ﺳﻪشنبه, 1 آبان 1403 2024,October

تنها با تکان دادن 2 چوب کبریت معادله را برقرار کنید!

29 مهر 1403
تنها با تکان دادن 2 چوب کبریت معادله را برقرار کنید!

این معمای ریاضی از شما می‌خواهد که تنها با دو حرکت، معادله‌ای که با چوب کبریت ساخته شده را حل کنید.

به گزارش بانک اول در این معما، چوب کبریت‌ها به شکلی قرار گرفته‌اند که معادله ۸ = ۳ + ۳ را نشان می دهند و شما باید با جابه‌جایی دو چوب کبریت، این معادله را درست کنید. در کمتر از ۱۰ ثانیه با هر روش یا راه‌حلی که به ذهنتان می‌رسد، معادله را اصلاح کنید.

اگر توانستید در مدت زمان داده شده چوب کبریت‌های درست را جابه‌جا کنید، شما جزء ۲ درصد افرادی هستید که این معما را در اولین تلاش خود حل کرده‌اند.

چوب کبریت عمودی علامت جمع را بردارید و قسمت بالای اولین عدد سه را به هم وصل کنید تا آن را به عدد نه تبدیل کنید.

در مرحله بعد، باید چوب کبریت عمودی وسط عدد هشت را بردارید و آن را در قسمت بالای عدد سه دوم قرار دهید تا آن هم به عدد نه تبدیل شود.

با این تغییرات، معادله جدید شما این خواهد بود: ۰ = ۹ – ۹.

اخبار مرتبط
در بخش اول لایحه بودجه ۱۴۰۴ جزییات معافیت‌های مالیاتی منتشر شد.
وقتی تصادف کرده‌اید، یکی از دردسرهای وقت‌گیر و اعصاب‌خرد‌کن، صدور کروکی کاغذی توسط مأموران پلیس راهور فراجا برای گرفتن خسارت از شرکت‌های بیمه است، اما حالا تیمور حسینی، رئیس پلیس راهور فراجا از حذف کامل کروکی کاغذی و اعمال کروکی الکترونیک در سراسر کشور خبر داده است.
مهدی موحدی بکنظر سخنگوی سازمان امور مالیاتی کشور گفت: با عنایت به مهلت قانونی ۳۰ روزه خریدار برای واکنش به صورتحساب‌های صادره در سامانه مؤدیان بابت صورت‌حساب‌های الکترونیکی دوره تابستان و با توجه به لزوم سادگی و تسهیل تکالیف مؤدیان و همچنین تجربه و بازخورد مثبت دریافتی از مؤدیان، سازمان امور مالیاتی کشور در نظر دارد تا مهلت ارسال (اصلاح، تکمیل و استرداد) اظهارنامه پیش‌فرض مالیات بر ارزش افزوده دوره تابستان ۱۴۰۳ را تمدید نماید.
بر اساس مطالعه‌ای که در دانشگاه میشیگان انجام شده، افرادی که حداقل ۲۵ دقیقه در روز روی حل معماهای چالش‌برانگیز کار می‌کنند، می توانند ضریب هوشی خود را تا ۴ واحد افزایش دهند. این معماها هر دو نیمکره مغز را فعال می‌کنند؛ نیمکره چپ که تفکر منطقی و تحلیلی را کنترل می‌کند و نیمکره راست که مسئول خلاقیت است. مغز مانند یک عضله است و هر چه بیشتر آن را با معماها تمرین دهید، در طول زمان تقویت خواهد شد.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها