جمعه, 21 اردیبهشت 1403 2024,May

قابل توجه واردکنندگان و تولیدکنندگان انواع خودرو

24 خرداد 1401
قابل توجه واردکنندگان و تولیدکنندگان انواع خودرو

به گزارش بانک اول قانون مالیات بر ارزش افزوده در سال ۱۳۸۷ به صورت آزمایشی تصویب و هر ساله در بودجه تمدید شد تا اینکه برای بودجه سال گذشته این قانون تا مهرماه آن سال اعتبار داشت اما در آبان ماه سال ۱۳۹۹ تا زمان تصویب و لازم الاجرا شدن لایحه اصلاح و دائمی شدن این قانون، توسط مجلس شورای اسلامی به مدت یک سال تمدید شد.

پس از این، قانون دائمی مالیات بر ارزش افزوده در اوایل خرداد سال جاری تصویب و در تیرماه نیز به رئیس جمهوری ابلاغ شد که طبق اعلام سازمان امور مالیاتی اجرای این قانون از ۱۳ دی ماه سال جاری آغاز شده است.

در این زمینه، سازمان امور مالیاتی در اطلاعیه‌ای خطاب به اشخاص حقوقی واردکننده و تولیدکننده انواع وسایل نقلیه (خودروهای سبک و سنگین و موتورسیکلت) اعلام کرده که این افراد مکلفند اظهارنامه مربوط به مالیات و عوارض شماره‌گذاری (اظهارنامه شماره گذاری خودرو) و همچنین مشخصات دقیق وسائط نقلیه فروخته‌شده هر ماه را حداکثر تا پانزدهم ماه بعد در درگاه ملی خدمات الکترونیک مالیاتی به نشانی my.tax.gov.ir ، تکمیل و مالیات و عوارض متعلق به آن را پرداخت کنند.

از سوی دیگر، پرداخت نکردن مالیات و عوارض شماره‌گذاری وسائط نقلیه در مهلت تعیین شده، موجب جریمه غیرقابل بخشودگی به میزان ۱۰ درصد مالیات و عوارض متعلق و تأخیر در پرداخت آن، مشمول جریمه‌ای به میزان ۲ درصد در ماه، نسبت به مالیات و عوارض پرداخت‌نشده و مدت تاخیر از زمان انقضای مهلت تسلیم اظهارنامه یا سررسید پرداخت مالیات و عوارض، هر یک که مقدم باشد (موضوع ماده (۳۷) قانون مزبور) خواهد بود.

علاوه بر این، با توجه به تغییر دوره تسلیم اظهارنامه شماره گذاری خودرو از سه ماه به یک ماه به استناد قانون دائمی مالیات بر ارزش افزوده، کلیه اشخاص حقوقی واردکننده و تولیدکنندگان انواع وسائط نقلیه مکلفند « اظهارنامه شماره گذاری وسائط نقلیه، موضوع تبصره (۵) ماده (۲۸) قانون مالیات بر ارزش افزوده مصوب ۱۴۰۰/۰۳/۰۲»، مربوط به بازه زمانی ۱۴۰۰/۱۰/۱۳ لغایت ۱۴۰۰/۱۰/۳۰ را با توجه به تقارن پانزدهم بهمن ماه با تعطیلات رسمی (جمعه) حداکثر تا روز شنبه مورخ ۱۴۰۰/۱۱/۱۶ با مراجعه به سامانه فوق الذکر تکمیل و نسبت به پرداخت مالیات و عوارض متعلق اقدام کنند./ایسنا

اخبار مرتبط
اگر شما هم مدام در ذهنتان تکرار می‌کنید که چرا من پولدار نمیشم یا چرا هرچه تلاش می کنم پولدار نمی شوم ، لازم است با بعضی از قوانین ثروتمندشدن آشنا شوید. رعایت این قوانین می‌تواند شما را به ثروت و قدرت برساند و نیازی نیست تا برای ثروتمند شدن حتما خانواده‌ای متمول داشته باشید.
متقاضیان فوق میتوانند طی مدت ۱۰ روز یا زمان تکمیل ظرفیت با مراجعه به سایت فروش گروه صنعتی ایران خودرو نسبت به واریز وجه اقدام نمایند.
این طرح فروش به صورت نقد و اقساط برگزار می شود، به طور معمول در طرح های فروش نقدی و اقساطی خودروسازان خصوصی قیمت ها قطعی است اما مدیران خودرو در اقدامی نادر اعلام کرده که قیمت محصولات عرضه شده غیر قطعی است. مدیران فروش این خودروساز کرمانی قیمت های قطعی را پیش از واگذاری یا در زمان فاکتور کردن به اطلاع مشتریان می رسانند و متقاضیان نیز موظف هستند تا ما به التفاوت را به حساب خودروساز واریز و سپس نسبت به تحویل خودروی مورد نظر خود اقدام کنند.
سازمان ملی استاندارد ایران اعلام کرد: به علت وجود نقص فنی در برخی از خودروهای مدل ایکس ۵۵ پرو تولیدی شرکت مدیران خودرو، تا اطلاع ثانوی شماره‌گذاری این خودرو متوقف می‌شود

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها