ﺳﻪشنبه, 11 اردیبهشت 1403 2024,April

وام مسکن گران‌تر شد

24 خرداد 1401
وام مسکن گران‌تر شد

به گزارش بانک اول متوسط قیمت اوراق تسهیلات مسکن طی پنج روز گذشته افزایش بیش از پنج هزار تومان به میانگین ۱۴۸ هزار و ۶۰۰ تومان در روز ۲۴ بهمن ماه ۱۴۰۰ رسیده است.

این در حالی است که از زمان آغاز اجرای طرح بانک مسکن مبنی پرداخت وام تا سقف ۴۸۰ میلیون تومان با خرید نیمی از اوراق در تاریخ ۲۳ آذرماه ۱۴۰۰ تاکنون مرتباً قیمت تسه با افزایش مواجه شده است.

بانک مسکن ۲۳ آذرماه ۱۴۰۰ اعلام کرد که به مناسبت هشتاد و سومین سالگرد تاسیس این بانک، هزینه دریافت تسهیلات مسکن از محل اوراق گواهی حق تقدم ۵۰ درصد کاهش یافته است.  مدت زمان استفاده از این مشوق تا یک ماه اعلام و البته سپس تا ۱۵ بهمن ماه تمدید شد. به تازگی نیز مهلت استفاده از این طرح تا پایان اسفندماه تمدید شد.

اما بررسی‌ها نشان می دهد زوجین تهرانی برای آنکه بتوانند از تسهیلات ۴۸۰ میلیون تومانی با نرخ سود ۱۸ درصد اوراق مسکن برای خانه‌دار شدن استفاده کنند باید ابتدا به ساکن حدود ۷۱ میلیون تومان را برای خرید این وام پرداخت کنند.

مجردهای ساکن تهران می‌توانند تا ۲۸۰ میلیون تومان تسهیلات دریافت کنند که شامل ۲۰۰ میلیون تومان تسهیلات خرید مسکن و ۸۰ میلیون تومان وام جعاله می‌شود؛  لذا برای دریافت ۲۰۰ میلیون تومان تسهیلات باید ۴۰۰ برگه تسهیلات مسکن خریداری کنند که با تخفیف در نظر گرفته شده تعداد اوراق ۲۰۰ فقره و هزینه آن با تسه ۱۴۸ هزار و ۶۵۰ تومانی، ۲۹ میلیون و ۷۳۰ هزار تومان می‌شود.

همچنین با در نظر گرفتن ۸۰ میلیون تومان وام جعاله که برای آن با تخفیف باید ۸۰ برگه به مبلغ ۱۱ میلیون و ۸۹۲ هزار تومان خریداری کنند.

زوج‌های تهرانی نیز بر همین اساس می‌توانند تا سقف ۴۸۰ میلیون تومان شامل ۲۰۰ میلیون تومان تسهیلات خرید مسکن برای هر نفر و ۸۰ میلیون تومان وام جعاله دریافت کنند؛ که البته طبق تصمیم جدید، زوجین باید ۴۰۰ برگه تسهیلات مسکن خریداری کنند که هزینه آن

۵۹ میلیون و ۴۶۰ هزار تومان می‌شود که همراه با هزینه ۱۱ میلیون و ۸۹۲ هزار تومانی وام جعاله در مجموع باید ۷۱ میلیون و ۳۵۲ هزار تومان پرداخت کنند.

قیمت اوراق در روز ۲۳ آذر ماه که طرح بانک مسکن ارائه شد حدود ۱۱۰ هزار تومان بود که در حال حاضر به متوسط ۱۴۸ هزار و ۶۵۰ تومان رسیده و در واقع ۳۵ درصد رشد کرده است./ایسنا

اخبار مرتبط
گاهی به دلایل مختلف متقاضیان نمی‌توانند ضامنی معتبر برای ضمانت وام خود به بانک ارائه دهند. به همین دلیل دریافت وام برای این افراد به مراتب سخت‌تر می‌شود. اما بانک پاسارگاد در یکی از طرح‌های خود، این وام را بدون ضامن در اختیار مشتریانش قرار می‌دهد .
مقدار سود وام خرید خودرو کارکرده را بانک‌ها تعیین می‌کنند؛ با این‌حال معمولاً سود وام خرید خودرو کارکرده بالاتر از وام‌های خودرو نو است. نکته مهم: شرایط اعلامی پرداخت وام خودرو در زیر توسط بانک ها ممکن است تغییر کرده باشد.برای اطلاعات تکمیلی به بانک مربوطه مراجعه فرمائید.
این طرح در راستای استقرار بانکداری جامع و توسعه خط کسب و کاری بانکداری شرکتی و تجاری و تمرکز بر مشتریان و معتبر طراحی شده است. این محصول قابلیت بهره برداری برای کلیه مشتریان حقیقی به صورت انفرادی یا پرسنل معرفی شده سازمان ها و شرکت ها به عنوان خریدار را دارا می باشد. با توجه به مزیت های رقابتی محصول بهین کارت ۲ نسبت به محصولات مشابه رقبا، این محصول می تواند به عنوان ابزار کارا مورد بهره برداری قرار گیرد.
از بهمن ماه سال گذشته که تسهیلات ودیعه مسکن در تهران به ۲۰۰ میلیون تومان رسید بسیاری از مستاجران در پشت صف‌های بانک‌ها برای دریافت تسهیلات ودیعه مسکن قرار گرفته اند در صورتی که همین افزایش ۵۰ میلیون تومانی تسهیلات در طی چند ماه گذشته آثار و تبعات خود را روی بازار اجاره گذاشته است.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها