ﺳﻪشنبه, 11 اردیبهشت 1403 2024,April

شرط مهم برای دریافت تسهیلات ساخت مسکن

24 خرداد 1401
شرط مهم برای دریافت تسهیلات ساخت مسکن

به گزارش بانک اول گذشته از شرایط مربوط به شروط عمومی و اختصاصی تعیین شده برای سازنده ها به منظور دریافت تسهیلات ساخت مسکن اعم از تسهیلات مشارکت مدنی یا تسهیلات فروش اقساطی مسکن، یک شرط مهم برای سازنده ها تعیین شده است که عدم برخورداری سازنده ها از این شرط به منزله خاتمه یافتن درخواست آن ها برای دریافت تسهیلات است. این شرط مهم، عدم سابقه چک برگشتی و همچنین بدهی های سررسید گذشته بانکی است که باعث می شود سازنده یکی از شروط مهم برای قرار گرفتن در فهرست واجدان شرایط دریافت تسهیلات ساخت واحدهای مسکونی را پشت سر بگذارد.

در واقع آن دسته از سازندگانی که چک برگشتی داشته و یا سابقه بدهی های معوق سررسید گذشته و تسویه نشده دارند نمی توانند از تسهیلات ساخت مسکن برخوردار شوند. مطابق با روال بانکی برای پرداخت تسهیلات ساخت مسکن به سازنده ها پس از اخذ مدارک از سازنده و تشکیل پرونده برای وی در بانک، کنترل مدارک و انجام استعلام های مربوطه در مرحله بعد کنترل می شود که آیا سازنده دارای چک برگشتی و یا بدهی های سررسیده شده است یا خیر؟

 

در صورتی که برای بانک محرز شود که درخواست کننده چک برگشتی داشته و یا دارای بدهی های سررسید گذشته است خاتمه بررسی پرونده وی اعلام شده و از فهرست افراد مشمول شرایط برای دریافت تسهیلات ساخت مسکن خارج می شود. در واقع خوش حساب بودن درخواست کننده ها یکی از مهمترین شروط پذیرش درخواست های بعدی آن ها برای پرداخت تسهیلات بانکی است. این موضوع شامل پرداخت تسهیلات ساخت به سازنده ها نیز می شود که عمدتا برای ساخت و تکمیل واحدهای مسکونی در دست احداث خود نیازمند استفاده از تسهیلات بانکی می شوند.

ازاین رو کارشناسان بانکی به سازنده ها و سایر درخواست کننده های تسهیلات بانکی توصیه می کنند برای آنکه به درخواست های بعدی آن ها برای پرداخت تسهیلات رسیدگی شود و تسهیلات به آن ها تعلق بگیرد حتما شرط خوش حسابی را رعایت کرده و چک برگشتی یا بدهی های معوق و سررسید گذشته نداشته باشند.

این اقدام علاوه بر آنکه منجر به بررسی درخواست های بعدی آن ها برای دریافت تسهیلات می شود از طرفی توان بانک برای پرداخت تعداد و سقف بیشتر تسهیلات در حوزه های مختلف را افزایش می دهد. از این رو پرداخت به موقع اقساط بانکی (بازپرداخت تسهیلات دریافت شده) امری واجب و ضروری هم برای تسهیلات گیرنده ها و هم برای بانک های تسهیلات دهنده از جمله بانک مسکن است.

 

اخبار مرتبط
گاهی به دلایل مختلف متقاضیان نمی‌توانند ضامنی معتبر برای ضمانت وام خود به بانک ارائه دهند. به همین دلیل دریافت وام برای این افراد به مراتب سخت‌تر می‌شود. اما بانک پاسارگاد در یکی از طرح‌های خود، این وام را بدون ضامن در اختیار مشتریانش قرار می‌دهد .
مقدار سود وام خرید خودرو کارکرده را بانک‌ها تعیین می‌کنند؛ با این‌حال معمولاً سود وام خرید خودرو کارکرده بالاتر از وام‌های خودرو نو است. نکته مهم: شرایط اعلامی پرداخت وام خودرو در زیر توسط بانک ها ممکن است تغییر کرده باشد.برای اطلاعات تکمیلی به بانک مربوطه مراجعه فرمائید.
این طرح در راستای استقرار بانکداری جامع و توسعه خط کسب و کاری بانکداری شرکتی و تجاری و تمرکز بر مشتریان و معتبر طراحی شده است. این محصول قابلیت بهره برداری برای کلیه مشتریان حقیقی به صورت انفرادی یا پرسنل معرفی شده سازمان ها و شرکت ها به عنوان خریدار را دارا می باشد. با توجه به مزیت های رقابتی محصول بهین کارت ۲ نسبت به محصولات مشابه رقبا، این محصول می تواند به عنوان ابزار کارا مورد بهره برداری قرار گیرد.
از بهمن ماه سال گذشته که تسهیلات ودیعه مسکن در تهران به ۲۰۰ میلیون تومان رسید بسیاری از مستاجران در پشت صف‌های بانک‌ها برای دریافت تسهیلات ودیعه مسکن قرار گرفته اند در صورتی که همین افزایش ۵۰ میلیون تومانی تسهیلات در طی چند ماه گذشته آثار و تبعات خود را روی بازار اجاره گذاشته است.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها