جمعه, 28 اردیبهشت 1403 2024,May

جریمه دیرکرد وام کشاورزان بخشیده شد؟

24 خرداد 1401
جریمه دیرکرد  وام کشاورزان بخشیده شد؟

به گزارش بانک اول مسعود اسدی رئیس مجمع هماهنگی تشکل های کشاورزیا اشاره به گلایه کشاورزان از عدم اجرای بخشودگی جرائم وام کشاورزان اظهار کرد: طی چند سال اخیر در مجلس به مناسبت های مختلف اعم از خشکسالی، سرمازدگی و کرونا اقدام به تسهیل در پرداخت بدهی کشاورزان به بانک ها شده ، اما متاسفانه این اقدامات در آیین نامه های اجرایی به گونه ای عمل می شود که اصل قانون بلا اثر است.

وی افزود: مجلس برای کمک به کشاورزان و پرداخت بدهی کشاورزان قانون بخشودگی سود بدهی یا جریمه بدهی کشاورزان را به دولت ابلاغ کرد و در اصل این قانون برای حمایت از کشاورزان است که متاسفانه آیین نامه اجرایی به گونه ای عمل می کند که اصل قانون اجرا نمی شود.

رئیس مجمع هماهنگی تشکل های کشاورزی در واکنش به تدوین آیین نامه مجلس از سوی بانک مرکزی بیان کرد: بانک مرکزی در تدوین آیین‌ نامه و دستورالعمل ها به گونه ای سخت و پیچیده عمل می کنند که اصل نظر قانون گذار در این قانون عمومی شد.

به گفته وی، نمایندگان مجلس شورای اسلامی چاره ای ندارند جز اینکه آیین نامه های قوانین را صریح مصوب کنند تا راهی برای دورزدن قوانین مجلس توسط بانک‌مرکزی و عامل نباشد.

اسدی در پایان تصریح کرد: بخش عمده کشاورزان به علت اینکه نمی توانند بدهی بانک ها را بدهند، از تسهیلات سیستم بانکی محروم ماندند و در نتیجه این موضوع موجب شده تا در دام عده ای سلف خر و نزول بگیر قرار بگیرند که اگر نتوانیم تدابیری بکار گیریم تا جامعه کشاورزی را با پرداخت بدهی مشکوک الوصول چندساله تقویت کنیم، مشکلات زیادی برای بخش کشاورزی به وجود می آید.

باشگاه خبرنگاران

اخبار مرتبط
مبلغ وام فرزندان بازنشستگان کشوری ۳۵۰،۰۰۰،۰۰۰ ریال است. کارمزد این وام ۴ درصد و مدت بازپرداخت آن ۳۶ ماهه می‌باشد. توجه داشته باشید که این وام به حساب بانک صادرات که در سیستم احکام درج شده است واریز می‌گردد.
وام نیک‌وام طرح تسهیلاتی جدید بانک ملت است که به‌تازگی توسط این بانک ارائه می‌شود. این وام قرض الحسنه است و حداقل و حداکثر سقف آن به‌ترتیب 30 و 300 میلیون تومان است و 36 ماه نیز بازپرداخت دارد.
وام ودیعه مسکن برای ساکنان شهر‌ها به غیر از کلان‌شهر‌ها، ۱۰۰ میلیون تومان است. مبلغ هر قسط برای مستاجران این شهرها، با سود 18درصدی، ماهی حدود دو میلیون و ۵۳۹ هزار تومان است.
وام قرض الحسنه بانک رسالت با کارمزد ۲درصدی تا سقف ۳۰۰میلیون تومان با افتتاح حساب قرض‌الحسنه و خواب سپرده‌ی حداقل ۳ماه و حداکثر ۶ماه قابل دریافت است.وام با کارمزد بانک رسالت حداکثر بازپرداخت ۶۰ماهه (برای سقف ۳۰۰میلیون تومان) دارد و به‌طور کلی مدت زمان بازپرداخت اقساط این وام به خواب سپرده‌ بستگی دارد؛ یعنی هرچه خواب سپرده‌ی شما بیشتر باشد، بازپرداخت اقساط افزایش می‌یابد. به عنوان مثال در قبال هر ماه اضافه‌تر خواب سپرده، ۲ماه به بازپرداخت اقساط اضافه می‌شود.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها