جمعه, 28 اردیبهشت 1403 2024,May

مالیات بر ارزش افزوده طلافروشان

24 خرداد 1401
مالیات بر ارزش افزوده طلافروشان

به گزارش بانک اول ابراهیم محمدولی رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران درمورد گلایه طلافروشان از روند اجرای مالیات بر ارزش افزوده گفت: اینکه الان بگوییم درمورد این نوع مالیات همه مسائل ساماندهی پیدا کرده حرف درستی نیست.

وی افزود: مالیات بر ارزش افزوده ایرادات و اشکالاتی داشت که خوشبختانه قانونگذاران متوجه شدند و هم اکنون هم در حال اصلاح آن هستند.

 

رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران اظهارکرد: طلایی که هر گرم طلاحدود یک میلیون و ۶۰ هزار تومان است با اجرت، حدود یک میلیون و ۲۰۰ هزار تومان می‌شود و لذا ارزش افزوده ۹ درصدی برای یک گرم طلا در این وضعیت تحریم‌ ها و غیره خیلی سنگین است.

 

محمدولی در رادیو گفت‌وگو با بیان اینکه ما حدود 8سال بود که از دولت و سازمان امور مالیاتی و نمایندگان مجلس حل این معضل درخواست می‌کردیم افزود: خوشبختانه بالاخره پذیرفتند و مجلس هم مصوب کرد.

رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران عنوان کرد: اخیراً شنیدم رئیس جمهور ابلاغ کرده که طلا هم از ارزش افزوده معاف شده اما تا زمانی که بخشنامه نشود قانون سازمان امور مالیاتی بر اساس همان دستورالعمل قبلی کار می‌کند.

اخبار مرتبط
چند روز پیش خبر رسید که بالاخره با کوتاه آمدن نسبی دولت، طلافروش‌ها کمی راضی شده‌اند و احتمالا دعوای بزرگ دولت و این صنف بر سر ثبت موجودی طلای آنها فروکش کرده است اما هنوز هم هر خبری که مربوط به ماجرای طلا باشد، می‌تواند توجه‌ها را جلب کند، مانند خبری که دیروز درباره میزان مالیاتی که خریداران طلا باید بپردازند.
بازار امروز شاهد روند صعودی قیمت طلا و سکه نسبت به روز گذشته است. هر اونس طلا، امروز به ۲,۳۸۸ (دو هزار و سیصد و هشتاد و هشت) دلار رسید که نسبت به روز قبل ، افزایش ۰.۱۶ درصدی داشته است.
در خصوص ثبت موجودی مقررشد صرفاً سه گروه به شرح زیر اقدام کنند: • تولیدکننده طلا از معدن و تولید کننده شمش طلا نسبت به ثبت موجودی در سامانه جامع تجارت اقدام می‌کنند. • واردکننده و صادرکننده کالاهای مشمول نسبت به ثبت موجودی در سامانه جامع تجارت اقدام می‌کنند. ۲. مقررشد در خصوص خرید، فروش و حمل کالاهای مشمول، همه فعالین اقتصادی این حوزه فعالیت به صورت
بازار امروز شاهد روند صعودی قیمت طلا و سکه نسبت به روز گذشته است.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها