یکشنبه, 17 تیر 1403 2024,July

آزادسازی پول‌های بلوکه شده متقاضیان خودرو+ جزئیات

09 خرداد 1403
 آزادسازی پول‌های بلوکه شده متقاضیان خودرو+ جزئیات

به گفته رئیس سازمان توسعه تجارت از روز دوشنبه ۷ خرداد اولویت‌بندی اولین دور از فروش خودروهای برقی مشخص شده و وجوه بلوکه‌شده مشتریان آزاد و قابل برداشت است همچنین از هفته آینده نتایج مشخص و بر روی سایت سامانه بارگذاری خواهد شد.

به گزارش بانک اول، مهدی ضیغمی رئیس سازمان توسعه تجارت ایران گفت: برای متقاضیان خودروهای برقی وارداتی که در بازه زمانی هفت روزه ۲۷ اردیبهشت تا دوم خرداد ماه نسبت به افتتاح حساب وکالتی و واریز وجه ۱۰۰ میلیون تومانی در این حساب اقدام کرده‌ بودند، از عصر روز یکشنبه ۳۰ اردیبهشت تا ساعت ۲۳ و ۵۹ دقیقه شنبه شب پنجم خرداد ماه این امکان فراهم بود که از میان هفت مدل خودروی برقی وارداتی عرضه شده از طریق سامانه یکپارچه خودروهای برقی برای انتخاب و ثبت درخواست یک خودرو آن هم بدون شرایط و محدودیت ثبت‌نام‌ در طرح‌های فروش خودروها اقدام کنند.

وی افزود: در این دور از عرضه خودروهای برقی وارداتی از هفت محصول عرضه شده دو خودرو دارای قیمت قطعی در مبادی ورودی و پنج خودرو دارای قیمت‌ علی‌الحساب در مبادی ورودی بودند.

رئیس سازمان توسعه تجارت از انجام فرآیند اولویت‌بندی ثبت‌نام‌کنندگان خبر داد و اعلام کرد: با مشخص شدن اولویت‌بندی‌ها، نتایج این دور از فروش خودروهای برقی هفته آینده اعلام و بر روی سایت سامانه یکپارچه عرضه‌ خودروهای برقی بارگذاری می‌شود و پس از آن متقاضیان می‌توانند با مراجعه به پروفایل کاربری خود در سایت سامانه از نتیجه تخصیص خودروی انتخابی مطلع شوند.

وی اضافه کرد: با انجام فرایند نوبت‌دهی‌ها وجه بلوکه شده مشتریان در حساب‌های وکالتی آزاد شده و بسیاری از بانک‌ها نیز از روز دوشنبه ۱۰۰ میلیون تومان مشتریان را آزاد کرده و اجازه برداشت داده‌اند.

اخبار مرتبط
سامانه ثبت سفارش خودروی جانبازان امروز (یکشنبه 17 تیرماه) صرفاً برای جانبازانی که پیش از این در سامانه جامع تجارت، درخواست خود را برای واردات خودرو به صورت شخصی اعلام و ثبت کرده بودند، بازگشایی شده تا ثبت سفارش خودرویی خود را انجام دهند.
شرکت مدیران خودرو قیمت جدید محصولات خود را اعلام کرد.
لایحه الحاق تبصره ۳ به ماده ۴ قانون ساماندهی صنعت خودرو تحت عنوان «حذف الزام انتقال فناوری برای واردکنندگان خودرو» طی نامه شماره ۶۰۸۷۲ مورخ ۱۴۰۳/۰۴/۱۳ برای انجام تشریفات قانونی به مجلس شورای اسلامی ارسال شد.
قیمت روز خودرو در بازار آزاد دستخوش تغییراتی شده و در دومین روز معاملاتی هفته، مدل‌های زیادی نسبت به شنبه با افت قیمت روانه بازار شده‌اند.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها