دوشنبه, 26 شهریور 1403 2024,September

۷ دارو که مصرف طولانی‌ مدت آنها باعث خواب رفتن دست و پا می‌شود

31 تیر 1403
۷ دارو که مصرف طولانی‌ مدت آنها باعث خواب رفتن دست و پا می‌شود

باید قبول کنیم که ما ایرانی‌ها دارو زیاد مصرف می‌کنیم و حتی اگر به آنها دست نزنیم، باید چند ورق از هر کدام در یخچال و کشوی کابینت ما باشد .

به گزارش بانک اول همه ما گاهی خواب‌رفتن دست یا پا را تجربه می‌کنیم که نتیجهٔ طبیعی فشردگی عصب است. احساس گزگز اغلب با تغییر وضعیت بدن به‌راحتی برطرف می‌شود، چون فشار وارد بر عصب حذف می‌شود. خواب‌رفتن دست‌ها و پاها پارستزی نیز نامیده می‌شود.

باید قبول کنیم که ما ایرانی‌ها دارو زیاد مصرف می‌کنیم و حتی اگر به آنها دست نزنیم، باید چند ورق از هر کدام در یخچال و کشوی کابینت ما باشد. ژلوفن، نوافن، استامینوفن کدوئین، دیازپام، لورازپام، دایمیتیکون، شیاف و خیلی از داروهای دیگر که فکر می‌کنیم لازم است برای روز مبادا در خانه باشد.

تعدادی از داروها نیازی به نسخه ندارند و شما با مراجعه به داروخانه می‌توانید آنها را تهیه کنید. این داروها، داروهای OTC یا Over the Counter Drug نام دارند. دسته‌ دیگری از داروها نیازمند نسخه پزشک هستند اما بسیاری از داروخانه‌ها معمولا آنها را هم بدون نسخه در اختیار افراد می‌گذارند. داروهایی که مصرف بی‌رویه آنها می‌تواند عوارض متعددی برای سلامت داشته باشد و سلامت شما را در معرض خطر قرار دهد.

آیا مُجازیم داروهای OTC را خودسرانه مصرف کنیم؟

اخبار مرتبط
بخشودگی جرایم قابل بخشش موضوع قانون مالیات‌های مستقیم و مالیات بر ارزش افزوده در خصوص پرونده‌های مطرح در مراحل حل اختلاف مالیاتی مواد ۲۳۸ ۲۴۴ و ۲۴۷ قانون مالیات‌های مستقیم که مودی تا تاریخ ۱۴۰۳/۰۶/۲۹ از اعتراض خود صرفنظر و نسبت به پرداخت یا ترتیب پرداخت بدهی (حداکثر تا ۱۴۰۳/۱۲/۲۰) اقدام نماید با رعایت نصاب و شرایط نامه‌های صدرالاشاره نسبت به جرایم بالاتر از نصاب مذکور تا صد درصد به ادارات کل امور مالیاتی تفویض می‌شود.
بانک جهانی می‌گوید: درآمد سرانه ملی ایرانیان در طول حیات دولت سیزدهم ۲۶درصد رشد کرده و ایران در رتبه ۹۰ دنیا قرار گرفته است.
شماره حساب بانکی بین‌المللی (IBAN) یک استاندارد جهانی است که برای شناسایی حساب‌های بانکی در سراسر جهان استفاده می‌شود. شماره حساب بین المللی به‌طور خاص برای تسهیل تراکنش‌های بین‌المللی طراحی شده است. استفاده از IBAN به بانک‌ها و مؤسسات مالی کمک می‌کند تا تراکنش‌های بین‌المللی را با دقت و سرعت بیشتری انجام دهند. این استاندارد در بسیاری از کشورها پذیرفته شده و به‌عنوان یک ابزار مهم در تجارت و تراکنش‌های مالی بین‌المللی شناخته می‌شود.
طبق ماده ۴۱ قانون کار، حداقل دستمزد کارگران باید با توجه به نرخ تورم و بر اساس هزینه معیشت تعیین شود؛ اما در بسیاری از سال‌ها، این دو معیار رعایت نشده و قدرت خرید کارگران را نابود کرده است؛ امسال اما، همه از فرایندی صحبت می‌کنند که نظام تعیین دستمزد را متحول می‌کند.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها