پنجشنبه, 13 اردیبهشت 1403 2024,May

پیش بینی قیمت طلا و سکه / سکه ۳۱۰ هزار تومان حباب دارد

24 خرداد 1401
پیش بینی قیمت طلا و سکه / سکه ۳۱۰ هزار تومان حباب دارد

 

 

به گزارش بانک اول نایب رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران می‌گوید اگر قیمت جهانی طلا و نرخ ارز همانند روزهای اخیر باشد، پیش بینی می‌شود قیمت‌ طلا و سکه بیش از این کاهش داشته باشد.

 

محمد کشتی‌آرای نایب رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران درباره حباب سکه، گفت: در سال جدید و پس از تعطیلات نوروز، داد و ستد طلا و سکه به شدت کاهش یافته است و این موضوع موجب شده که حباب سکه اکنون به 310 هزار تومان برسد در واقع در روزهای اخیر به دلیل تعطیلی بازارها و نبود تقاضا حباب سکه کاهش یافته است.

وی با اشاره به پیش بینی وضعیت بازار طلا و سکه در روزهای آینده، افزود: با کاهش حباب، بهای طلا و سکه بیشتر تحت تاثیر قیمت جهانی طلا و نرخ ارز قرار گرفت؛ هرچند قیمت جهانی طلا از دیروز ثابت بوده و حدود 1745 دلار است، اما نرخ ارز در دو روز گذشته کاهشی بوده و این نوسان موجب کاهش قیمت طلا و سکه شده است.

 

نایب رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران  ادامه داد: اگر این وضعیت تداوم داشته باشد، با توجه به شرایط پیش رو، پیش بینی می‌شود قیمت ها بیش از این کاهش داشته باشد.

اخبار مرتبط
امروز قیمت طلا در جریان معاملات بازار شیب صعودی را تجربه کرد، قیمت سکه امامی به ۴۱,۷۰۰,۰۰۰ (چهل و یک میلیون و هفتصد هزار) تومان رسید که نسبت به روز قبل ، افزایش ۰.۴۷ درصدی داشته است.
بیست و سومین جلسه حراج شمش طلا در روز یکشنبه ۱۶ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ از ساعت ۱۲ الی ۱۶ در مرکز مبادله ایران برگزار خواهد شد. وجه الضمان مبلغ ۳ میلیارد و۵۰۰ میلیون ریال (۳،۵۰۰،۰۰۰،۰۰۰ ریال) به ازای هر قطعه شمش طلای استاندارد است. متقاضی خرید می‌تواند تا ساعت ۲۴ روز شنبه مورخ ۱۵ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ مبلغ وجه الضمان را پرداخت کند.
سهمیه ارز مسافران حج ۱۴۰۳ فقط مختص زائران بالای ۱۸ سال نیست و دقیقا مثبل سال گذشته به هر کد ملی که در مراسم حجم امسال شرکت داشته باشد، سهمیه ارز حج تعلق می‌گیرد.
این تحلیلگر اقتصادی اضافه کرد: در آن زمان عده‌ای از نرخ دلار بالای ۱۰۰ هزار تومان صحبت می‌کردند و به دنبال افزایش نارضایتی بین مردم بودند، اما با تدبیر بانک مرکزی رشد نرخ ارز نه تنها متوقف شد، بلکه احتمال بازگشت نرخ ارز به کانال‌های قبلی تقویت شد و امیدواریم که نرخ ارز تا کریدور ۵۰ هزار تومان هم کاهش یابد.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها