چهارشنبه, 18 مهر 1403 2024,October

چگونه گواهی‌نامه یک روزه بگیریم؟

18 مهر 1403
چگونه گواهی‌نامه یک روزه بگیریم؟

یکی از نکات مهم در استفاده از هر وسیله نقلیه‌ای، داشتن گواهینامه مرتبط با آن وسیله نقلیه است. قبل از خرید موتور یا دست کم بلافاصله پس از آن، بهتر است اقدامات لازم برای دریافت گواهینامه انجام شود. برای دریافت گواهینامه موتور باید دارای شرایط زیر باشید.

به گزارش بانک اول  سن متقاضی باید بالای ۱۸ سال باشد
-گواهی سلامت جسمی
-آزمایش‌های مربوط به سلامت و گروه خونی
-انجام معاینات چشم
-گذراندن دوره تئوری
-گذراندن دوره عملی گواهینامه
-فرد متقاضی باید برای دریافت گواهینامه موتور در یک روز، موتور با پلاک ثبتی داشته باشد.
-احراز آدرس پستی فرد متقاضی
-امضای تعهدنامه و منشور قانونی در مورد قوانین حاکم بر رانندگی با موتور

در گذشته برای دریافت گواهینامه موتور، داشتن کارت یا برگه مربوط به وضعیت نظام وظیفه الزامی بود که در سال‌های اخیر این قانون لغو شده ‌است. بنابراین بدون داشتن کارت یا برگه نظام وظیفه هم می‌توانید برای دریافت گواهینامه موتور یا پیگیری گواهینامه اقدام کنید.

برای دریافت گواهینامه موتور در یک روز باید مدارکی را آماده کنید و به مراکز مربوطه ارائه دهید. این مدارک به شرح زیر هستند:

*اصل و کپی شناسنامه
*اصل و کپی کارت ملی
*عکس ۳ در ۴ با زمینه سفید که صورت در آن کاملا مشخص باشد (بهتر است ۱۲ قطعه بگیرید و همراه داشته باشید)
*فیش مبالغ واریزی به خزانه برای صدور و ثبت نام
*آدرس و کد پستی معتبر محل سکونت
*مدارک داشتن موتور سیکلت با پلاک ثبت شده
*مدارک مربوط به پایان خدمت

در ادامه شما با مراحل گرفتن گواهینامه موتور در یک روز آشنا خواهید شد.

حال که با شرایط و مدارک گرفتن گواهینامه موتور در یک روز آشنا شدید باید از مراحل دریافت گواهینامه هم آگاهی داشته باشید:

۱. داشتن شرایط اولیه و مدارکی ذکر شده
۲.مراجعه به مراکز ثبت نام گواهینامه موتور در یک روز
۳.ثبت نام در دوره‌های تئوری و عملی اگر خارج از طرح می‌خواهید ثبت نام کنید.
۴.شرکت در آزمون تئوری و عملی

شما می‌توانید، پس از قبولی در آزمون‌های تئوری و عملی گواهینامه، منتظر پست شدن گواهینامه خود باشید. 

هزینه ثبت نام برای دریافت آسان گواهینامه موتور سیکلت ۶۰ درصد نسبت به قبل کاهش یافته است. درواقع در طرح یک روزه دریافت گواهینامه موتور مراحل این آزمون سبک‌تر شده و هزینه‌های مرتبط با آن هم کاهش یافته است./اقتصادانلاین

اخبار مرتبط
معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان قزوین با تاکید بر ضرب الاجل دستگاه قضایی استان قزوین به مشاوران املاک در خصوص اتصال به سامانه کاتب، عنوان کرد: دفاتر مشاوران املاکی که علی رغم اعطای فرصت مناسب به سامانه ثبت الکترونیک اسناد (سامانه کاتب) متصل نشده و اقدام به ثبت پیش نویس قراردادها در سامانه یاد شده نکنند، پلمب و از ادامه فعالیت آنان جلوگیری به عمل خواهد آمد.
وی در پاسخ به این سوال که چرا در هفته پلیس امسال این طرح اجرایی نشده است، ادامه داد که در چند سال اخیر، مجلس دیگر چنین مصوباتی را صادر نکرده است. این موضوع نشان‌دهنده تغییراتی در سیاست‌ها و رویکردهای قانونی کشور است که بر برنامه‌های پلیس تأثیر گذاشته است.
رییس پلیس فتا البرز افزود: در این شرایط کاربران بدون آگاهی وارد لینک های آلوده شده درحالی که یک بدافزار است و مجرمان سایبری با این شگرد مجرمانه، اطلاعات کارت بانکی متقاضیان را به سرقت برده و اقدام به برداشت غیرمجاز از حساب بانکی آنها اقدام می‌کنند.
افشین سهراب‌خان در پاسخ به سوالی درباره فعالیت‌های سامانه گزارشگران فساد و گشت ارشاد مدیران، گفت: در سازمان بازرسی دو سامانه داریم؛ سامانه گزارشگران فساد و سامانه رسیدگی شکایات. در سامانه دوم اسم و آدرس و مشخصات فرد مشخص است اما در سامانه گزارشگران فساد، اسامی و مشخصات گزارشگر پنهان است و فقط اعلام فساد می‌آید. این اثربخشی‌ها که بیان شدند بر اساس گزارش مردم حاصل شده است.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها