جمعه, 21 اردیبهشت 1403 2024,May

وام فرزندآوری به چه کسانی تعلق می‌گیرد؟

24 خرداد 1401
وام فرزندآوری به چه کسانی تعلق می‌گیرد؟

به گزارش بانک اول آیا می‌دانستید خانواده‌های با یک فرزند 25 درصد جمعیت خانوارهای ایرانی و خانواده‌های با دوفرزند 28 درصد جمعیت خانوارهای ایرانی را تشکیل می‌دهند. یعنی حدود نیمی از جمعیت خانوارهای ایرانی یک یا دو فرزند دارند.

اما برویم سراغ وام فرزندآوری و این موضوع که دولت به ازای هر فرزند چقدر به سرپرست خانواده وام می‌دهد:

فرزند اول: 20 میلیون تومان

فرزند دوم: 40 میلیون تومان

فرزند سوم: 60 میلیون تومان

فرزند چهارم: 80 میلیون تومان

فرزند پنجم و بالاتر: 100 میلیون تومان

نکته: خانواده‌های با فرزند دوقلو، به ازای هر فرزند یک وام خواهند گرفت.

وام ازدواج 1401 چقدر است؟

وقتی لایحه بودجه 1401 به مجلس ارائه شد، شایعاتی درباره حذف وام ازدواج در رسانه‌ها شنیده شد، اما تصمیم دولت و مجلس برای امسال نه حذف این تسهیلات، که افزایش وام ازدواج 1401 است. وام ازدواج 1401 برای همه متقاضیان مبلغ 100 میلیون تومان خواهد بود. این وام برای پسران زیر 25سال و دختران زیر 23سال هم مبلغ 150 میلیون تومان با دوره بازپرداخت 10ساله است. وام ازدواج 1401 با افزایش حدود 50 درصدی روبه‌رو بود. مبلغ وام ازدواج در سال 1400 مبلغ 70 میلیون تومان برای زوج‌های عادی و 100 میلیون تومان برای زوج‌های با شرط سنی خاص بود.

تسهیلات ودیعه مسکن

وام ودیعه مسکن 1401 هم افزایش پیدا کرد. کمیسیون تلفیق لایحه بودجه از وام ودیعه مسکن یا وام خرید مسکن یا ساخت مسکن 220 میلیون تومانی به خانواده‌هایی داد که فرزند سوم آنها بعد از سال 1399 به دنیا آمده است. دوره بازپرداخت وام ودیعه مسکن 1401 بیست ساله خواهد بود.

اخبار مرتبط
در حال حاضر دولت پنج وام ۴۰ تا ۳۰۰ میلیون تومانی را برای مستاجران بسته به مکانی که زندگی می‌کنند، در نظر گرفته است. مستاجری که بتواند از بانک وام بگیرد، با در نظر گرفتن مبلغ وام و نرخ سود، هر ماه چقدر باید برای پرداخت قسط کنار بگذارد؟
افزایش تسهیلات ودیعه مسکن برای خانواده‌های در قالب طرح جوانی جمعیت اگر از سوی بانک ها موافقت شود و بانک ها در پرداخت این تسهیلات همکاری کنند می‌تواند به بازار مسکن کمک کند اما به نظر می رسد که در این بین بانک ها چندان همکاری نمی‌کنند.
ضمن اینکه میزان بهره‌مندی از تسهیلات تبصره ماده 100، سه برابر سال گذشته شده است. براین اساس کسبه تا سقف 18 میلیارد تومان از ارائه اظهارنامه مالیاتی معاف شده‌اند و می‌توانند از تسهیلات تبصره ماده 100 استفاده کنند.
برای دریافت این تسهیلات متقاضی باید ابتدا یک سپرده ویژه طرح اندواخته باز نماید و به مدت ۴ ماه، هر ماهه ۸۰۰ هزارتومان به این حساب واریز نماید. پس از گذشت ۴ ماه، متقاضی می‌تواند درخواست تسهیلات اندوخته بانوان بانک مهر را داشته باشد.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها