ﺳﻪشنبه, 18 اردیبهشت 1403 2024,May

احکام بازنشستگان تامین اجتماعی بازنگری می‌شود

24 خرداد 1401
 احکام بازنشستگان تامین اجتماعی بازنگری می‌شود

به گزارش بانک اول، به دنبال تصمیم سازمان تامین اجتماعی بر لحاظ کردن مستمری قبل از مرداد ماه سال ۹۹  (مرحله اول متناسب سازی) در احکام بازنشستگان و مستمری‌بگیران و معیار قرارندادن متناسب سازی در افزایش سالیانه‌ی مبلغ مستمری، تشکل‌های بازنشستگی مراتب اعتراض خود را به سازمان اعلام کردند.

 

به همین دلیل مصطفی سالاری، مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی، موافقت خود را برای رسیدگی فوری به اعتراض نمایندگان بازنشستگان اعلام کرد و از ساعاتی پیش جلسه‌ی ویژه‌ی بازنگری در محاسبات مربوط به افزایش سالیانه مستمری به جریان افتاده است.

 

منابع آگاه گفتند که مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی موافق این بازنگری است و توافق قبلی بر سر معیار قرار گرفتن مستمری قبل از مرداد ۹۹ در متناسب سازی و اعمال نشدن افزایش ناشی از متناسب سازی در پایه مستمری مورد تایید وی نبوده است، اما آنچه در عمل اجرا شد، نظر وی را تامین نکرده است و حالا به صورت فوری خواستار بازنگری در محاسبات و رعایت توافق خرداد ماه ۹۹ شده است.

بر  اساس این توافق قرار بود که متناسب سازی جزئی از مستمری باشد و با افزایش‌های سالیانه همراه شود تا اثرات آن در ترمیم مستمری ملموس شود./ایلنا

اخبار مرتبط
رییس سازمان امور مالیاتی با انتشار اصلاحیه ماده (۲) آیین نامه اجرایی موضوع ماده ۹۵ قانون مالیات های مستقیم، از افزایش دو برابری نصاب گروه بندی صاحبان مشاغل خبر داد.
بر اساس حکم تبصره ۷ ماده ۱ قانون تسهیل صدور مجوزها، همه مجوزهای قدیمی و کاغذی باید، تبدیل به مجوزالکترونیکی (شناسه‌ یکتا) شوند و کسب وکارهایی که شناسه یکتا نداشته باشند، به لحاظ قانونی فاقد مجوز محسوب می شوند.
درک این عادت‌ها اهمیت سواد مالی را روشن می‌کند و بینش‌های ارزشمندی را به هر کسی که به دنبال بهبود رفاه اقتصادی خود است ارائه می‌دهد.
كشورهای جديدی مانند كانادا، نيوزيلند، استراليا كه ۱۵۰ سال پيش وضعيت قابل توجهی نداشتند، اكنون كشورهایی توسعه‌يافته و ثروتمند هستند. تفاوت در رفتارهایی است كه در طول سال‌ها فرهنگ و دانش نام گرفته است. وقتی كه رفتارهای مردم كشورهای پيشرفته و ثروتمند را تحليل می‌كنيم، متوجه می‌شويم كه اكثريت غالب آنها از اصول زير در زندگی خود پيروی می‌كنند:

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها