جمعه, 27 مهر 1403 2024,October

صدور کارت سوخت از ابتدای خرداد یک هفته طول می‌کشد

24 اردیبهشت 1403
صدور کارت سوخت از ابتدای خرداد یک هفته طول می‌کشد

مدیر عامل شرکت ملی پخش فراورده‌های نفتی گفت: از ابتدای خرداد ماه امکان استفاده از سامانه ثبت آنلاین کارت سوخت فراهم می‌شود و طی هفت تا ۱۰ روز، کارت سوخت برای متقاضیان صادر خواهد شد.

به گزارش بانک اول  جعفر سالاری نسب امروز در نشست خبری و در پاسخ به سوال ایسنا، درباره سامانه آنلاین ثبت کارت سوخت، اظهار کرد: از سال ۱۴۰۲، ۴ میلیون قطعه کارت سوخت تحویل مردم شده است و اکنون نیز سامانه‌ای را راه اندازی کرده‌ایم که بتوانیم فرایند صدور کارت سوخت را برای خودروهای نوشماره سریع‌تر کنیم و در برنامه داریم که این اقدام برای سایر خودروها هم انجام شود.

وی افزود: طبق آنچه قانون ما را مکلف کرده، ۹۰ درصد سوخت‌گیری در حوزه بنزین و ۹۵ درصد در حوزه نفت‌گاز، باید از کارت سوخت شخصی باشد و به همین دلیل به این سمت حرکت کرده‌ایم و در خردادماه کاملا عملیاتی می‌شود.

او با بیان اینکه برای بنزین در دولت راهکارهای غیرقیمتی در دستور کار است و هیچ پیشنهاد قیمتی تاکنون در دولت مطرح نشده و پیشنهاد قیمتی نیز از ما نخواسته‌اند، گفت: کاهش سهمیه بنزین آزاد از ۱۵۰ لیتر به ۱۰۰ لیتر و یا محدودیت ۴۰ لیتری هر نوبت سوخت‌گیری در همین راستا بوده است.

سالاری نسب افزود: هم‌اکنون ۹۴ درصد مردم کمتر از ۱۶۰ لیتر  در ماه مصرف بنزین دارند که این میزان با مجموع ۶۰ لیتر سهمیه ۱۵۰۰ تومانی و ۱۰۰ لیتر سهمیه بنزین ۳۰۰۰ تومانی پوشش داده می‌شود.ایسنا

اخبار مرتبط
معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری همدان ادامه داد: به استناد بند ۳ تصویب‌نامه شماره ۲۴۳۱۸۷/ت ۶۱۰۱۱ ه‍ تاریخ ۱۴۰۱/۱۲/۲۸ هیات وزیران و بند اول نامه شماره ۱۵۹۸۳/ه‍ ب تاریخ ۱۴۰۲/۰۳/۰۱ رئیس مجلس شورای اسلامی و به منظور هماهنگی ارائه خدمات به مراجعان در همه ادارات استان، ساعت آغاز به کار تغییر کرد.
نمایندگان کارگری اعتقاد دارند که دستمزد می‌بایست ترمیم شود، ولی گویا اراده‌ای برای این کار وجود ندارد، چرا که شورای عالی کار تشکیل نشده است. در حالی معاونت روابط کار وزارت کار به عنوان دبیر شورای عالی کار در جلسات حاضر می‌شود، کارگران فکر می‌کنند به دلیل عدم تعیین تکیلف معاونت روابط کار این جلسه شکل نمی‌گیرد.
مشمولان متقاضی می توانند تا تاریخ 1403/8/3 نسبت به انجام مراحل ثبت نام و اخذ معافیت تحصیلی دانشجویی از طریق سامانه اینترنتی سخا یا مراجعه به دفاتر پلیس+10 اقدام و مقرر شده است دانشگاه ها نیز برای ثبت نام همکاری لازم را بعمل آورند.
با این حال خبر مذکور در رسانه ها و فضای مجازی پربسامد شد و فضای اوایل دهه ۹۰ مبنی بر حساسیت ها بر سر سرک کشی به حساب های مردم را تداعی کرد. معاون ارتباطات دفتر رئیس جمهور: سرکشی به حساب‌های عموم مردم برای اخذ مالیات کذب محض است

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها