شنبه, 8 اردیبهشت 1403 2024,April

امروز آخرین مهلت ثبت نام در طرح نهضت ملی مسکن

24 خرداد 1401
امروز آخرین مهلت ثبت نام در طرح نهضت ملی مسکن

به گزارش بانک اول ثبت نام طرح نهضت ملی مسکن از مهر امسال آغاز و برای آخرین بار تا ۲۹ اسفند تمدید شد. تاکنون بیش از ۵ میلیون و۳۰۰ هزار نفر در این طرح ثبت نام کرده‌اند که از این تعداد حدود ۸۰۰ هزار نفر مجرد هستند. 

دولت در طرح نهضت ملی مسکن در نظر دارد حدود ۴ میلیون واحد مسکونی بسازد به طوری که مقرر شده سالیانه یک میلیون واحددر شهرهای مختلف ساخته شود و تا کنون اراضی یک میلیون واحد مسکونی تامین شده است.

اخبار مرتبط
طغیانی با رد ادعای برخی نمایندگان مجلس که معتقدند کمیسیون اقتصادی برای جلب نظر شورای نگهبان اقدام به قانون‌گذاری جدید کرده، گفت: به هیچ عنوان چنین اتفاقی نیفتاده و ما در کمیسیون صرفاً ایرادات و ابهامات شورای نگهبان به طرح را رفع کردیم. به طور مثال یکی از ابهاماتی که شورای نگهبان به طرح وارد کرده این است که بانک مرکزی و سازمان امور مالیاتی چه تعداد از تراکنش‌ها در حساب‌های غیرتجاری را مورد بررسی قرار می‌دهند.
تجهیزات اسکیمر برای کلاهبرداری از حساب‌های بانکی یکی از شیوه‌های جدید کلاهبرداران است که برای گرفتار نشدن در دام آنها باید نسبت به آن شناخت کافی داشت و پیشگیری کرد، این درحالی است که به گفته پلیس ۹۰ درصد کلاهبرداری اسکیمری توسط دستفروشان انجام می‌شود.
رئیس کل پیشین بانک مرکزی، در صفحات مجازی خود نوشت: رئیس‌جمهور: در سال گذشته ۳ موسسه بانکی متخلف را منحل کردیم. امسال هم بانک‌هایی که مقررات را رعایت نکنند منحل می‌شوند. از ۳ موسسه بانکی مورد اشاره ایشان، «توسعه» و «کاسپین» از قبل عملا منحل شده بودند و فعالیت خاصی نداشتند. موسسه اعتباری «نور» هم تعهداتش نسبت به سپرده‌گذاران به بانک ملی ایران منتقل و مشکلاتش همچنان باقی است.
برات الکترونیک عادی یک سند تجاری است که براساس آن شخصی از شخص دیگر می‌خواهد که مبلغی را در وجه یا حواله‌کرد شخص معین یا شخص ثالث در زمان مشخص( آینده) بپردازد. در همین راستا، سامانه برات الکترونیک عادی به‌عنوان جزئی از این اکوسیستم، با هدف الکترونیکی کردن تمام مراحل چرخه حیات اسناد تجاری برات تعریف شده است. برات الکترونیک سپامی در راستای تامین مالی زنجیره تولید، سرآغاز تحولی بزرگ برای شبکه بانکی کشور خواهد بود.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها