دوشنبه, 31 اردیبهشت 1403 2024,May

مالیات بر ارزش افزوده جدید «طلا و جواهر» چقدر است؟

24 خرداد 1401
مالیات بر ارزش افزوده جدید «طلا و جواهر» چقدر است؟

به گزارش بانک اول اتاق اصناف ایران در اطلاعیه‌ای خطاب به عموم واحدهای صنفی فعال در حوزه «طلا، جواهر و پلاتین» و مشتریان اعلام کرد: 

سازمان امور مالیاتی در ابلاغیه ای به اصناف، از واحدهای صنفی طلا، جواهر و پلاتین فروش خواست تا ۹ درصد مالیات بر ارزش افزوده را از مشتریان دریافت کنند.

بر اساس این ابلاغیه، قانون دائمی مالیات بر ارزش افزوده از تاریخ ۱۳ دی ماه ۱۴۰۰ از سوی سازمان امور مالیاتی کشور لازم‌الاجرا اعلام شده و با توجه به جزء ۲ بند «ب» ماده (۲۶) این قانون در خصوص عرضه کنندگان کالا و خدمات طلا، جواهر و پلاتین مقرر است «اجرت ساخت، حق‌العمل و سود فروشنده کالاهای موضوع این بند، مشمول مالیات و عوارض با نرخ ۹ درصد خواهد بود.»

بدیهی است پرداخت این وجه مربوط به مشتری است.

اخبار مرتبط
اقدامات بانک مرکزی در راستای کاهش قیمت ارز اقدامات مفید و مثمر ثمری بود که متأسفانه دلالان بازار و افرادی که کانال‌های تلگرامی نرخ ساز را در اختیار دارند اقدام به نرخ سازی کرده و این موضوع موجب شد تا قیمت ارز در بازار را نیز تحت تأثیر قرار دهند. به نظر می‌رسد نهادهای امنیتی و نظارتی بیش از پیش نسبت به شرایط پیش آمده باید به بازار ارز توجه داشته باشند تا آرامشی که در هفته‌های اخیر در بازار حاکم شده بود برهم نخورد.
بر این اساس، در مجموع ۲۷ جلسه حراج حضوری مرکز مبادله ایران، حدود ۴۳۳۲ کیلوگرم شمش طلا مورد معامله قرار گرفته است.
این کارشناس پولی و بانکی تصریح کرد: وقتی که بازار تحت تاثیر التهابات و هیجانات سیاسی است، دخالت‌های بی مورد نهاد‌های غیر متخصص تنها باعث بدتر شدن شرایط می‌شود. تجربه نشان داده که وقتی بازار ارز دچار رشد شدید و سریع قیمت‌ها می‌شود، یک عامل غیر اقتصادی و عموما سیاسی وجود دارد که کنترل آن خارج از توان بانک مرکزی است.
نیم سکه در جریان معاملات امروز با کاهش ۳۰۰ هزار تومانی قیمت، ۲۳ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان و ربع سکه با کاهش ۲۵۰ هزار تومانی، ۱۴ میلیون و ۶۵۰ هزار تومان معامله شد.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها