جمعه, 8 تیر 1403 2024,June

قبض این افراد پلکانی بالا می رود

02 تیر 1403
قبض این افراد پلکانی بالا می رود

سخنگوی صنعت آب کشور با اشاره به پیشبرد برنامه منابع و مصارف آب برای عبور بدون تنش از تابستان جاری، گفت: تعرفه پلکانی برای مشترکان پرمصرف و بد مصرف در راستای مدیریت منابع آبی اعمال می‌شود.

به گزارش بانک اول به نقل از وزارت نیرو، فیروز قاسم‌زاده از افزایش ۶ درصدی ورودی سدهای کشور باتوجه‌به بارندگی‌های اخیر و پوشش برفی مناسب، نسبت به سال گذشته خبر داد و گفت: البته آب ورودی به مخازن سدهای کشور در مقایسه با متوسط پنج‌ساله، کاهش ۱۵ درصدی را به ثبت رسانده است.

وی افزود: در این شرایط خروجی سدها کنترل می‌شود، همچنین مصارف طبق برنامه‌ای که در پاییز مصوب و در اسفند مورد بازنگری قرار گرفته بود موردتوجه ویژه قرار دارد تا با کمترین تنش در همه حوزه‌های مصرفی عبور ایمن از تابستان جاری صورت گیرد.

سخنگوی صنعت آب خاطرنشان کرد: براین‌اساس کنترل خروجی آب از مخازن سدها نسبت به متوسط پنج‌ساله حدود ۲۷ درصد کاهش را نشان می‌دهد.

قاسم‌زاده با بیان اینکه به دلیل بارندگی‌های مناسب در ماه‌های اخیر میزان پرشدگی مخازن ۲۰ سد کشور به بیش از ۱۰۰ درصد رسیده است، ادامه داد: هم‌اکنون میانگین میزان پرشدگی سدهای کشور ۶۶ درصد است و با توجه ورود به فصل تابستان در شیب نزولی حجم مخازن سدها قرار گرفته‌ایم.

وی خاطرنشان کرد: حجم موجود مخازن نسبت به سال گذشته ۸ درصد افزایش‌یافته و در مقایسه با متوسط پنج‌ساله باتوجه‌به پیشبرد برنامه مدیریت منابع و مصارف از سمت وزارت نیرو در کنار همکاری کشاورزان، خانوارها و غیره حدود ۵ درصد حجم موجود مخازن رشد را به ثبت رسانده است.

سخنگوی صنعت آب کشور گفت: میزان پرشدگی سد تهران نسبت به سال گذشته ۱۶ درصد افزایش‌یافته و در شرایط مطلوب‌تری قرار دارد؛ درعین‌حال باتوجه‌به مصارفی که در پیش روست و با درنظرگرفتن آمار به ثبت رسیده از سال‌های پرآب و نرمال می‌توان گفت که در شهر تهران با کاهش حجم مخازن روبرو هستیم.

قاسم‌زاده با بیان اینکه برنامه‌ریزی لازم برای عبور بدون تنش برای تأمین آب شرب تهران صورت‌گرفته است، افزود: این شرایط نیازمند همکاری شهروندان در موضوع مدیریت است.

وی با بیان اینکه همه مباحث مدیریت مصرف در قالب برنامه منابع و مصارف خلاصه می‌شود، گفت: در همین راستا جلسات هفتگی کنترل مصارف با بخش شرب در داخل وزارت نیرو و در بخش کشاورزی با سازمان جهاد کشاورزی، تشکل‌ها و اصنافی که در این حوزه فعال هستند، تشکیل می‌شود.

سخنگوی آب ادامه داد: در حوزه کشاورزی برنامه تدوین شده به ذی‌نفعان منعکس شده و شرایط منابع موجود آبی برای این گروه تشریح و تبیین می‌شود، در شرایط همراهی این بخش و پیشروی بر اساس مدل تعریف شده، کمترین چالش و تنش در تأمین آب این حوزه وجود خواهد داشت.

قاسم‌زاده افزود: در بخش شرب علاوه بر اقدام‌های فرهنگی و آموزشی، با اعمال تعرفه‌های پلکانی سطوح مصرفی رده‌های پرمصرف و بد مصرف هزینه‌های بیشتری را پرداخت می‌کنند و بدین ترتیب مصارف آب کشور کنترل می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: همچنین سامانه‌هایی طی دو - سه سال اخیر توسعه‌یافته است که به‌واسطه آن نظارت در کلان‌شهرها به‌صورت برخط در بخش توزیع آب مورد رصد قرار می‌گیرد و همین امر تأثیر قابل‌توجهی در جلوگیری از بروز مخاطراتی چون کاهش فشار آب یا عدم تأمین آب دارد.

اخبار مرتبط
واتس‌اپ یکی از محبوب‌ترین اپلیکیشن‌های پیام‌رسان جهان است. شرکت متا (شرکت مادر واتس‌اپ)، مداوم در حال بهبود این پیام‌رسان و افزودن ویژگی‌های جدید برای گسترش قابلیت‌های آن است. این اپلیکیشن، سازگاری گسترده با تعداد زیادی از تلفن‌های هوشمند مجهز به سیستم عامل اندروید، iOS و حتی سیستم‌های عامل دیگر دارد. اگرچه شرکت متا تمایل دارد سازگاری واتس‌اپ در دستگاه‌های متعدد را به مدت هر چه طولانی‌تر فراهم کند اما پایان راه برای بعضی از این دستگاه‌ها غیرقابل اجتناب است.
شاید برای شما یا یکی از آشنایانتان پیش آمده که گوشی خود را در جایی گم کرده و یا تلفن همراهتان به سرقت رفته باشد؛ با توجه به هزینه‌هایی که امروزه برای خرید گوشی‌های هوشمند صرف می‌شود، لازم است راهکاری وجود داشته باشد که بتوان برای یافتن گوشی اقداماتی را انجام داد.
مدیرکل دفتر تعرفه و خدمات مشترکین شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور خاطرنشان کرد: با اقدامات مدیریتی و اصلاح ساختار تعرفه‌ای، رشد مصرف اب شرب که بیش از 3درصد بود به کمتر از 1.8 درصد رسید.
این نماینده مجلس دوازدهم افزود: در مجموع سیستم مالیات ستانی در این سال‌ها به سمت شفافیت هوشمندی و جلوگیری از فرار مالیاتی و شناسایی دانه درشت‌های اقتصادی حرکت کرده و مشاغلی که تاکنون مالیاتی پرداخت نمی‌کردند را شناسایی کرد و بر این اساس بر تعداد مودیان مالیاتی در کشور افزوده شد.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها