جمعه, 28 اردیبهشت 1403 2024,May

پیش‌بینی قیمت خودرو در هفته پایانی اسفند / بازار خودرو بدون مشتری

24 خرداد 1401
پیش‌بینی قیمت خودرو در هفته پایانی اسفند / بازار خودرو بدون مشتری

به گزارش بانک اول وضعیت بازار خودرو همانند شب عید سال گذشته است. نه کسی خودرو می‌خرد و نه کسی می‌فروشد. نمایشگاه‌داران هم از وضعیت این بازار گلایه دارند.

رئیس اتحادیه نمایشگاه‌داران خودرو به تجارت‌نیوز می‌گوید: تقاضای کاذب برای خرید خودرو فروکش کرده است و قیمت خودرو نسبت به هفته گذشته تغییر نکرده و پیش‌بینی می‌شود روند باثبات در بازار خودرو ادامه‌دار باشد.

سعید موتمنی معتقد است: بازار خودرو به جایگاه اصلی خودش بازگشته یعنی این بازار از حالت سرمایه‌گذاری بیرون آمده و به بازار مصرفی تبدیل شده است. در شب عید تنها کسانی که مصرف‌کننده نهایی هستند خودرو می‌خرند.

او می‌گوید: در روزهای پایانی سال خودرو گران نمی‌شود. مگر اینکه تنش‌های سیاسی باعث برهم زدن بازار ارز شود که در این شرایط ممکن است قیمت خودرو نوسان افزایشی داشته باشد.

به گفته موتمنی، قیمت پراید در بازار ۱۰۷ میلیون تومان و پژو ۲۰۶ تیپ دو نیز با قیمت ۱۹۰ میلیون تومان فروخته شده است.

هفته گذشته نعمت الله کاشانی نسب، نایب رئیس دوم اتحادیه نمایشگاه‌داران خودرو گفته بود: «بازار خودرو هفته آینده هم آرامش دارد و دیگر معاملات مثل سابق فسخ نمی‌شود.» پیش‌بینی که به گفته فروشندگان در طول هفته محقق شد.

اخبار مرتبط
فراخوان‌های مربوط به ایمنی زمانی اتفاق می‌افتند که هر یک از اجزای خودرو معیوب بوده و ایمنی خودرو را به خطر می‌اندازد. مسائل مربوط به ایمنی ممکن است در خودروهایی با تجهیزات، طراحی یا سازنده مشابه رخ دهد.
متقاضيان فوق مي‌توانند طي مدت 10 روز يا تا زمان تكميل ظرفيت با مراجعه به سايت فروش اينترنتي به آدرس esale.ikco.ir نسبت به واريز وجه اقدام نمايند. زمان فعال‌سازي اين بخشنامه بر روي سايت esale.ikco.ir بعد از ارسال پيامك از سوي ايران‌خودرو خواهد بود.
بنانژاد دبیرکل اتاق اصناف ایران با اشاره به مشکلات چندماه گذشته دریافت لاستیک خودرو در بازار گفت: با راه اندازی سامانه پیش ثبت نام توزیع اینترنتی لاستیک خودرو و افزایش عرضه برخی اندازه های پرمصرف، این بازار به زودی به ثبات و آرامش خواهد رسید. وی افزود: افراد قبل از مراجعه به فروشگاه ها برای خرید لاستیک به قیمت مصوب می توانند اطلاعات خود را در kala.ntsw.ir ثب کنند و در فروشگاه با ارئه کد به فروشنده کالای خود را دریافت کنند.
برای متقاضیان خودروهای وارداتی که در مرحله اول ثبت‌نام‌ این خودروها در اسفند ماه سال گذشته با بلوکه کردن ۵۰۰ میلیون تومان در حساب وکالتی خود ثبت‌نام کرده و نوبت‌دهی شده بودند، از عصر روز دوشنبه هفته جاری تا ساعت ۲۳ و ۵۹ دقیقه امشب (چهارشنبه ۲۶ اردیبهشت ماه) این امکان فراهم بود که از میان ۱۴ مدل خودروی وارداتی عرضه شده در این مرحله، خودروی مورد نظر خود را انتخاب کنند مهدی تقدسی - مدیر سامانه یکپارچه فروش خودرو - در گفت‌وگو با ایسنا اعلام کرد که مهلت آن تا ۲۹ فروردین ماه تمدید شد.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها