چهارشنبه, 12 اردیبهشت 1403 2024,May

تسهیلات خودمالکی در همه شهرها پرداخت می‌شود

24 خرداد 1401
تسهیلات خودمالکی در همه شهرها پرداخت می‌شود

به گزارش بانک اول معاون مسکن و ساختمان وزارت راه وشهرسازی با بیان اینکه تسهیلات خودمالکان با ثبت‌نام در سامانه نهضت ملی مسکن و معرفی به بانک پرداخت می‌شود، گفت: تسهیلات به شکل مرحله‌ای و متناسب با پیشرفت فیزیکی به متقاضیان درهمه شهرها پرداخت می‌شود.

طبق اعلام پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، محمودمحمودزاده افزود: برای ثبت نام خودمالکان هیچ محدودیتی وجود ندارد و همه شهرهای کشور و همه روستاها برای این دسته از متقاضیان باز است. هرکسی با هر تعدادی که در پروانه‌اش درج شده امکان ثبت‌نام و اخذ تسهیلات خودمالکی را دارد.

 

وی پیش‌تر نیز اعلام کرده بود: برای کسانی که به صورت شخصی واحدی را می‌سازند و یا برای سازندگان حرفه ای این امکان فراهم شده است که با ثبت‌نام در سامانه نهضت ملی مسکن تقاضای تسهیلات خودمالکی داشته باشند.

 

سقف وام در تهران و شهرهای دیگر

 

بر اساس سقف تعیین‌شده که در تهران ۴۵۰ میلیون تومان، مراکز استان‌های بیش از یک میلیون نفر جمعیت ۴۰۰ میلیون تومان، مراکز استان‌ها ۳۵۰ میلیون تومان و سایر شهرها ۳۰۰ میلیون تومان است می‌توانند از این تسهیلات استفاده کنند.

همچنین متقاضیان در روستاها تا ۲۵۰ میلیون تومان امکان استفاده از تسهیلات خودمالکی را دارند.

به گفته محمودزاده متقاضیان می‌توانند در سامانه نهضت ملی مسکن از طریق بانک عامل یا نهادهای دیگری که در حوزه مسکن فعالیت می‌کنند، ثبت‌نام کنند.

او  یادآور شد: همه افرادی که در حوزه‌های فعالیت‌های ساختمانی هستند اعم از تعاونی‌ها، سازندگان حرفه ای وخودمالکانی که صاحب زمین هستند برای ساخت و یااتمام پروژه‌های در حال اجرا این امکان فراهم است تا از این تسهیلات استفاده کنند.

این مقام مسوول ادامه داد: هم اکنون برای خودمالکانی که در سایت نهضت ملی مسکن ثبت‌نام می‌کنند این امکان فراهم شده است تا در هنگام ثبت‌نام مدارک خود را بارگذاری و با انتخاب بانک به شعب معرفی می‌شوند و نسبت به تکمیل اطلاعات در شعب بانک اقدام می‌کنند. مهم‌ترین مدارکی که لازم است اسناد مالکیت و پروانه ساختمان است که بر اساس آن تسهیلات بانکی به این دسته از خودمالکان پرداخت می‌شود.

محمود زاده گفت:‌تسهیلاتی که در قالب نهضت ملی مسکن به خودمالکان پرداخت می‌شود نیازی به خرید اوراق یا سپرده گذاری ندارد و متقاضیان می‌توانند تسهیلات را دریافت کنند که البته این تسهیلات در چهارمرحله و توسط بانک عامل به خودمالکان پرداخت می‌شود.

جزییات پرداخت تسهیلات در چهارمرحله بدین شرح است: در مرحله پی‌کنی و فوندانسیون ۱۰ درصد، مرحله اسکلت و سقف ۴۰ درصد، سفت‌کاری ۲۵ درصد و مرحله نازک کاری نیز ۲۵ درصد تسهیلات به متقاضیان پرداخت می‌شود.

اخبار مرتبط
شرکت‌های اعتبارسنجی باید امکان دریافت گزارش و امتیاز اعتباری را از طریق پلتفرم‌های مختلف مانند وب‌سایت و نرم‌افزار موبایل فراهم کنند و اشخاص بتوانند از تغییرات مهم در گزارش اعتباری و امتیاز اعتباری خود مطلع شوند؛ به طوری که تاثیر رفتارهای مثبت و منفی را بر امتیاز اعتباری خود به خوبی حس کنند. امروزه در بسیاری از کشورها، دریافت گزارش اعتبارسنجی به صورت آنلاین و در کمتر از چند ثانیه امکانپذیر است.
وام ودیعه مسکن فقط برای افرادی است که هیچ ملکی به نامشان نیست. به همین دلیل ارائه اجاره‌نامه، شرط اصلی پرداخت این وام اعلام شده است.
افرادی که مایل به دریافت تسهیلات ۳۰۰ میلیون تومانی با بهره ۲۳ درصدی از بانک ایران زمین هستند باید ضامن رسمی داشته باشند. همچنین باید اعتبار شغلی آنها به تایید بانک رسیده باشد. ارائه سفته نیز برای دریافت این تسهیلات مورد نیاز است. زمان پرداخت اقساط این وام با توجه به سقف وام و مدت میانگین حساب متغیر بوده و بین ۱۲ یا ۱۸ یا ۲۴ ماه تغییر پیدا خواهد کرد. طی مدت زمان پرداخت اقساط، به اصل سپرده مشتریان یک درصد سود علی الحساب تعلق می‌گیرد.
گاهی به دلایل مختلف متقاضیان نمی‌توانند ضامنی معتبر برای ضمانت وام خود به بانک ارائه دهند. به همین دلیل دریافت وام برای این افراد به مراتب سخت‌تر می‌شود. اما بانک پاسارگاد در یکی از طرح‌های خود، این وام را بدون ضامن در اختیار مشتریانش قرار می‌دهد .

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها