ﺳﻪشنبه, 1 آبان 1403 2024,October

اگر لپ تاپمان خیس شد؛ چگونه مشکل را رفع کنیم؟

30 مهر 1403
اگر لپ تاپمان خیس شد؛ چگونه مشکل را رفع کنیم؟

به گزارش بانک اول زمانی که مایعی روی لپ‌تاپ شما ریخت، تنها کاری که باید انجام دهید این است که فوراً لپ‌تاپ را خاموش کنید و کابل برق و باتری را فوراً جدا کنید، سپس مراحل زیر را دنبال کنید تا آسیب‌های ناشی از درز مایع را کاهش دهید.

مرحله ۱: تمام اجزایی را که می‌توان به راحتی جدا کرد، ماوس و کابل‌ها را جدا کنید و هر گونه درایو فلش و دی وی دی را بردارید.

مرحله ۲: قسمت بیرونی دستگاه را خشک کنید، سپس لپ تاپ را تا انتها باز کنید، آن را وارونه نگه دارید تا مایع انباشته شده خارج شود و از یک حوله جاذب یا پارچه بدون پرز برای پاک کردن سطوح خیس استفاده کنید.

مرحله ۳: نوع مایع ریخته شده مهم است آب کمترین حالت اسیدی را دارد، در حالی که مایعات قندی و الکلی رساناتر و خورنده‌تر هستند، با در نظر گرفتن این موضوع، اگر چیزی خورنده‌تر از آب باشد، می‌توانند به سرعت به اجزای داخلی شما آسیب دائمی وارد کنند. توصیه می‌کنیم آن را به تعمیرگاه ببرید یا بهتر است از گارانتی برای تعویض استفاده کنید.

اگر روی لپ‌تاپتان آب ریخت، یا نمی‌توانید آن را تعمیر کنید، می‌توانید سعی کنید لپ‌تاپ را در مکانی گرم و خشک قرار دهید و بگذارید ۲۴ تا ۴۸ ساعت بماند. در حالت ایده‌آل، با باز کردن درب آن و برداشتن پنل‌های غیرضروری، آن را تا حد امکان باز کنید، از ایده‌های سنتی مانند کیسه‌های برنج صرف نظر کنید، زیرا ممکن است بیش از ارزششان دردسر ایجاد کنند، اما اگر در فضا یا اتاقی که لپ‌تاپ شما در آن قرار دارد، رطوبت‌گیر واقع شده می‌تواند کمک کننده باشد.

مرحله ۴: اگر نگران درز مایع در کل سیستم به اجزایی مانند حافظه و درایو ذخیره سازی هستید، می‌توانید آن ها را نیز در برخی از لپ تاپ‌ها از قسمت زیرین جدا کنید. با این حال، در بیشتر موارد، باید از پیچ گوشتی برای جدا سازی آن ها استفاده کنید. برای حافظه، گیره‌های جانبی را فشار دهید تا هر کدام از آن ها بیرون بیاید.

مرحله ۵: هر یک از اجزایی را که جدا کرده اید از نظر خیسی یا خوردگی بررسی کنید، هر قسمت خیس باید خشک شود، اما اگر مایع چیزی غیر از آب است، آن را با یک مسواک تمیز آغشته به الکل ایزوپروپیل ۹۹% پاک کنید.

مرحله ۶: هنگامی که همه چیز تمیز و بازرسی شد و مطمئن شدید که علائم خوردگی پاک شده است، همه چیز را به حال خود رها کنید تا به مدت دو تا سه روز در یک منطقه گرم و خشک در هوا خشک شود. فن فرآیند خشک شدن را سرعت می‌بخشد. از سشوار استفاده نکنید، زیرا ممکن است باعث ایجاد مشکلات الکتریسته شود.

اخبار مرتبط
در اجرای اصلاحیه ماده (۱۸۲) آیین نامه داخلی مجلس شورای اسلامی بخش اول لایحه بودجه سال ۱۴۰۴ کل کشور مشتمل بر ۷ فصل شامل احکام سقف منابع، سقف درآمد و تراز عملیاتی سقف واگذاری دارایی‌های سرمایه‌ای، سقف واگذاری دارایی‌های مالی، منابع هدفمندسازی یارانه‌ها و مفروضات پیش‌بینی منابع و مصارف بودجه، امروز از سوی رییس جمهور تقدیم مجلس شورای اسلامی شد.
در بخش اول لایحه بودجه ۱۴۰۴ جزییات معافیت‌های مالیاتی منتشر شد.
وقتی تصادف کرده‌اید، یکی از دردسرهای وقت‌گیر و اعصاب‌خرد‌کن، صدور کروکی کاغذی توسط مأموران پلیس راهور فراجا برای گرفتن خسارت از شرکت‌های بیمه است، اما حالا تیمور حسینی، رئیس پلیس راهور فراجا از حذف کامل کروکی کاغذی و اعمال کروکی الکترونیک در سراسر کشور خبر داده است.
مهدی موحدی بکنظر سخنگوی سازمان امور مالیاتی کشور گفت: با عنایت به مهلت قانونی ۳۰ روزه خریدار برای واکنش به صورتحساب‌های صادره در سامانه مؤدیان بابت صورت‌حساب‌های الکترونیکی دوره تابستان و با توجه به لزوم سادگی و تسهیل تکالیف مؤدیان و همچنین تجربه و بازخورد مثبت دریافتی از مؤدیان، سازمان امور مالیاتی کشور در نظر دارد تا مهلت ارسال (اصلاح، تکمیل و استرداد) اظهارنامه پیش‌فرض مالیات بر ارزش افزوده دوره تابستان ۱۴۰۳ را تمدید نماید.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها