دوشنبه, 26 شهریور 1403 2024,September

روش ‌های تبدیل کارت به شبا در ایران

08 خرداد 1403
روش ‌های تبدیل کارت به شبا در ایران

احتمالاً به خاطر اینکه از روش‌های اینترنتی سر در نمی‌آورید و فکر می‌کنید تبدیل کارت به شبا در ایران کار پیچیده‌ای است به دنبال ساده‌ترین روش ‌های تبدیل کارت به شبا می‌گردید.

هدف ما هم معرفی ساده‌ترین و سریع‌ترین روشی است که از طریق آن می‌توان شماره کارت را به شماره شبا تبدیل کرد. پس با ما همراه باشید.

معرفی روش‌ های تبدیل کارت به شبا

به گزارش بانک اول در ابتدا بگوییم که تبدیل کارت به شبا دو روش حضوری و اینترنتی دارد. اگر شما طرفدار روش‌های حضوری هستید باید با مزایا و معایب آن ها آشنا شوید.

روش ‌های حضوری تبدیل کارت به شبا

امکان تبدیل شماره کارت به شبا به صورت حضوری وجود دارد. اما باید این نکته را بدانید که فقط شما می‌توانید شماره کارت خودتان را به صورت حضوری به شبا تبدیل کنید. یعنی اگر بخواهید شماره شبای همسرتان یا هر یک از افراد خانواده را از این طریق به شبا تبدیل کنید، این اجازه به شما داده نمی‌شود. زیرا این اطلاعات بانکی محرمانه هستند و در بانک‌ها در اختیار دیگران قرار نمی‌گیرند. این روش‌ها عبارتند از:

مراجعه به شعب بانک

رفتن به بانکی که در آنجا افتتاح حساب نموده‌اید و کارت شما متعلق به همان بانک است، اولین راهکار برای تبدیل شماره کارت به شبا است.

  • مزایا

مزیت این روش این است که امنیت بالایی دارد.

  • معایب

از معایب این روش می‌توان به صرف هزینه و زمان زیاد اشاره کرد. افرادی که بخواهند به بانک بروند وقت زیادی را از دست می‌دهند و باید هزینه بالایی برای مراجعه به بانک بپردازند. یکی دیگر از معایب این روش این است که در زمان تعطیلی بانک‌ها، استفاده از این روش ممکن نیست.

دریافت شماره شبا از عابر بانک

اگر کارت خودتان را در اختیار دارید و یا می‌خواهید شماره شبا را برای فرد دیگری دریافت کنید، باید حتماً کارت بانکی و رمز عبور او را در اختیار داشته باشید. به این صورت می‌توانید به اولین و نزدیک‌ترین عابر بانک در محدوده خودتان مراجعه کنید.

  • مزایا

مزیت این روش این است که مطمئن است.

  • معایب

این روش یک عیب بزرگ دارد. این عیب بزرگ هم این است که امکان دریافت شماره شبا از هر عابر بانکی وجود ندارد. فقط و فقط شما باید به عابر بانکی مراجعه کنید که کارت کارت بانکی متعلق به آن است. عیب دیگری که این روش دارد این است که بدون اطلاع صاحب حساب و داشتن رمز بانکی او نمی‌توان از عابر بانک شماره شبا گرفت. در ضمن زمان زیادی لازم است تا عابر بانک مورد نظر را پیدا کنید.

روش‌ های غیر حضوری تبدیل کارت به شبا

در این قسمت به معرفی روش‌های غیرحضوری یا همان روش‌های اینترنتی تبدیل شماره کارت به شبا می پردازیم. این روش بسیار جدید است و تبدیل شماره کارت به شبا مانند روش‌های حضوری نیاز به هزینه و وقت زیادی ندارد.

تبدیل کارت به شبا در سایت بانکیار

اولین روشی که به شما معرفی می‌کنیم جزو سریع‌ترین و امن‌ترین روش‌ها است. برای انجام این کار کافی است وارد سایت بانک یار شوید و از خدمات موجود در سایت به صورت رایگان استفاده کنید. ثبت نام در سایت بانکیار رایگان است و این سایت به خاطر دارا بودن نماد اعتماد الکترونیک، قابل اعتماد است. تبدیل شماره کارت به شبا، تبدیل شماره کارت به حساب و دریافت شماره شبا جزو خدمات ارائه شده در این سایت هستند. مراحل انجام این روش نیز به شرح زیر است.

  1. ثبت نام در سایت بانکیار

اولین مرحله برای دریافت خدمات، ثبت نام در سایت است. ثبت نام رایگان بوده و فرایند ثبت نام نیز بسیار سریع انجام می‌شود. کاربران پس از ورود به سایت بانک یار می‌توانند روی گزینه عضویت و ثبت نام کلیک کنند. سپس باید شماره موبایل خود را بنویسند و پس از ثبت نام و نوشتن نام و نام خانوادگی، پنل کاربری و رمز عبور بگیرند.

  1. تبدیل کارت به شبا

مرحله بعدی انتخاب نام بانک و ورود به صفحه بانک است. سپس کاربران باید در بین گزینه‌هایی که در سایت موجود است، روی گزینه تبدیل کارت به شبا کلیک کنند. در این مرحله یک هزینه بسیار اندک از کاربران دریافت می‌شود که معمولاً کمتر از ۲۰۰۰ تومان است. در آخر هم شماره شبا با استفاده از نرم‌افزار آنلاین تبدیل شبا، محاسبه می‌شود و در اختیار کاربر قرار می‌گیرد.

  • مزایا

مزایای این روش این است که کاملاً مانند روش‌های حضوری امن و مطمئن است و سرعت بالایی دارد. همچنین نیازی به مراجعه حضوری به شعب بانک یا پیدا کردن عابر بانک هم ندارد. این روش در هر زمان و مکانی قابل استفاده است و برای انجام آن فقط به یک گوشی موبایل و اینترنت احتیاج دارید.

تبدیل شماره کارت به شبا در سایت بانک

افرادی که همراه بانک داشته باشند، می‌توانند از طریق سایت بانک، شماره کارت خود را به شماره شبا تبدیل نمایند. برای نصب عابر بانک هم حضور در بانک و دریافت برنامه همراه بانک به صورت حضوری لازم است.

  • مزایا

این روش امنیت و سرعت بالایی دارد.

  • معایب

به دلیل اینکه این روش زمان زیادی لازم دارد، برای افرادی که به دنبال روش‌های سریع هستند. کاربرد ندارد. مگر اینکه از قبل اپلیکیشن همراه بانک را روی گوشی خود نصب کرده باشند. در غیر این صورت امکان استفاده از این روش را هم نخواهند داشت.

کلام آخر

روش‌های مختلفی در ایران برای تبدیل شماره کارت به شبا وجود دارند. از روش‌های اینترنتی گرفته تا روش‌های حضوری در این مقاله همه را مورد بررسی قرار دادیم. اگر فرصت کافی برای مراجعه حضوری به بانک را ندارید، می‌توانید برای تبدیل کارت به شبا اینجا کلیک کنید و از خدمات سایت بانک یار استفاده نمایید.

اخبار مرتبط
بخشودگی جرایم قابل بخشش موضوع قانون مالیات‌های مستقیم و مالیات بر ارزش افزوده در خصوص پرونده‌های مطرح در مراحل حل اختلاف مالیاتی مواد ۲۳۸ ۲۴۴ و ۲۴۷ قانون مالیات‌های مستقیم که مودی تا تاریخ ۱۴۰۳/۰۶/۲۹ از اعتراض خود صرفنظر و نسبت به پرداخت یا ترتیب پرداخت بدهی (حداکثر تا ۱۴۰۳/۱۲/۲۰) اقدام نماید با رعایت نصاب و شرایط نامه‌های صدرالاشاره نسبت به جرایم بالاتر از نصاب مذکور تا صد درصد به ادارات کل امور مالیاتی تفویض می‌شود.
بانک جهانی می‌گوید: درآمد سرانه ملی ایرانیان در طول حیات دولت سیزدهم ۲۶درصد رشد کرده و ایران در رتبه ۹۰ دنیا قرار گرفته است.
شماره حساب بانکی بین‌المللی (IBAN) یک استاندارد جهانی است که برای شناسایی حساب‌های بانکی در سراسر جهان استفاده می‌شود. شماره حساب بین المللی به‌طور خاص برای تسهیل تراکنش‌های بین‌المللی طراحی شده است. استفاده از IBAN به بانک‌ها و مؤسسات مالی کمک می‌کند تا تراکنش‌های بین‌المللی را با دقت و سرعت بیشتری انجام دهند. این استاندارد در بسیاری از کشورها پذیرفته شده و به‌عنوان یک ابزار مهم در تجارت و تراکنش‌های مالی بین‌المللی شناخته می‌شود.
طبق ماده ۴۱ قانون کار، حداقل دستمزد کارگران باید با توجه به نرخ تورم و بر اساس هزینه معیشت تعیین شود؛ اما در بسیاری از سال‌ها، این دو معیار رعایت نشده و قدرت خرید کارگران را نابود کرده است؛ امسال اما، همه از فرایندی صحبت می‌کنند که نظام تعیین دستمزد را متحول می‌کند.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها