پنجشنبه, 13 اردیبهشت 1403 2024,May

وام مسکن جدید ۱۰۰ میلیونی با سود ۵ درصد و اقساط ۲۰ ساله را چگونه بگیریم؟

24 خرداد 1401
وام مسکن جدید ۱۰۰ میلیونی با سود ۵ درصد و اقساط ۲۰ ساله را چگونه بگیریم؟

به گزارش بانک اول ، وام ۱۰۰ میلیونی جدید از سوی معاون اول رئیس جمهور به نهادهای ذیربط یعنی سازمان برنامه و بودجه، بانک مرکزی ، وزارت راه و شهرسازی، بنیاد مسکن و … ابلاغ شده است.

این وام را می توان برای ساخت مسکن در روستاها ، حاشیه شهرها و شهرهای کوچک مورد استفاده قرار داد و سود آن ۵ درصد و دوره بازپرداخت آن ۲۰ ساله است.

طبق این مصوبه بانک مرکزی موظف شده است نسبت به تعیین بانک‌های عامل و سهمیه هر کدام برای بهسازی و نوسازی ۲۰۰ هزار واحد مسکونی روستایی، حاشیه شهرها و شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر اقدام کند.

در دوره های قبل که این وام ۵۰ میلیون تومان بود بانک های ملت، صادرات، مسکن، تجارت، ملی، سپه و رفاه به عنوان بانک های عامل و پرداخت کننده این وام معرفی شده بودند و پیش بینی می شود این بار نیز همین بانک ها عاملیت این تسهیلات را به عهده داشته باشند.

ضمنا تسهیلات ۱۰۰ میلیونی مذکور تنها وام مسکن در ایران به شمار می اید که ضمانت آن  بسیار ساده و به صورت سفته زنجیره ای قابل انجام است. به این شکل که سه متقاضی وام با امضای سفته برای یکدیگر ، ضامن هم می شوند و نسبت به دریافت وام اقدام می‌کنند.

 

یکی از کاربردهای این وام مسکن جدید

 

با این تسهیلات می توان صاحب خانه و ویلا در نواحی روستایی، حاشیه شهرها و برخی شهرهای کوچک شد. بسیاری از شهروندان تهرانی یا شهروندان دیگر شهرها اصلیتی روستایی دارند به این معنی که یا خود زاده روستاهای کشور هستند یا پدر و مادر روستایی دارند. این وام برای چنین افرادی فرصت آفرین است به این معنی که این افراد معمولا برای تملک زمین در روستای خود نیازمند پرداخت پول چندانی نیستند و حتی برخی افراد در روستای خود زمین موروثی برای ساخت خانه و ویلا دارند اما امکان پولی برای ساخت آن ندارند.

وام مذکور می تواند به کمک این افراد بیاید و با مبلغ ۱۰۰ میلیون تومان تسهیلات مسکن روستایی مراحلی مانند دیوار کشی، فونداسیون و سفت کاری یک بنای کوچک و جمع و جور  را به پایان برسانند و بعد از آن با پس اندازهای خود به تدریج خانه را تکمیل تر کنند.

گزینه دیگر این است که یک خانه کوچک و فرسوده را در روستای خود به قیمت مناسب خریداری کنند و بعد با استفاده از تسهیلات ۱۰۰ میلیونی این خانه را بهسازی و نوسازی کنند. گزینه بعدی این است که خانه های روستایی به ارث رسیده به برخی افراد که فرسوده و به حال خود رها شده اند را می توان با این تسهیلات مرمت و قابل سکونت کرد.

شایان ذکر است بنیاد مسکن با همکاری با بانک مرکزی تعیین سهمیه هر استان( تعداد واحدهای مسکونی مشمول دریافت این تسهیلات) را به عهده دارد

اخبار مرتبط
در سال تحصیلی ۱۴۰۳ – ۱۴۰۴، دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی می‌توانند از مجموعه‌ای از وام‌های تحصیلی بهره‌مند شوند که در ابتدای هر ترم تحصیلی قابل درخواست هستند.
ثبت نام برای وام اجاره خانه ۱۴۰۳، از طریق سامانه ثبت نام وام ودیعه مسکن tem.mrud.ir​، صورت می گیرد. مستاجران، برای اینکه امکان ثبت نام در سامانه ثبت نام وام ودیعه مسکن و دریافت وام اجاره خانه را داشته باشند، همچون، ثبت نام در سامانه ثبت نام مسکن اولی ها​، لازم است دارای شرایط لازم باشند؛ از جمله اینکه متاهل یا سرپرست خانوار باشند، اجاره نامه آن ها رسمی بوده یا در سامانه ثبت معاملات و املاک کشور، ثبت شده و تاریخ انعقاد قرار داد اجاره آنها، تا پایان زمان ثبت نام وام ودیعه مسکن باشد.
شرکت‌های اعتبارسنجی باید امکان دریافت گزارش و امتیاز اعتباری را از طریق پلتفرم‌های مختلف مانند وب‌سایت و نرم‌افزار موبایل فراهم کنند و اشخاص بتوانند از تغییرات مهم در گزارش اعتباری و امتیاز اعتباری خود مطلع شوند؛ به طوری که تاثیر رفتارهای مثبت و منفی را بر امتیاز اعتباری خود به خوبی حس کنند. امروزه در بسیاری از کشورها، دریافت گزارش اعتبارسنجی به صورت آنلاین و در کمتر از چند ثانیه امکانپذیر است.
وام ودیعه مسکن فقط برای افرادی است که هیچ ملکی به نامشان نیست. به همین دلیل ارائه اجاره‌نامه، شرط اصلی پرداخت این وام اعلام شده است.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دیدگاه کاربران
پایدار
ارسال شده در : چهارشنبه 25 خرداد 1401

۱۷سال مسکن جوانان حساب دارم هر دفعه میرم میگن برو خونه بخر بیا بهت وام بدیم اگه پول داشتم که وام نمی گرفتم بعد تو یه شرکت کار می کنم مدیر عاملم بهم میگه داری میری بانک چک بخوابونی به حساب یه دست گل بخر ببر بگو وام می خوایییم به خدا قسم یک هفته ای ۲ میلیارد وام می دن بدون ضامن فقط چند تا سفته می گیرن

حسین زارعی
ارسال شده در : چهارشنبه 25 خرداد 1401

سلام و عرض ادب ،من دوسال پیش وام مسکن چهل میلیون تومنی گرفتم که قرار بود پنج میلیون بلاعوض هم بدهنداما ندادند ،ازاونروز تا به امروز نصف خانه خود را کار کرده ام ولی یکسال هست تا همین اندازه مونده و بلاتکلیف مانده ام با چهل میلیون تومن فقط تونستم سقف خونه رو تمام کنم، ایا این وام شامل من هم می شود؟

M A
ارسال شده در : چهارشنبه 25 خرداد 1401

برای کسانی که ابتدای امسال اقدام به اخذ وام کردند ولی هنوز مبلغی نگرفتن مبلغ وام ۵۰ تومن پرداخت میشه یا ۱۰۰ تومن؟

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها