جمعه, 28 اردیبهشت 1403 2024,May

توزیع یارانه ۱۰۰ میلیونی خودرو در امروز

24 خرداد 1401
توزیع یارانه ۱۰۰ میلیونی خودرو در امروز

به گزارش بانک اول، با وجود آنکه رئیس اتحادیه نمایشگاه‌داران خودرو گفته است به دلیل رکود در بازار ۷۰ درصد نمایشگاه‌های خودرو تعطیل شده‌اند اما بزرگترین خودروساز کشور در دوره اوج رکود بازار برای تنظیم این بازار فروش فوق‌العاده خودرو دارد. آن هم فروشی که در نهایت به گفته فعالان خودروساز به ضرر خود تولیدکننده است اما به هر صورت این طرح را اجرا می‌کند تا در آن به برندگان قرعه‌کشی به صورت میانگین بیش از ۱۰۰ میلیون تومان یارانه (رانت) داده شود.

دقایقی پیش ثبت نام طرح فروش فوق‌العاده ایران‌خودرو آغاز شده که در آن سه خودرو پژو پارس، پژو ۲۰۷ اتوماتیک و دنا پلاس توربو قرار است ارزان‌تر از قیمت بازار به فروش برسند

درحالی قرار است امروز پژو پارس با قیمت ۱۴۰ میلیون تومان پیش‌فروش شود که قیمت این خودرو در بازار ۷۵ میلیون تومان گران‌تر است. در دو خودرو پژو ۲۰۷ و دنا پلاس این اختلاف قیمت به ترتیب ۱۳۷ میلیون و ۴۵ میلیون تومان است.

 

طرح فروش‌ فوق‌العاده خودرو در حالیست که پیش از این طبق اعلام محمدرضا نجفی‌منش، عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی ایران خودروسازان سالانه ۱۰۰ هزار میلیارد تومان ناشی از این سیاست زیان می‌بینند. با این حال در اواخر سال گذشته بود که خودروسازان توانستند موافقت بانک مرکزی برای حمایت مالی ۱۵ هزار میلیاردی را کسب کنند.

آیا در مقطع فعلی که بازار خودرو درگیر رکود است همچنان این نیاز وجود دارد که خودروسازان حتی به بهای زیانی که بعدا قرار است از منابع عمومی جبران کنند، رانت‌های میلیونی توزیع کنند؟

اخبار مرتبط
فراخوان‌های مربوط به ایمنی زمانی اتفاق می‌افتند که هر یک از اجزای خودرو معیوب بوده و ایمنی خودرو را به خطر می‌اندازد. مسائل مربوط به ایمنی ممکن است در خودروهایی با تجهیزات، طراحی یا سازنده مشابه رخ دهد.
متقاضيان فوق مي‌توانند طي مدت 10 روز يا تا زمان تكميل ظرفيت با مراجعه به سايت فروش اينترنتي به آدرس esale.ikco.ir نسبت به واريز وجه اقدام نمايند. زمان فعال‌سازي اين بخشنامه بر روي سايت esale.ikco.ir بعد از ارسال پيامك از سوي ايران‌خودرو خواهد بود.
بنانژاد دبیرکل اتاق اصناف ایران با اشاره به مشکلات چندماه گذشته دریافت لاستیک خودرو در بازار گفت: با راه اندازی سامانه پیش ثبت نام توزیع اینترنتی لاستیک خودرو و افزایش عرضه برخی اندازه های پرمصرف، این بازار به زودی به ثبات و آرامش خواهد رسید. وی افزود: افراد قبل از مراجعه به فروشگاه ها برای خرید لاستیک به قیمت مصوب می توانند اطلاعات خود را در kala.ntsw.ir ثب کنند و در فروشگاه با ارئه کد به فروشنده کالای خود را دریافت کنند.
برای متقاضیان خودروهای وارداتی که در مرحله اول ثبت‌نام‌ این خودروها در اسفند ماه سال گذشته با بلوکه کردن ۵۰۰ میلیون تومان در حساب وکالتی خود ثبت‌نام کرده و نوبت‌دهی شده بودند، از عصر روز دوشنبه هفته جاری تا ساعت ۲۳ و ۵۹ دقیقه امشب (چهارشنبه ۲۶ اردیبهشت ماه) این امکان فراهم بود که از میان ۱۴ مدل خودروی وارداتی عرضه شده در این مرحله، خودروی مورد نظر خود را انتخاب کنند مهدی تقدسی - مدیر سامانه یکپارچه فروش خودرو - در گفت‌وگو با ایسنا اعلام کرد که مهلت آن تا ۲۹ فروردین ماه تمدید شد.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها