یکشنبه, 17 تیر 1403 2024,July

قبض برق این افراد رایگان شد

14 تیر 1403
قبض برق این افراد رایگان شد

مدیرکل هوشمندسازی و فناوریهای نوین توانیر با بیان این که امسال اولویت برنامه‌های مدیریت مصرف در بخش کشاورزی با مدیریت منابع آب است، گفت:هزینه برق مصرفی کشاورزان همکار با طرح‌های مدیریت مصرف رایگان می‌شود.

به گزارش  بانک اول به نقل از ایسنا، حامد احمدی گفت: براساس پروانه بهره برداری؛ ٩٢ درصد از چاههای کشاورزی مجوز استفاده کمتر از ١٩ ساعت در روز دارند و برای حفظ منابع آب ضروری است که مدت زمان در نظر گرفته در پروانه بهره برداری را رعایت کنند.

وی ادامه داد: وزارت نیرو امسال به منظور ایجاد برنامه ای مدون برای مدیریت منابع آب، ساعاتی که باید کشاورزان بر اساس پروانه بهره برداری موتورهای استحصال آب را خاموش کنند، با ساعات اوج مصرف روزانه منطبق کرده است.

احمدی با اشاره به طرح تشویقی وزارت نیرو برای کشاورزان خاطرنشان کرد: در کنار همه الزامات قانونی، وزارت نیرو با راه اندازی طرحی تشویقی، هزینه برق کشاورزانی را که با صنعت برق در طول ٥ ساعت اوج مصرف روز همکاری کنند، رایگان کرده است.

مدیرکل هوشمندسازی و فناوریهای نوین توانیر همچنین خاطرنشان ساخت: علاوه بر این، کشاورزانی که از ساعت ١٠ صبح تا ١٠ شب ٤ ماه گرم سال نسبت به سال گذشته کاهش مصرف داشته باشند، ماهانه تا ١٠ تا ١٢ میلیون پاداش دریافت خواهند کرد.

احمدی همچنین در خصوص کشاورزانی که دارای پروانه بهره برداری بیش از ١٩ ساعت در روز هستند نیز گفت: اگر این کشاورزان در ٥ ساعت گرم بعداز ظهر با صنعت برق همکاری کرده و مصرف برق خود را کاهش دهند، به ازای هر کیلووات ساعت صرفه جویی مشمول پاداش خواهند شد.

اخبار مرتبط
براساس این گزارش، باتوجه به درآمد سرانه کشورها، لوکزامبورگ، سوئیس، قطر، نروژ و سنگاپور به ترتیب ثروتمندترین کشورهای جهان شناخته شده‌اند.
در برخی موارد مستأجران مبلغ اجاره‌بها را به‌صورت نقدی به موجر تحویل می‌دهند؛ در این صورت بهتر است برای اثبات این قضیه حتماً رسید دست‌نوشته‌ای همراه با امضای موجر از او گرفته شود. مبلغ اجاره‌بها از طریق حساب بانکی حتماً به شماره‌حساب شخص موجر واریز شود تا از مشکلات احتمالی برای اثبات ادعای پرداخت اجاره‌بها پیشگیری کنید و مدارک لازم برای دفاع از حقوق خود را ارائه دهید.
نوازنی بیان داشت: از مجموع 750 سهمیه استخدامی، تعداد 38 سهمیه مشخصاً مربوط به ستاد آب کشور (شرکت مادر تخصصی) و 712 مجوز به شرکت‌های تابعه تخصیص داده شده است. با توجه به سیاست‌های سازمان اداری و استخدامی، عمده مجوزهای تخصیصی (قریب به 82 درصد) در حوزه مشاغل اختصاصی (مأموریت‌های اصلی صنعت) و 18 درصد در حوزه مأموریت‌ها و مشاغل عمومی تعیین شد.
با اجرای نخستین قرارداد پیمان پولی دوجانبه میان ایران و روسیه مبادلات دو کشور با ارزهای محلی صورت می‌گیرد و ریسک مبادلات که ناشی از تبدیل ارز بوده برای تجار ۲ کشور کاهش خواهد یافت.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها