پنجشنبه, 13 اردیبهشت 1403 2024,May

تأمین نیاز‌ کارآفرینان با استفاده از فناوری‌‌ و ابزارهای نوین

24 خرداد 1401
تأمین نیاز‌ کارآفرینان با استفاده از فناوری‌‌ و ابزارهای نوین

به گزارش بانک اول به نقل از شبکه اخبار اقتصادی و دارایی ایران (شادا)، در راستای عملیاتی کردن سخنان رئیس‌جمهور در جلسه مورخ ۳۰ آبان ماه سال جاری هیئت دولت مبنی بر لزوم «امنیت فضای سایبری»، جلسه‌ هم‌اندیشی امنیت فضای سایبری با ریاست معاون امور بانکی، بیمه و شرکت‌های دولتی وزارت امور اقتصادی و دارایی، رئیس مرکز فناوری اطلاعات، امنیت فضای مجازی و اقتصاد هوشمند و نمایندگان مرکز حراست وزارت امور اقتصادی و دارایی، افتا و معاونان فناوری بانک‌های دولتی و خصوصی شده در محل وزارت امور اقتصادی و دارایی برگزار شد. 

‌در این جلسه مباحثی در راستای تقویت امنیت فضای سایبری، نقشه راه اجرای طرح امن‌سازی زیرساخت‌های حیاتی در قبال حملات سایبری، الزامات و دستورالعمل‌های موجود در زمینه امنیت و غیره توسط نمایندگان مرکز افتا مطرح شد.

در ادامه نمایندگان بانک‌ها‌ به بیان دیدگاه های خود در ارتباط با مشکلات و چالش های مرتبط با امنیت فضای سایبری پرداخته و خواستار توجه بیشتر مدیران به این حوزه شدند.

پس از بحث و تبادل نظر در ارتباط با موضوعات مطروحه، حسینی معاون امور بانکی، بیمه و شرکت های دولتی بر قانون مداری، سلامت اداری و لزوم هم افزایی حوزه فناوری بانک ها و مرکز فابای این وزارت بر ضرورت حل مشکلات و سهولت در خدمت رسانی به آحاد مردم و تأمین نیازهای کارآفرینان با استفاده از فناوری ها و ابزارهای نوین در این حوزه تأکید کرد. 

همچنین مقرر شد‌ برای تداوم و پیشبرد برنامه‌های مورد نظر، کارگروهی با محوریت مرکز فابای وزارت امور اقتصادی و دارایی و حوزه های زیرمجموعه و وابسته به این وزارت از جمله بانک ها و بیمه های دولتی، گمرک، مالیات و غیره تشکیل و مشکلات و موانع مرتبط با موضوع مورد بررسی قرار گرفته و پیشنهادات لازم برای تصمیم گیری جهت رفع موانع مربوط، به حوزه های ذیربط منعکس شود./فارس

اخبار مرتبط
وی با اشاره به این که طرح سراسری باانرژی از ابتدای خرداد تا پایان شهریور اجرا خواهد شد، گفت: مشترکان تجاری و خانگی می‌توانند با کاهش مصرف برق به‌صورت هفتگی طی ۲۱ هفته اجرای این پویش، امتیاز دریافت کرده و از جوایز متعدد و ارزنده پیش‌بینی‌شده در این پویش بهره‌مند شوند.
سخنگوی وزارت آموزش‌وپرورش با بیان اینکه وزارت آموزش‌وپرورش کسری مزمن معلم دارد ادامه داد: با توجه به اینکه حداقل ۷۲ هزار معلم ماده ۲۸ را استخدام می‌کنیم اما نیاز واقعی حدود سه برابر این تعداد است که دو برابر باقی مانده(کسری معلم) از طریق جذب شاغلان، بازنشستگان و اضافه تدریس معلمان صورت می گیرد.
یکی از اقداماتی که امسال به صورت ویژه از همین الان شروع کرده‌ایم و داریم روی آن کار می‌کنیم، این است که ما بیکاران را با کد ملی شناسایی می کنیم، یعنی قبل از اینکه اصلاً بیکار خودش اعلام بکند یا مراجعه به زیرساخت‌های مختلف به سامانه‌ها و یا ادارات و مراجعه حضوری بکند شناسایی می کنیم.
در دولت سیزدهم اضافه برداشت نه به صورت جداگانه بلکه به صورت شبکه‌­ای وجود دارد. ما در کل شبکه بانکی شاهد کمبود ذخایر هستیم. این کمبود ذخایر که منجر به اضافه‌­برداشت می ­شود، علل سیاستی دارد. اتفاقی که باعث کمبود ذخایر و به دنبال آن اضافه‌­برداشت و افزایش پایه پولی شد، مطرح شدن بحث حساب واحد خزانه بود برای اینکه شفافیت دولت روی حساب­‌های خودش بیشتر شود.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها