پنجشنبه, 13 اردیبهشت 1403 2024,May

جزئیاتی از وام ۲۵۰ میلیونی + مشمولان

24 خرداد 1401
جزئیاتی از وام ۲۵۰ میلیونی + مشمولان

به گزارش بانک اول، طرح مسکن ملی نیز به مانند مسکن مهر از جمله طرح‌های دولتی در بازار مسکن بوده که چالش‌های خاصی را به همراه داشته است. در طرح مسکن ملی از نبود زمین برای ساخت تا حذف برخی از متقاضیان به دلیل داشتن ملک و انصراف تعدادی از آنها در چند وقت اخیر مطرح بوده است.

با این حال در روزهای پایانی فعالیت دولت دوازدهم هرچند هنوز وعده‌های مرتبط با تحویل مسکن ملی محقق نشده اما تصمیمات جدیدی برای این طرح اتخاذ می‌شود.

در همین مورد درباره وام مسکن ملی به نظر می‌رسد اتفاق جدیدی رخ داده باشد.

معاون وزیر راه و شهرسازی اظهار کرده است: وام ۲۵۰ میلیون تومان مسکن ملی شامل تمام متقاضیان حتی آنهایی که قبلا قرارداد منعقد کرده‌اند هم می‌شود. متقاضیانی که با وام ۱۰۰ میلیون تومانی قرارداد بستند می‌توانند از وام ۲۵۰ میلیون تومانی استفاده کنند و کسی از این وام جا نمی‌ماند.

 

محمود محمودزاده با اشاره به افزایش سقف وام مسکن به ۲۵۰ میلیون تومان گفت: وام ۲۵۰ میلیون تومان مسکن ملی شامل تمام متقاضیان حتی آنهایی که قبلا قرارداد منعقد کرده‌اند هم می‌شود. متقاضیانی که با وام ۱۰۰ میلیون تومانی قرارداد بستند می‌توانند از وام ۲۵۰ میلیون تومانی استفاده کنند و کسی از این وام جا نمی‌ماند.

او گفته است: هیچ تفاوتی بین طرح های حمایتی در حوزه مسکن وجود ندارد و موضوع جدیدی که مصوب شود مشمول تمام طرح‌های حمایتی قبلی هم می‌شود. در تمام طرح‌های اینده هم سیاست های جاری وزارت راه و شهرسازی به اجرا می رسد و اینطور نیست که طرح های مسکنی اینده متفاوت از طرح های مسکنی در حال اجرا باشند. مردم بدانند در طرح زمینی وجود ندارد که شاید در طرح های اینده مسکنی در داخل شهر تهران ساخت وسازی صورت بگیرد./تجارت نیوز

اخبار مرتبط
ثبت نام برای وام اجاره خانه ۱۴۰۳، از طریق سامانه ثبت نام وام ودیعه مسکن tem.mrud.ir​، صورت می گیرد. مستاجران، برای اینکه امکان ثبت نام در سامانه ثبت نام وام ودیعه مسکن و دریافت وام اجاره خانه را داشته باشند، همچون، ثبت نام در سامانه ثبت نام مسکن اولی ها​، لازم است دارای شرایط لازم باشند؛ از جمله اینکه متاهل یا سرپرست خانوار باشند، اجاره نامه آن ها رسمی بوده یا در سامانه ثبت معاملات و املاک کشور، ثبت شده و تاریخ انعقاد قرار داد اجاره آنها، تا پایان زمان ثبت نام وام ودیعه مسکن باشد.
شرکت‌های اعتبارسنجی باید امکان دریافت گزارش و امتیاز اعتباری را از طریق پلتفرم‌های مختلف مانند وب‌سایت و نرم‌افزار موبایل فراهم کنند و اشخاص بتوانند از تغییرات مهم در گزارش اعتباری و امتیاز اعتباری خود مطلع شوند؛ به طوری که تاثیر رفتارهای مثبت و منفی را بر امتیاز اعتباری خود به خوبی حس کنند. امروزه در بسیاری از کشورها، دریافت گزارش اعتبارسنجی به صورت آنلاین و در کمتر از چند ثانیه امکانپذیر است.
وام ودیعه مسکن فقط برای افرادی است که هیچ ملکی به نامشان نیست. به همین دلیل ارائه اجاره‌نامه، شرط اصلی پرداخت این وام اعلام شده است.
افرادی که مایل به دریافت تسهیلات ۳۰۰ میلیون تومانی با بهره ۲۳ درصدی از بانک ایران زمین هستند باید ضامن رسمی داشته باشند. همچنین باید اعتبار شغلی آنها به تایید بانک رسیده باشد. ارائه سفته نیز برای دریافت این تسهیلات مورد نیاز است. زمان پرداخت اقساط این وام با توجه به سقف وام و مدت میانگین حساب متغیر بوده و بین ۱۲ یا ۱۸ یا ۲۴ ماه تغییر پیدا خواهد کرد. طی مدت زمان پرداخت اقساط، به اصل سپرده مشتریان یک درصد سود علی الحساب تعلق می‌گیرد.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها