پنجشنبه, 13 اردیبهشت 1403 2024,May

5 نکته مهم برای کسانی که از خانه، دورکاری می کنند.

24 خرداد 1401
5 نکته مهم برای کسانی که از خانه، دورکاری می کنند.

به گزارش بانک اول بگذارید قبول کنیم که کار در خانه مزایای زیادی دارد، اما در حالیکه همه ما از گذراندن وقت با خانواده خود لذت می بریم، ولی وقتی نوبت به ساعات کار می رسد، گاهی اوقات، مدیریت همزمان این دو مشکل می شود! به همین دلیل است که باید یک سری نکات را دقت کنید تا مرز مشخصی بین زمان کار و زمان گذراندن وقت با خانواده خود ایجاد کنید. در اینجا نکاتی برای به حداکثر رساندن بهره وری در هنگام کار در خانه آورده شده است.

 

1. فضای اداری خانگی داشته باشید؛

اگر اتاق اضافه ای دارید که می توانید از آن به عنوان دفترکار استفاده کنید، فوق العاده است؛ اما اگر ندارید نگران نباشید، می توانید یک نقطه از خانه را برای این کار مشخص کنید. مهم است که فضای کار خود را از بقیه فضای زندگی خود جدا کنید. به این ترتیب، شما و بقیه اعضای خانواده متوجه میشوید که وقتی در "دفترکار" هستید وقت کار است و شما مشغول هستید. این را با آرامش برای فرزندان خود توضیح دهید که یک راه عالی برای آموزش احترام به مرزها نیز هست.

 

 

2. تعیین و اعلام ساعات کار

یکی دیگر از موارد مهم این است که تصمیم بگیرید ساعت کارتان چه ساعتی باشد. نبود رفت و آمد ممکن است به شما این امکان را بدهد که زودتر یا دیرتر از زمانی که قصد رفتن به شرکت را دارید شروع کنید. سعی کنید این ساعات را هر روز یکسان و مشخص نگه دارید. اگر این یک روال عادی شود، خانواده شما به اینکه بین این ساعت ها، شما در دسترس نیستید زودتر عادت خواهند کرد؛ همچنین می توانید تقسیم زمان برای نگهداری بچه ها با همسرتان داشته باشید، وقتی در ساعات مشخص شده کار می کنید، همسرتان از فرزندان نگهداری کند (و برعکس).

3. تایم استراحت داشته باشید.

استراحت در هر شغلی مهم است، اما هنگام کار در خانه اهمیت بیشتری دارد، چراکه در دورکاری، ممکن است فشار بیشتری احساس کنید؛ پس باید همچنان مراقب خود باشید. هر چند وقت یکبار بلند شوید و حرکات کششی انجام دهید، چایی یا استراحت میان وعده داشته باشید. صرف ناهار یک راه خوب برای گذراندن وقت با خانواده در وسط روز بدون از دست دادن بهره وری است.

 

4. همه باهم در کار خانه

 

 

وقتی در خانه دورکاری می کنید، فرصت مناسبی برای تقسیم وظایف است. هر یک از اعضای خانواده می توانند وظایف خاصی را بر عهده بگیرند، همه چیز بستگی به خانواده شما و ترجیحات شخصی هر فرد دارد. تا زمانی که همه مشغول به کار هستند، هرگونه هماهنگی ای جواب می دهد؛ علاوه بر آن، تقسیم وظایف یک روش فوق العاده برای آموزش مسئولیت پذیری به بچه ها و همچنین انجام کلیه کارها بصورت اشتراکی است. حتی می توانید با هم یک نمودار بسازید و به بچه ها اجازه دهید هر بار که کارشان را انجام می دهند یک برچسب به آن بزنند.

5. نظافت هنوز هم مهم است

در حالیکه قطعاً می توانید با شلوار کثیف و لباس راحتی در خانه کار کنید، اما مطمئن شوید که هنوز هم تا حدودی به ظاهر و بهداشت شخصی خود توجه می کنید. اگرچه مجبور نیستید همه چیز مرتب باشد اما، به احتمال زیاد با لباس خواب و موهای بهم ریخته، انگیزه تان برای انجام کار کم خواهد شد.! قول می دهیم پوشیدن لباس راحتی تمیز، احساس بهتری هنگام انجام کار به شما می دهد.

اخبار مرتبط
وی با اشاره به این که طرح سراسری باانرژی از ابتدای خرداد تا پایان شهریور اجرا خواهد شد، گفت: مشترکان تجاری و خانگی می‌توانند با کاهش مصرف برق به‌صورت هفتگی طی ۲۱ هفته اجرای این پویش، امتیاز دریافت کرده و از جوایز متعدد و ارزنده پیش‌بینی‌شده در این پویش بهره‌مند شوند.
سخنگوی وزارت آموزش‌وپرورش با بیان اینکه وزارت آموزش‌وپرورش کسری مزمن معلم دارد ادامه داد: با توجه به اینکه حداقل ۷۲ هزار معلم ماده ۲۸ را استخدام می‌کنیم اما نیاز واقعی حدود سه برابر این تعداد است که دو برابر باقی مانده(کسری معلم) از طریق جذب شاغلان، بازنشستگان و اضافه تدریس معلمان صورت می گیرد.
یکی از اقداماتی که امسال به صورت ویژه از همین الان شروع کرده‌ایم و داریم روی آن کار می‌کنیم، این است که ما بیکاران را با کد ملی شناسایی می کنیم، یعنی قبل از اینکه اصلاً بیکار خودش اعلام بکند یا مراجعه به زیرساخت‌های مختلف به سامانه‌ها و یا ادارات و مراجعه حضوری بکند شناسایی می کنیم.
در دولت سیزدهم اضافه برداشت نه به صورت جداگانه بلکه به صورت شبکه‌­ای وجود دارد. ما در کل شبکه بانکی شاهد کمبود ذخایر هستیم. این کمبود ذخایر که منجر به اضافه‌­برداشت می ­شود، علل سیاستی دارد. اتفاقی که باعث کمبود ذخایر و به دنبال آن اضافه‌­برداشت و افزایش پایه پولی شد، مطرح شدن بحث حساب واحد خزانه بود برای اینکه شفافیت دولت روی حساب­‌های خودش بیشتر شود.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها