شنبه, 29 اردیبهشت 1403 2024,May

هشدار پلیس نسبت به کلاهبرداری از مردم با پیش‌بینی آینده و طلسم و ...

27 دی 1402
هشدار پلیس نسبت به کلاهبرداری از مردم با پیش‌بینی آینده و طلسم و ...

معاون مبارزه با جعل و کلاهبرداری پلیس آگاهی فراجا نسبت به کلاهبرداری از شهروندان از طریق فال‌گیری و پیش‌بینی آینده و طرح مواردی نظیر رفع مشکلات خانوادگی و زناشویی، طلسم بچه دار شدن، دستیابی به ثروت و ... هشدار داد.

به گزارش  بانک اول  سرهنگ عبداله چولکی در این‌باره گفت: با توجه به اینکه رمالی و فالگیری یکی از شگردهای کلاهبرداری است و این افراد از این طریق اقدام به کلاهبرداری از شهروندان می‌کنند، لازم است که مردم آگاهی خود را در برابر این افراد افزایش دهند و فریب آنان را نخوردند.

وی ادامه داد:‌ رمالی و فالگیری از جمله جرایمی است که فرد با شگردهای متقلبانه مدعی پیش‌گویی آینده می‌شود، این افراد دارای فن بیان خوبی بوده و خود را فردی متبحر و کارآمد قلمداد می‌کنند و از این طریق سعی در فریب مردم دارند. این افراد فرصت طلب با تبلیغات گسترده تحت عنوان رفع مشکلات خانوادگی و زناشویی، طلسم بچه دار شدن، دستیابی به ثروت و ...  افراد را به گرفتن فال ترغیب کرده و از این طریق اقدام به کلاهبرداری از آنان می‌کنند.

معاون مبارزه با جعل و کلاهبرداری پلیس آگاهی فراجا گفت: این کلاهبرداران با ارائه یک شماره حساب که اغلب متعلق به افراد غیر است، از قربانیان می‌خواهند پول را به حساب اعلامی واریز کنند تا نسخه رمالی و فالگیری را دریافت کنند. افرادی که اقدام به رمالی و فالگیری می کنند، به دنبال کسب منافع مالی خود هستند و با دادن اطلاعات کلی به شهروندان از شرایط و دغدغه‌های فکری و روانی آنان سوء‌استفاده و به بهانه‌های مشاوره و ... مبالغی را دریافت می‌کنند.

وی از شهروندان خواست که به هیچ عنوان به افراد ناشناسی که تحت عنوان رمال و فالگیر فعالیت دارند اعتماد نکنند و گفت: مردم نباید به حرف های کاذب این کلاهبرداران اعتماد کنند و به ‌هیچ ‌عنوان اطلاعات شخصی و مهم خود را در اختیار افراد ناشناس قرار ندهند.

چولکی با بیان اینکه نباید به تبلیغات مشکوکی که با ترفندهای اغواکننده کاربران را جذب می‌کنند اهمیتی داده شود، گفت: شهروندان باید برای رفع مشکلات خود به متخصصان معتبر مراجعه کنند و در فضای مجازی که بعضاً محل فعالیت اینگونه افراد است به دنبال حل مشکلات شخصی و خانوادگی خود نباشند./ایسنا

اخبار مرتبط
چند سال است که دهک بندی جامعه برای پرداخت یارانه، در دستور کار دولت قرار گرفته است. تمامی خانوار ها نطابق این دستور کار، دهک‌بندی شدند و ۳ دهک پردرآمد جامعه، ازدریافت یارانه دولت، کنار گذاشته شدند و یارانه برای ۷ دهک دیگر واریز شد.
در این زمان می‌توانید به سینما یا رستوران بروید و یا یک سفر کوتاه آخر هفته ترتیب دهید. فقط فراموش نکنید که تمام زحمت‌هایتان را با ولخرجی هدر ندهید!
قیمت لاستیک‌های پرفروش چه به صورت دولتی و چه در بازار آزاد با افزایش مواجه شده است. بعضا قیمت یک لاستیک در بازار ۶۰ درصد گران‌تر از قیمت لاستیک دولتی مشابه است.
براساس قانون خانه‌های خالی در صورت عرضه نشدن با افزایش مالیات هرسال مواجه می‌شوند و اگر یک واحد مسکونی در سال عرضه نشود مشمول مالیات شده و ۶ برابر مالیات عادی از آنها مالیات دریافت می‌شود و در صورتی که سال بعد هم خالی باشد مشمول مالیات ۱۲ برابری می‌شود.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها