دوشنبه, 17 اردیبهشت 1403 2024,May

تاخیر در واریز سهمیه بنزین تاکسی های اینترنتی طبیعی است

24 خرداد 1401
تاخیر در واریز سهمیه بنزین تاکسی های اینترنتی طبیعی است

به گزارش بانک اول مسعود رضایی مدیریت سازمان هوشمند سوخت بیان کرد: به صورت کلی تاخیری در واریز سهمیه تاکسی‌های اینترنتی و سایر کاربری‌های عمومی که سهمیه اعتباری دریافت می‌کنند در این ماه نداشتیم.

او ادامه داد: عملکرد و اطلاعات کاربری‌های مختلف در شرکت‌های ذی ربط جمع آوری می‌شود و سپس در بستر‌های امنی که با وزارت کشور برقرار شده صحت سنجی اطلاعات انجام می‌شود و بعد از آن، وزارت نفت سهمیه‌ها را فعال می کند و کاربری‌های مختلف می‌توانند از سهمیه‌ها استفاده کنند.

رضایی در رابطه با این دیرکرد‌ها بیشتر توضیح داد: این اسمش دیرکرد نیست، عملکرد ماه گذشته بعد از اینکه توسط پایگاه داده مختلفی که شرکت‌ها دارند، جمع آوری می‌شود، باید فرآیند صحت سنجی و انطباق با مصوب‌ها را بگذراند و بعد از اینکه مغایرت‌های احتمالی که دلایل مختلفی می‌تواند داشته باشد از جمله تغییراتی که در مصوبات رخ می‌دهد و تغییراتی که در مالکیت خودرو‌ها ایجاد می‌شود و ... مورد بررسی قرار گرفت، فرآیند صحت سنجی حدود ۲۰ روز تا یک ماه به طول می‌انجامد.

او در رابطه با این بازه زمانی یک ماهه توضیح داد: طبق دستور العمل‌هایی که با وزارت کشور داریم، در ۱۰ روز اول عملکرد‌ها از شرکت‌های مختلف دریافت می شود و حدود ۱۰ روز صحت سنجی اطلاعات زمان می برد و انطباق اطلاعات را وزارت کشور انجام می‌دهد؛ و ۱۰ روز پایانی صرف ارسال اطلاعات می‌شود و ظرف ۴۸ ساعت این سهمیه‌ها پیاده سازی خواهد شد.

رضایی گفت: تمام این فرآیند‌ها در حداقل زمان انجام می‌شود. طبیعی است که پایگاه‌های داده‌ای شرکت‌های خصوصی نمی‌توانند به صورت آنلاین و بدون صحت سنجی با پایگاه‌های بالا دستی و بانک‌ها ارتباط داشته باشند و این اتفاقی که تا به الان افتاده این است که در شروع طرح این فاصله زمانی به ۲ ماه افزایش پیدا می کرده است. این یک فرآیند طبیعی است و این اتفاقات باید بیفتد به دلیل اینکه این یک سرمایه ملی است.

او در آخر تصریح کرد: سامانه‌ای در وزارت کشور به نام سامانه سماس راه اندازی شده و در این سامانه رانندگان می‌توانند عملکرد خود را مشاهده کنند و اگر مغایرتی در آن زمینه مشاهده کردند، می‌توانند با پشتیبانی این سامانه و یا سامانه پاسخگویی شرکت پخش فرآورده‌های نفتی ایران تماس حاصل کنند.

اخبار مرتبط
بر اساس حکم تبصره ۷ ماده ۱ قانون تسهیل صدور مجوزها، همه مجوزهای قدیمی و کاغذی باید، تبدیل به مجوزالکترونیکی (شناسه‌ یکتا) شوند و کسب وکارهایی که شناسه یکتا نداشته باشند، به لحاظ قانونی فاقد مجوز محسوب می شوند.
درک این عادت‌ها اهمیت سواد مالی را روشن می‌کند و بینش‌های ارزشمندی را به هر کسی که به دنبال بهبود رفاه اقتصادی خود است ارائه می‌دهد.
كشورهای جديدی مانند كانادا، نيوزيلند، استراليا كه ۱۵۰ سال پيش وضعيت قابل توجهی نداشتند، اكنون كشورهایی توسعه‌يافته و ثروتمند هستند. تفاوت در رفتارهایی است كه در طول سال‌ها فرهنگ و دانش نام گرفته است. وقتی كه رفتارهای مردم كشورهای پيشرفته و ثروتمند را تحليل می‌كنيم، متوجه می‌شويم كه اكثريت غالب آنها از اصول زير در زندگی خود پيروی می‌كنند:
طرح اصلاح قانون کار به صورت لایحه و همچنین بحث ضرورت ارتقای امنیت شغلی با اصلاح ماده هفتم این قانون پس از اظهارنظر مقام معظم رهبری در دیدار اخیر ایشان با کارگران، به یکی از موضوعات مدنظر وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی بدل شده است.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها