پنجشنبه, 20 اردیبهشت 1403 2024,May

برق مشترکان خانگی دیگر قطع نمی‌شود/ وضعیت فعالیت ادارات و صنایع عادی شد

24 خرداد 1401
برق مشترکان خانگی دیگر قطع نمی‌شود/ وضعیت فعالیت ادارات و صنایع عادی شد

به گزارش بانک اول با وجود آنکه شرکت توزیع برق تهران بزرگ، طبق روال سابق، جدول خاموشی‌های احتمالی برق تا ۵ شهریور را منتشر کرده است، به نظر می‌آید وضعیت پایداری شبکه برق به حالت عادی برگشته و دیگر برق مشترکان خانگی قطع نمی‌شود.

با این حال مصطفی رجبی مشهدی، سخنگوی صنعت برق همچنان از افزایش مصرف برق می‌گوید.

او در گفتگوی زنده با شبکه خبر درباره آخرین وضعیت مصرف برق گفت: مصرف برق در روز عاشورا به ۴۹ هزار و ۶۰۸ مگاوات رسید. این در حالی است که از هفتم خرداد ماه به بعد که هیچ یک از پیک‌های مصرف، کمتر از ۵۰ هزار مگاوات نبود و در عاشورای امسال مصرف برق ۷ هزار و ۵۰۰ مگاوات از عاشورای سال قبل بیشتر شده است که رشد قابل توجهی نسبت به سال گذشته را نشان می‌دهد.

البته رجبی مشهدی درباره تامین برق صنایع هم توضیح داده است: خوشبختانه صنایع توانستند در چند روز گذشته بدون وجود محدودیتی جدی فعالیت داشته باشند و حدود ۷۵ درصد نیاز برق این بخش تامین شده و در بخش فولاد نیز بیش از ۷۰ درصد برق مورد نیاز در روزهای اخیر تامین شده است.

این موضوع در حالی رخ می‌دهد که ساعت کار ادارات هم از اول شهریور ماه دوباره ابه حالت قبل برگشته و ساعات فعالیت آنها از ۷:۳۰ تا ۱۴:۳۰ است و همچنین ادارات در روزهای پنجشنبه نیز تعطیل نیستند.

 

قبلا، ساعت کار ادارات از ۶:۳۰ تا ۱۳:۳۰ بود تا بار مصرف برق کمتر شود و همچنین روزهای پنجشنبه نیز تعطیل اعلام شده بود.

مصطفی رجبی مشهدی، سخنگوی صنعت برق کشور درباره میزان مصرف برق ادارات هم توضیح داده است: با توجه به اینکه تا زمان حضور کارمندان سیستم‌های سرمایشی و روشنایی فعال است، شاهد افزایش مصرف ۳۰۰ تا ۴۰۰ مگاواتی برق خواهیم بود.

با این همه او همچنان مشترکان را به رعایت الگوی مصرف دعوت کرده و گفته است:  در روزهای پیش رو متناسب با شرایط عمدتا در ساعات اوج مصرف محدودیت‌ها جدی است و برطرف نشده و لازم است مشترکان خانگی و بخش عمومی با صنعت برق همکاری داشته باشند./تجارت نیوز

اخبار مرتبط
وزیر نفت در ادامه گفت: اگر بخواهیم یک پالایشگاه ۱۰۰ هزار بشکه‌ای احداث کنیم، حداقل سه تا چهار سال زمان می‌برد و حداقل سه تا چهار میلیارد دلار بار مالی دارد تا بتواند ۸ تا ۱۰ میلیون لیتر در روز بنزین تولید می‌کند. این یعنی ما باید سالی چهار پالایشگاه احداث کنیم که این میزان از مصرف را در مواقع اضطرار و این میزان مصرف، شرایط را کنترل کنیم.
احکام مالیاتی قانون ساماندهی و نظارت بر تجارت مرزی و ایجاد اشتغال پایدار مرزنشینان ابلاغ شد که بر اساس آن سقف و ارزش کل واردات از این طریق به میزان ۱۰ درصد ارزش واردات کل کشور خواهد بود.
همانطور که ممکن است متوجه شده باشید، اعتماد به نفس نقش بزرگی در زندگی دارد. از این رو، پرورش آن به نفع شماست. اما مانند هر چیزی، اگر می خواهید اعتماد به نفس داشته باشید، باید برای آن تلاش کنید. انفعال را کنار بگذارید، قاطع باشید. مطمئناً، فوراً به دست نمی‌آید، به زودی، عادات اعتماد به نفس بخشی از شما خواهد شد. و هنگامی که به آن نقطه رسیدید (و خواهید رسید)، غیرقابل توقف خواهید بود.
در حال حاضر، ۶ بانک کشاورزی، تجارت، ملت، ملی، آینده و صادرات تحت پوشش این طرح قرار دارند. تعداد بانک ‌های این طرح در حال افزایش است و به زودی تمامی بانک ‌های کشور به آن ملحق خواهند شد. طرح «کهربا» تحولی نوین در نظام پرداخت کشور است که می‌ تواند به نفع مصرف‌کنندگان و فعالان اقتصادی باشد.هشدار; کارت بانکی افرادی که در این ۶ بانک حساب دارند مسدود خواهد شد

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها