پنجشنبه, 29 شهریور 1403 2024,September

جریمه جدید «دنده عقب غیرمجاز» چقدر است؟

28 تیر 1403
جریمه جدید «دنده عقب غیرمجاز» چقدر است؟

میزان جریمه تخلف «حرکت دنده عقب در آزادراه‌ها و بزرگراه‌ها»، در تمام شهرها به نیم میلیون تومان افزایش پیدا کرده است.

به گزارش بانک اول  از اواخر تیرماه سال جاری، پس از سال ها، میزان مبالغ جرائم راهنمایی و رانندگی با پیشنهاد پلیس راهور و ابلاغ سرپرست نهاد ریاست جمهوری، افزایش یافت. دولت امیدوار است با افزایش میزان مبالغ جرائم، رانندگان کمتر مرتکب تخلف شده و از میزان تصادفات کاسته شود.

بر همین اساس جریمه تخلف «حرکت با دنده عقب در آزادراه ها و بزرگراه ها»، در کلان شهرها، مراکز استان ها، جاده‌های بین شهری، مناطق آزاد تجاری-صنعتی و سایر شهرها ۵۰۰ هزار تومان پیش بینی شده است.

در حالیکه در گذشته مبلغ جریمه این تخلف رانندگی، ۱۵۰ هزار تومان در کلان شهرها و در سایر شهرها ۱۳۵ هزار تومان بود.

همچنین تخلف «حرکت با دنده عقب غیر ضروری در راه‌ها» نیز در کلانشهرها، مراکز استان‌ها، جاده‌های بین شهری و مناطق آزاد تجاری - صنعتی ۱۰۰ هزار تومان جریمه درپی دارد. میزان جریمه همین تخلف در سایر شهارها ۸۰ و در روستاها ۳۰ هزار تومان است.

اخبار مرتبط
مالیات در کشور‌های مختلف، انواع متفاوتی دارد و به‌ صورت‌های متنوعی پرداخت می‌شود. اما در کشور ایران بر اساس قوانین مالیاتی، مالیات‌ها به دو دسته مالیات مستقیم و مالیات غیرمستقیم تقسیم می‌شوند. این دسته‌ها نیز خود به دسته‌بندی‌های کوچک‌تری تقسیم می‌شوند که در جدول زیر قابل مشاهده است:
تعداد صدمیلیونرها، در سراسر جهان افزایش یافته و رشد سریع آنان در ایالات‌متحده و چین ثبت شده است.
خانوار ایرانی پارسال، به طور متوسط ماهی ۲۱ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان درآمد داشته است. مرکز آمار میانگین هزینه ماهیانه خانوار ایرانی را ۱۷ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان گزارش کرده و می‌گوید در ازای رشد ۵۴ درصدی درآمد، هزینه‌ها ۵۱ درصد بالا رفته است.
سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری از معرفی ۶ سایت فاقد مجوز فروش بلیت به منظور انسداد به مراجع قضایی خبر داد و گفت: مجوز فعالیت سه شرکت خدمات مسافرت هوایی نیز به مدت یک ماه تعلیق شد.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها