جمعه, 27 مهر 1403 2024,October

اخذ مالیات با بررسی تراکنش‌های بانکی

24 مهر 1403
اخذ مالیات با بررسی تراکنش‌های بانکی

شنیده‌ها حاکی از آن است، دولت چهاردهم تمرکز جدی خود را بر مالیات‌ستانی بر مبنای اطلاعات تراکنش‌های بانکی متمرکز کرده است.

به گزارش بانک اول، در همین راستا با خبر شدیم با دستور مسعود پزشکیان، رئیس جمهور، به صورت هفتگی جلسه‌ای با حضور وی، وزیر امور اقتصادی و دارایی و همچنین رئیس سازمان مالیاتی کشور برای تحقق این هدف برگزار می‌شود.

در این جلسات موانع دسترسی برخط سازمان امور مالیاتی کشور به اطلاعات مربوط به تراکنش‌های بانکی بررسی و اقدامات لازم در سطح رئیس جمهور، برای رفع آنها صورت می‌گیرد.

وصول حداکثر درآمد مالیاتی بر اساس تراکنش‌های بانکی

بررسی‌ها نشان می‌دهد که جهت‌گیری اصلی دولت چهاردهم وصول حداکثر درآمد مالیاتی بر مبنای بررسی تراکنش‌های بانکی و مقابله با فرار مالیاتی است.

این رویکرد از دولت سیزدهم آغاز شده بود و با اخباری که از وزارت اقتصاد به گوش می‌رسد، این رویکرد با شدت بیشتری نیز دنبال خواهد شد.

بر اساس دستور رئیس جمهور، باید همه تراکنش‌ها در سیستم بانکی کشور، به صورت برخط در اختیار سازمان امور مالیاتی قرار گیرد.

به نظر می‌رسد، باید منتظر تغییرات چشمگیری در زمینه اخذ مالیات باشیم

همچنین بر اساس برخی گمانه‌زنی‌ها، یکی از دلالیل تثبیت سبحانیان در سازمان امور مالیاتی کشور، اجرای همین پروژه است.

طبق اعلام وزیر اقتصاد با رویکرد جدید مالیات‌ستانی در دولت، فشار مالیاتی از دوش حقوق‌بگیران و فعالان صنفی با درآمد حداقلی برداشته می شود.

و عمده درآمد‌ها از طریق مالیات‌ستانی بر مبنای تراکنش بانکی و مقابله با فرار‌های مالیاتی این حوزه انجام می‌شود.

  • افزایش سقف معافیت مالیاتی فعالان صنفی به ۲۰۰ میلیون تومان، در لایحه بودجه ۱۴۰۴ گنجانده شده است.
  • پیش‌بینی می‌شود از رویکرد بررسی حداکثری و برخط تراکنش‌های بانکی برای حذف برخی یارانه‌بگیران نیز استفاده خواهد شد.
اخبار مرتبط
معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری همدان ادامه داد: به استناد بند ۳ تصویب‌نامه شماره ۲۴۳۱۸۷/ت ۶۱۰۱۱ ه‍ تاریخ ۱۴۰۱/۱۲/۲۸ هیات وزیران و بند اول نامه شماره ۱۵۹۸۳/ه‍ ب تاریخ ۱۴۰۲/۰۳/۰۱ رئیس مجلس شورای اسلامی و به منظور هماهنگی ارائه خدمات به مراجعان در همه ادارات استان، ساعت آغاز به کار تغییر کرد.
نمایندگان کارگری اعتقاد دارند که دستمزد می‌بایست ترمیم شود، ولی گویا اراده‌ای برای این کار وجود ندارد، چرا که شورای عالی کار تشکیل نشده است. در حالی معاونت روابط کار وزارت کار به عنوان دبیر شورای عالی کار در جلسات حاضر می‌شود، کارگران فکر می‌کنند به دلیل عدم تعیین تکیلف معاونت روابط کار این جلسه شکل نمی‌گیرد.
مشمولان متقاضی می توانند تا تاریخ 1403/8/3 نسبت به انجام مراحل ثبت نام و اخذ معافیت تحصیلی دانشجویی از طریق سامانه اینترنتی سخا یا مراجعه به دفاتر پلیس+10 اقدام و مقرر شده است دانشگاه ها نیز برای ثبت نام همکاری لازم را بعمل آورند.
با این حال خبر مذکور در رسانه ها و فضای مجازی پربسامد شد و فضای اوایل دهه ۹۰ مبنی بر حساسیت ها بر سر سرک کشی به حساب های مردم را تداعی کرد. معاون ارتباطات دفتر رئیس جمهور: سرکشی به حساب‌های عموم مردم برای اخذ مالیات کذب محض است

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها