چهارشنبه, 12 اردیبهشت 1403 2024,May

کدام جانبازان می توانند حواله خودرو دریافت کنند ؟ + جزئیات

17 بهمن 1402
کدام جانبازان می توانند حواله خودرو دریافت کنند ؟ + جزئیات

واردات خودرو توسط جانبازان در آیین‌نامه جدید، تحت تغییراتی قرار گرفته است که این تغییرات به منظور گسترش دامنه جانبازانی است که می‌توانند از تسهیلات و مزایای واردات خودرو بهره‌مند شوند.

به گزارش بانک اول واردات خودرو توسط جانبازان در آیین‌نامه جدید، تحت تغییراتی قرار گرفته است که به موجب آن جانبازانی که تنها یک چشم و یک دست، یک چشم و یک پا، یا یک دست و یک پا را از دست داده‌اند، به عنوان جانبازان ویژه تلقی می‌شوند. این تغییرات به منظور گسترش دامنه جانبازانی است که می‌توانند از تسهیلات و مزایای واردات خودرو بهره‌مند شوند.

پیشتر در خبر ها آمده بود که جانبازان از مزایای بیشتری در حواله خودروها برخودار هستند. موضوع حواله خودرو جانبازان حالا هر روز ابعاد تازه‌تر و جالب تری به خود می‌گیرد. حقیقت این است که مجروحان و جانبازان جنگی در همه کشور‌ها به عنوان قهرمانان ملی تلقی می‌شوند. به پاس شجاعت این افراد، امتیاز‌های ویژه‌ای به آن‌ها تعلق می‌گیرد. جانبازان و ایثارگران در کشور ما نیز امتیاز‌هایی دارند. هر ساله با بررسی مشخصات این افراد و معرفی آن‌ها از سوی نهاد‌های ذی‌ربط، سهمیه خودرویی برای این دسته از قهرمانان ملی در نظر گرفته می‌شود.با این حال، یکی از مسائل این است که در فرایند اعطای این امتیازات، روند قانونی صحیحی در تدوین و اجرا نمی‌شود و همچنین اعطای تسهیلات همراه با حاشیه‌هایی خواهد بود. این حاشیه‌ها در حال حاضر نیز مسئله واردات خودرو توسط جانبازان را در بر می‌گیرد. بر همین اساس معاون حقوقی امور ایثار گران در رابطه با این موضوعات اخباری را مطرح کرد.

محسن بزرگی، معاون حقوقی و امور مجلس بنیاد شهید و امور ایثارگران در بندرعباس، اعلام کرد که قبلاً، جانبازانی که دو دست از مچ، دو پا از مچ یا نخاع خود را از دست داده‌اند، به عنوان جانبازان ویژه تلقی می‌شدند. اما با اصلاحیه ماده ۱۷، جانبازان با دوچشمی که نابینا هستند و همچنین جانبازانی که آسیب‌هایی در چشم، دست و پا دارند، هم اکنون به عنوان جانبازان ویژه تلقی می‌شوند.

به عنوان مثال، در آیین‌نامه جدید، جانبازانی که یک چشم و یک دست، یک چشم و یک پا، یا یک دست و یک پا خود را از دست داده‌اند، به عنوان جانبازان ویژه تلقی می‌شوند. این تغییر در آیین‌نامه، به معنای این است که در واردات خودروها، تعداد بیشتری از جانبازان شامل خواهند شد.

بزرگی تصریح کرد: جانبازان مشمول به سه گروه دسته بندی شده اند؛ گروه نخست جانبازان ۷۰ درصد ویژه هستند که می‌توانند خودرویی به ارزش ۳۵ هزار یورو وارد کنند. گروه دوم جانبازان ۷۰ درصد که وصف ویژه ندارند، می‌توانند خودرو تا ۳۰ هزار یورو و گروه سوم نیز جانبازان ۵۰ تا ۶۹ درصد هستند که امکان وارد کردن خودروی ۲۵ هزار یورویی دارند.

وی با بیان این که جانبازان از ابتدا امکان خرید و فروش حواله واردات خودرو دارند، ادامه داد: پیش از این جانبازان نمی‌توانستند تا ۵ سال خودروی وارداتی را بفروشند. بر اساس ماده ۱۷ جانبازان فقط می‌توانستند از طریق شرکت‌ها خودرو وارد کنند که هم اکنون با اصلاح این ماده، اجازه واردات خودرو به خود شخص جانبازان نیز داده شده است.

اخبار مرتبط
طبق آخرین شنیده‌ها واریز هدیه روز معلم از دقایقی پیش آغاز شده است. همچنین وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه به حوصله نیاز است تا فوق العاده ویژه را برای گروهی از معلمان جا بیندازیم گفته است: البته در داخل وزارت آموزش و پرورش تا ۱۰۰ درصد فوق‌العاده ویژه هم داریم به عنوان مثال کارکنان حقوقی و آی تی که معلم نیستند؛ البته آنها هم حاضرند این حقوق را بدهند و رتبه‌بندی را بگیرند.
از روز یکشنبه ۱۶ اردیبهشت در سامانه یکپارچه فروش خودروهای وارداتی، عرضه این خودروها و خودروهای برقی آغاز می شود.
فروش فوق العاده و پیش فروش محصولات سایپا ویژه ثبت نامی های سامانه یکپارچه آغاز شد.
در مورد این که چرا خودروهای برقی در سامانه ای جدا عرضه خواهد شد، گفت: برای این که بتوان تبلیغات بیشتری درباره این خودروها انجام داد و مشخصات و ویژگی این خودروها را بیشتر و بهتر توضیح داد و در این زمینه فرهنگ سازی شود.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها