چهارشنبه, 12 اردیبهشت 1403 2024,May

اوضاع بازار ارز پس از مداخله بانک مرکزی

24 خرداد 1401
اوضاع بازار ارز پس از مداخله بانک مرکزی

به گزارش بانک اول بانک مرکزی از اواخر هفته گذشته به صورت مستقیم وارد بازار ارز شد و بدین منظور، زمان معاملات بازار متشکل ارز ایران از امروز (دوشنبه ۱۶ خرداد) تا پنجشنبه (۱۹ خرداد) تا ساعت ۱۸ افزایش یافت.

فعالان بازار ارز، این اقدام را در تعادل بازار ارز و افزایش فروشندگان در این بازار تاثیرگذار دانستند.

در این زمینه، مشاهدات میدانی از وضعیت امروز بازار ارز حاکی از آن است که فروشندگان ارز در بازار غیررسمی افزایش یافته است و به اذعان فعالان این بازار طی امروز بیشتر تقاضاها برای فروش ارز بوده است تا خرید ارز. البته، در مقابل برخی از صرافی‌ها که ارز مسافرتی به متقاضیان داده می‌شود، صف‌هایی برای دریافت ارز مسافرتی شکل گرفته است.

از نظر وضعیت قیمت‌ها نیز بعضی از فعالان بازار ارز معتقدند که روند قیمت‌ها کاهشی خواهد بود و بعضی دیگر می‌گویند، نمی‌توان با قطعیت از آینده بازار ارز و قیمت‌ها صحبت کرد.

این در حالی است که نرخ فروش دلار در صرافی‌ها تقریبا ۲۶ هزار تومان و در بازار غیررسمی نیز ۳۱ هزار تومان است. به عبارت دیگر، فاصله نرخ دلار در صرافی‌ها و بازار آزاد تقریبا به ۴ تا ۵ هزار تومان و در این محدوده در نوسان است./ایسنا

اخبار مرتبط
شایعه کیفیت پایین سکه می‌تواند تلاش گروهی از فعالان بازار سکه، به‌خصوص آن‌هایی باشد که کار و کاسبی‌شان کساد شده وگرنه سکه‌های عرضه شده در حراج مرکز مبادله ارز و طلای ایران، همگی توسط بانک مرکزی ضرب شده‌اند و استاندارد عیار ۹۰۰ را رعایت می‌کنند.
این حراج سکه از طریق سامانه معاملات مرکز مبادله به آدرس market.ice.ir انجام خواهد شد. اطلاعات تکمیلی درباره این حراج در سایت مرکز مبادله ایران به آدرس www.ice.ir در دسترس قرار می گیرد.
بنابراین، از هفته آینده عرضه شمش طلای تولید داخل، در کنار عرضه شمش طلای رفع تعهد ارزی در تالار معاملات طلای مرکز مبادله ایران انجام خواهد شد. با این عرضه ها، تولیدکنندگان مصنوعات طلا و سایر خریداران شمش، دسترسی بیشتری به شمش طلا خواهند داشت.
با توجه به آخرین دستورالعمل ارزی که در سامانه جامع تجارت قرار گرفته است، مهلت واردکنندگان برای تامین ارز واردات پس از دریافت تخصیص وارداتی به ۲۰ روز محدود شده است

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها