دوشنبه, 24 اردیبهشت 1403 2024,May

پیش‌بینی قیمت طلا در پایان تابستان / افزایش فروش طلاهای خانگی!

24 خرداد 1401
پیش‌بینی قیمت طلا در پایان تابستان / افزایش فروش طلاهای خانگی!

به گزارش بانک اول قیمت طلا در معاملات روز چهارشنبه بازار جهانی تحت تاثیر قوی شدن ارزش دلار و بالاتر رفتن بازده اوراق خزانه آمریکا، به پایین‌ترین حد دو هفته اخیر سقوط کرد. این در حالی که طلا در بازار ایران به دلیل افزایش نرخ ارز گران شد.

هر چند برخی از فروشندگان طلا مدعی هستند که خرید و فروش طلا راکد است اما به دلیل افزایش مخارج زندگی برخی مردم طلاهای خانگی خود را می‌فروشند.عمده‌ترین علت افزایش فروش طلاهای خانگی یا افزایش اجاره‌بهای خانه در ایران است یا برخی قصد دارند با فروش طلاهای خود این سرمایه را وارد بازار خودرو کنند.

البته رئیس اتحادیه طلای کرج ز می‌گوید: این روزها مردم پولی برای خرید طلاهای دست دوم ندارند. خریدار طلاهای دست دوم فقط فروشندگان طلا هستند و چنانچه این طلاها بعد از مدتی به فروش نرسد، این طلاها به کارگاه‌های طلاسازی ارسال می‌شود.

مسعود ضرابی معتقد است بازار طلا مشتری خانگی ندارد. علت این است که مردم دست نگه داشتند تا برنامه‌های اقتصادی دولت سیزدهم را بشنوند. از طرف دیگر با توجه به شرایط پیش آمده و افزایش ویروس کرونا دیگر مردم توانایی خرید طلای دست دوم را هم ندارند و بیشتر پول‌های خود را صرف درمان ویروس کرونا می‌کنند!

 

چرا مردم طلا نمی‌خرند؟

این صحبت‌ها در شرایطی مطرح می‌شود که در سال‌های گذشته علت گرانی طلا افزایش تقاضا در بازار ایران بود. مشتری‌های خانگی بیشتر طلاهای آب شده و سکه می‌خریدند اما حالا به نظر می‌رسد با افزایش هزینه‌های درمان ویروس کرونا دیگر پولی برای سرمایه‌گذاری در بازارهایی مانند طلا باقی نمی‌ماند.

اما آیا طلا در روزهای پایانی تابستان ثابت باقی می‌ماند؟ رئیس اتحادیه طلای کرج پاسخ می‌دهد چنانچه دولت سیزدهم بازار ارز را کنترل کند و قیمت دلار ثابت بماند. قیمت طلا تغییری نمی‌کند. اما احتمالا در روزهای پایانی تابستان ممکن است سفرهای خارجی افرایش یابد و افزایش تقاضا بازار ارز را تحت تاثیر قرار دهد. از این‌رو احتمالا روند افزایشی قیمت‌ها ادامه‌دار باشد.

با آن که دولت قول داده تا بازار ارز را به ثبات برساند اما هفته گذشته سید مهدی تاج‌داران، رئیس اتحادیه طلای بابل گفته بود:« همین مداخلات دولت در بازار ارز قیمت دلار را تغییر می‌دهد و همین مساله باعث افزایش قیمت طلا می‌شود.»/تجارت نیوز

اخبار مرتبط
در شرایطی که کارمندان بانک انتظار داشتند همانند سایر ادارات شامل 2 روز تعطیلی در آخر هفته باشند٬ قرار گرفتند نام بانک ها در کنار ارگان های نظامی و انتظامی و بیمارستانها و ... که شامل لایحه فوق نمی شوند موجی از نامیدی را در میان این قشر که از پر کارترین کارمندان کشور هستند ایجاد کرد و باعث تعجب بسیاری از کارشناسان شد . چرا که ارگانهایی مثل بیمارستان ها ٬ مراکز نظامی ٬ انتظامی و ... شیفت کار هستند و به صورت 24 ساعته در تمام ایام و تعطیلات رسمی هم فعالیت دارند ٬ در صورتی که این موضوع در مورد بانک
بانک اول - بانک دی شرایطی را فراهم کرده که متقاضیان واجد شرایط بتوانند وام 200 میلیون تومانی طرح «فرزانه ارزش آفرین» را دریافت کنند. متقاضیان برای دریافت این وام باید در یکی از شعب بانک دی سپرده قرض الحسنه داشته باشند.
بانک اول - سازمان جمع‌آوری و فروش اموال تملیکی اعلام‌ کرد: پنجمین مزایده سراسری املاک و مستغلات این سازمان در سال جاری از طریق سامانه مزایده الکترونیک دولت (ستاد)، از امروز برگزار می‌شود.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها