شنبه, 15 اردیبهشت 1403 2024,May

یک نکته مهم درباره خرید طلا

24 خرداد 1401
یک نکته مهم درباره خرید طلا

به گزارش بانک اول یکی از ویژگی‌های جذاب قانون جدید که برای فعالان اقتصادی به خصوص فروشندگان طلا و جواهر اهمیت دارد به شیوه محاسبه نرخ مالیات بر ارزش افزوده آن بر می‌گردد. طبق قانون فعلی مالیات از اصل طلاو جواهر اخذ می‌شود اما در قانون جدید که از 13 دی ماه اجرا خواهد شد شرایط متفاوت خواهد بود.

 

با اجرای قانون مالیات بر ارزش افزوده جدید معافیت سبد اقلام خوراکی مردم و همچنین خدمات و فرهنگ به صورت هدفمند و در راستای حمایت از مصرف کنندگان بیشتر شده است. همچنین مردم دقت کنند از 13 دی ماه اصل طلا معاف از قانون بوده و آن را گران نخرند.

طلا و جواهر را گران نخرید

بر این اساس انواع شمش طلا وارداتی و داخلی و انواع حواله‌های کاغذی یا الکترونیکی دارای پشتوانه صددرصد طلا مشمول معافیت مالیات بر ارزش افزوده هستند.

در این باره معاون سازمان امور مالیاتی بیان می‌کند «در قانون جدید اصل طلا، جواهر و پلاتین مشمول مالیات ارزش افزوده نیست و فقط سود، کارمزد و اجرت ساخت شامل مالیات ارزش افزوده می‌شود.»

 

بنابراین مردم و خریداران طلا و جواهر حین خرید نسبت به این مسئله دقت داشته باشند که پول اضافه بابت خرید نپردازند. البته فروشندگان نیز باید محاسبات خود به این مسئله توجه کنند./اقتصادانلاین

اخبار مرتبط
بانک اول - بانک دی شرایطی را فراهم کرده که متقاضیان واجد شرایط بتوانند وام 200 میلیون تومانی طرح «فرزانه ارزش آفرین» را دریافت کنند. متقاضیان برای دریافت این وام باید در یکی از شعب بانک دی سپرده قرض الحسنه داشته باشند.
بانک اول - سازمان جمع‌آوری و فروش اموال تملیکی اعلام‌ کرد: پنجمین مزایده سراسری املاک و مستغلات این سازمان در سال جاری از طریق سامانه مزایده الکترونیک دولت (ستاد)، از امروز برگزار می‌شود.
بانک اول - قیمت‌ دلار تا ظهر امروز شنبه ۸ مرداد ۱۴۰۱، روندی با ثبات و اندکی افزایشی داشت اما به تدریج به سمت کانال قیمتی بالاتر حرکت کرد. به نظر می‌رسد دلار منتظر اخبار برجامی است. البته اقدامات بازارساز هم می‌تواند در این میان اثرگذار باشد.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها