یکشنبه, 30 اردیبهشت 1403 2024,May

صدور مجوز واگذاری اراضی از درگاه ملی مجوزها شروع شد

13 اسفند 1402
صدور مجوز واگذاری اراضی از درگاه ملی مجوزها شروع شد

برای نخستین بار وزارت جهاد کشاورزی (سازمان امور اراضی) برای ۳۱ نفر از متقاضیان دریافت اراضی ملی و دولتی از طریق درگاه ملی مجوزها، مجوز صادر کرد.

به گزارش بانک اول ، با ایجاد شرایط دریافت مجوز اراضی ملی و دولتی، برای ۳۱ فعال اقتصادی که فاقد زمین مناسب بودند امکان تامین زمین مناسب جهت راه  اندازی کسب و کار مهیا شد.

در حال حاضر بیش از ۸۰ درصد اراضی کشور تحت عنوان اراضی ملی و دولتی تعریف شده است. با توجه به اتصال این مجوز به درگاه ملی مجوزها، آن دسته از فعالان اقتصادی که جهت توسعه کسب و کار خویش نیاز به زمین مناسب دارند می توانند نسبت به ثبت درخواست مجوز واگذاری اراضی ملی و طبیعی از طریق درگاه ملی مجوزها اقدام کنند.

گفتنی است؛ این مجوز تا پیش از این به صورت دستی صادر می شده است؛ با اتصال به درگاه ملی مجوزها امکان ثبت درخواست و صدور الکترونیکی مجوز برای متقاضیان فراهم شده است.

یادآوری می شود؛ بر اساس ماده ۷ قانون اصل۴۴، تنها مرجع صدور همه مجوزهای کشور از جمله واگذاری و تغییر کاربری زمین، درگاه ملی مجوزها است و بعد از این تاریخ، اگر زمینی خارج از فرآیند درگاه ملی مجوزها واگذار شود، ازنظر قانون، واگذاری معتبر نیست و صادرکننده و صاحب این مجوز در ادارات دولتی دچار مشکل خواهند شد.

لازم به ذکر است؛ باید سایر مراجع از قبیل سازمان ملی زمین و مسکن برای اراضی دولتی و ملی در محدوده و حریم شهرها و نیز بنیاد مسکن انقلاب اسلامی برای واگذاری زمین های واقع در محدوده روستاها، ابتدا شرایط واگذاری را به تصویب هیات مقررات زدایی رسانده و سپس صدور این مجوزها را برای متقاضیان از طریق درگاه ملی مجوزها انجام دهند.

اخبار مرتبط
وکیل مدافع امیرحسین مقصودلو از محکومیت موکلش به حبس خبر داد. به گزارش بانک اول، الهام رحیمی‌فر با اشاره به صدور و ابلاغ حکم امیرحسین مقصودلو گفت: بر اساس حکم صادره موکلم به حبس‌های طویل المدت و کوتاه مدت محکوم شده است و مجازات‌های تکمیلی و تبعی هم دارد. وی در پاسخ به این سوال که آیا به حکم اعتراض می‌کنید؟ افزود: پس از مشورت با موکلم نسبت به این موضوع تصمیم می‌گیریم. وکیل مدافع تتلو از بیان جزییات بیشتر درباره حکم موکلش خودداری کرد. ۱
بابایی کارنامی درباره این‌که تعطیلی روز شنبه شامل بانک‌ها و مراکز خدماتی می‌شود یا این‌که خود دولت باید تصمیم بگیرد، گفت: به صراحت نیامده است اما نمی‌شود در کشور همه ادارات تعطیل باشند و بخواهیم بانک‌ها دایر باشند، ما می‌گوییم دنیا روز شنبه تعطیل است و این یعنی بانک‌ها هم تعطیل هستند؛ این چه معنی دارد؟ بنابراین چه بخواهیم و چه نخواهیم بانک‌ها تعطیل می‌شوند.
اولین و مهم‌ترین نکته برای افزایش عمر مایکروفر، تمیز کردن منظم آن است. باقی‌مانده‌های غذا و چربی‌ها می‌توانند به دیواره‌ها و قطعات داخلی مایکروفر آسیب بزنند. برای تمیز کردن، می‌توانید از ترکیب آب و سرکه استفاده کنید.
چند سال است که دهک بندی جامعه برای پرداخت یارانه، در دستور کار دولت قرار گرفته است. تمامی خانوار ها نطابق این دستور کار، دهک‌بندی شدند و ۳ دهک پردرآمد جامعه، ازدریافت یارانه دولت، کنار گذاشته شدند و یارانه برای ۷ دهک دیگر واریز شد.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها