دوشنبه, 31 اردیبهشت 1403 2024,May

پیش بینی قیمت طلا در هفته جاری/ حباب سکه به کمترین رقم در یکسال اخیر رسید

24 خرداد 1401
 پیش بینی قیمت طلا در هفته جاری/ حباب سکه به کمترین رقم در یکسال اخیر رسید

به گزارش بانک اول ،محمد کشتی‌آرای با اشاره به قیمت طلا و سکه بیان کرد: ارزش اونس جهانی حدود ۳دلار افزایش یافته و دلار نسبت به آخرین قیمت هفته پیش تغییری نکرده اما امروز قیمت طلا و سکه اندکی کاهش یافته که دلیل عمده آن تعطیلی بازار و افت حجم داد‌و‌ستد‌ها است.

کشتی‌آرای گفت: به دلیل تشدید بیماری کرونا تعطیلی بازار طلا و واحدهای طلافروشی تا ۱۰اردیبهشت ماه تمدید شده اما به نظر نمی‌رسد با بازگشایی بازار وضعیت تقاضا تغییری کند چراکه اولا درحال حاضر نقدینگی سرگردانی وجود ندارد و دوما آینده برجام کماکان مبهم بوده و کسی تا روشن نشدن این موضوع وارد معامله نمی‌شود.

 

نایب رییس دوم اتحادیه طلا از کاهش بی‌سابقه حباب سکه نسبت به یکسال اخیر خبر داد و گفت: به دلیل نبود تقاضا حباب انواع سکه از زمان تعطیلی بازار در حال تخلیه است به طوریکه امروز حباب سکه تمام به پایین‌ترین حد یکسال گذشته یعنی ۱۷۰هزار تومان رسید.

قیمت سکه

این فعال بازار طلا با پیش‌بینی قیمت‌ها در هفته پیش‌رو بیان کرد: باتوجه به اینکه نشست برجامی وین را در پیش داریم و زمزمه‌های خوبی از این مذاکره به گوش رسیده پیش‌بینی من احتمال ادامه روند کاهشی با شیب ملایم در روز‌های آینده است.

قیمت طلا و سکه ۴اردیبهشت ماه ۱۴۰۰

او در پایان به قیمت‌های امروز اشاره کرد و افزود: بر اساس ارزش اونس جهانی و قیمت دلار، امروز بهای هر مثقال طلای ۱۷عیار چهار میلیون و ۳۸۰هزار و هر گرم طلای ۱۸عیار یک میلیون و ۱۱هزار تومان است.

کشتی‌آرای ادامه داد: همچنین امروز قیمت سکه امامی به ۱۰میلیون و ۱۰۰هزار، سکه طرح قدیم ۱۰میلیون، نیم سکه پنج میلیون و ۶۵۰هزار، نیم سکه و سکه یک گرمی هم به ترتیب به سه میلیون و ۶۵۰هزار و دو میلیون و ۵۰هزار تومان کاهش یافت.

اخبار مرتبط
بر این اساس، در مجموع ۲۷ جلسه حراج حضوری مرکز مبادله ایران، حدود ۴۳۳۲ کیلوگرم شمش طلا مورد معامله قرار گرفته است.
این کارشناس پولی و بانکی تصریح کرد: وقتی که بازار تحت تاثیر التهابات و هیجانات سیاسی است، دخالت‌های بی مورد نهاد‌های غیر متخصص تنها باعث بدتر شدن شرایط می‌شود. تجربه نشان داده که وقتی بازار ارز دچار رشد شدید و سریع قیمت‌ها می‌شود، یک عامل غیر اقتصادی و عموما سیاسی وجود دارد که کنترل آن خارج از توان بانک مرکزی است.
نیم سکه در جریان معاملات امروز با کاهش ۳۰۰ هزار تومانی قیمت، ۲۳ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان و ربع سکه با کاهش ۲۵۰ هزار تومانی، ۱۴ میلیون و ۶۵۰ هزار تومان معامله شد.
، بازار امروز شاهد روند نزولی کاهشی قیمت طلا و سکه نسبت به روز گذشته است.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها