شنبه, 15 اردیبهشت 1403 2024,May

پیش‌بینی قیمت طلا فردا ۱۳ اسفند / سکه کانال ۱۱ میلیونی را از دست داد

24 خرداد 1401
پیش‌بینی قیمت طلا فردا ۱۳ اسفند / سکه کانال ۱۱ میلیونی را از دست داد

به گزارش بانک اول  قیمت طلا و سکه امروز ۱۲ اسفند ۹۹ نسبت به دیروز کاهش داشت. بر این اساس سکه امروز کانال ۱۱ میلیون تومانی را از دست داد. اما علت کاهش قیمت طلا و سکه چه بود؟

ابراهیم محمدولی، رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران به تجارت‌نیوز می‌گوید: علت آن کاهش قیمت انس جهانی طلا، ارز و همچنین تقاضای کم مردم برای طلا و سکه است. مجموع این عوامل باعث کاهش قیمت طلا و سکه بوده و بازار با یک رکود مواجه است.

آنطور که رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران می‌گوید قیمت طلا و سکه فردا هم تغییر نمی‌کند و احتمالا نرخ آن مشابه امروز است و تغییری نمی‌کند.

دیروز هم نادر بذرافشان، دبیر هیات مدیره اتحادیه طلا و جواهر تهران هم گفته بود: در روزهای پایان سال تقاضا برای خرید طلا وجود ندارد. با افزایش تولید واکسن کرونا و بهتر شدن شرایط کرونایی در جهان، پیش‌بینی می‌شود انس جهانی طلا روند کاهشی پیدا کند. همچنین احتمال دارد فردا با کاهش انس جهانی، قیمت طلا و سکه هم ارزان شود.طلا

ابراهیم محمدولی درباره آخرین قیمت‌های امروز طلا و سکه می‌گوید: یک گرم طلای ۱۸ عیار یک میلیون و ۵۷ هزار و ۵۰۰ تومان است. قیمت سکه طرح قدیم ۱۰ میلیون و ۶۵۰ هزار تومان و سکه طرح جدید ۱۰ میلیون و ۹۵۰ هزار تومان قیمت خورده است. سکه‌های یک گرمی هم دو میلیون و ۳۰۰ هزار تومان است.

اخبار مرتبط
مجموع تعداد مهاجران افغانی در سال جاری بیشتر هم شده و حدود ۹ میلیون نفر تخمین زده می‌شود. یکی از مهم‌ترین نگرانی‌ها از این افزایش بی‌رویه، استفاده از منابع کشور در شرایط بحرانی اقتصاد است. در این اینفوگرافی بررسی می کنیم که هر ایرانی در سال، چقدر از جیب برای تامین معیشت مهاجران خرج می‌کند.
مبلغ این سهمیه ۱۳ هزار یورو و به صورت سالیانه است که در وجه دانشگاه واریز می‌شود. علاوه بر این بابت هزینه‌های اقامت نیز حداکثر ماهیانه ۱۵۰۰ یورو به فرد دانشجو و ۵۰۰ یورو به ازای هر عضو همراه دانشجو (تنها همسر و فرزندان)، پرداخت می‌شود.
ولین سناریو احتمال کاهش بیشتر نرخ دلار است چرا که غالبا تتر نقش لیدر در بازار ارز را بازی می‌کند؛ پیش از بازار آزاد شروع به افزایش می‌کند و وقتی بازار در مسیر نزولی قرار میگیرد از دلار تهران پایین‌تر معامله شده و بازار ارز را با خود به پایین می‌کشد. به همین خاطر یک سناریو انتظار ادامه روند نزولی در بازار ارز است ولی در نقطه مقابل باتوجه به قرارگیری حباب درهم در کانال منطقی صد تومانی و مقاومت دلار تهران در روز جاری در برابر کاهش، این تصور هم وجود دارد .
دومین حراج سکه در سال جدید بناست دوشنبه آینده با عرضه تمام سکه، نیم سکه و ربع سکه بهار آزادی ضرب سال ۱۳۸۶ بانک مرکزی و بدون بسته بندی برگزار شود. یازدهمین جلسه حراج سکه طلا در روز دوشنبه مورخ ۱۷ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳، برگزار خواهد شد.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها