طرح امامی به ۱۱میلیون و ۵۰هزار تومان رسیده، ضمن اینکه در بازار امروز حباب سکه هم ۶۰۰هزار تومان است.

بذرافشان اضافه کرد: قیمت نیم سکه شش میلیون و ۳۵۰هزار، ربع سکه چهار میلیون و ۵۰هزار و سکه یک گرمی دو میلیون و ۴۰۰هزار تومان است؛ بهای هر مثقال طلای ۱۷عیار هم به چهار میلیون و ۶۷۰هزار و قیمت هر گرم طلای ۱۸عیار به یک میلیون و ۷۸هزار تومان رسید./اقتصاد انلاین

اخبار مرتبط
امروز قیمت دلار شیب صعودی را تجربه کرده است و قیمت سکه امامی به ۴۳,۴۰۰,۰۰۰ (چهل و سه میلیون و چهارصد هزار) تومان رسید که نسبت به ۲ روز پیش، کاهش ۰.۴۷ درصدی داشته است.
بر اساس شیوه‏ نامه نحوه برگزاری حراج سکه طلا در سامانه مرکز مبادله ارز و طلای ایران مورخ ۱۳ شهریورماه ماه ۱۴۰۲ منتشره در تارنمای رسمی(www.ice.ir)، شانزدهمین جلسه حراج سکه طلا در روز شنبه مورخ ۱۷ شهریور ماه ۱۴۰۳، برگزار خواهد شد.
بازار امروز شاهد افزایش قیمت دلار و کاهش قیمت طلا نسبت به روز گذشته است.
۵۰ سال پیش معاملات بازار آزاد طلا و سکه در تهران متوقف شد.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها