پنجشنبه, 3 آبان 1403 2024,October

حداقل و حداکثر عیدی کارگران مشخص شد

03 آبان 1403
حداقل و حداکثر عیدی کارگران مشخص شد

معاون روابط کار وزیر تعاون گفت: حداقل و حداکثر عیدی کارگران 14.3 و 21.5 میلیون تومان است.

به گزارش بانک اول حسین رعیتی‌فرد معاون روابط کار وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی  افزود: طبق قاعده حداقل عیدی کارگران برای 12 ماه کارکرد 2 برابر حقوق پایه به شرطی که از سه برابر حداقل حقوق بیشتر نشود.معاون روابط کار وزیر تعاون با بیان این که امسال حداقل حقوق کارگران 7 میلیون و 166 هزار تومان است،‌ لذا حداقل عیدی کارگران برای کارکرد 12 ماه 14 میلیون و 166 هزار تومان و حداکثر عیدی کارگران امسال 21 میلیون و 500 هزار تومان است.
رعیتی‌فرد در مورد زمان پرداخت عیدی کارگران هم بیان داشت، معمولا کارفرمایان از آخر سال پرداخت می‌کنند و برخی کارفرمایان هم در طول سال به تدریج در هر ماه پرداخت می‌شود،‌ تا آخر سال فشاری متوجه بنگاه نشود.معاون روابط کار در مورد تعداد کارگران بیمه شده، گفت: کارگران بیمه شده دارای کارفرما (بیمه اجباری) 10 میلیون 777 هزار نفر هستند،‌اما برخی کارگران بیمه شده خویش فرما هستند که در مجموع بیش از 15 میلیون بمه شده تامین اجتماعی در کشور داریم.
رعیتی‌فرد در مورد کارگروه‌های مزد ذیل شورای عالی کار نیز گفت: هنوز کارگروهها تشکیل نشده و زمان برای ورود به بحث حداقل مزد سال آینده زود است.وی گفت: اعضای حقیقی شورای عالی کار شامل همتی وزیر امور اقتصادی و اتابک وزیر صمت به ترکیب شورای عالی کار اضافه شدند و جلسه بعدی با حضور اعضای جدید خواهد بود.
اخبار مرتبط
مدیرعامل شرکت آزادراه تهران - پردیس تصریح کرد: علاوه بر این جریمه که توسط پلیس راه انجام می پذیرد، در صورت عدم پرداخت هزینه عوارضی، افزایش نرخ جرائم به صورت پلکانی به روی مبلغ جریمه توسط شرکت های بهره بردار آزادراه ها نیز انجام خواهد شد.
آیت الله مصباحی مقدم افزود: در حال حاضر ناظران فقهی در 29 بانک به عنوان ناظر فقهی فعالیت می‌کنند. این ناظران از سوی مدیران عامل و هیئت مدیره بانک‌ها معرفی و صلاحیت آنها از سوی شورای فقهی بانک مرکزی بررسی می شود. ناظران فقهی، کارمند بانک‌ها به شمار می‌آیند و حقوق و دستمزد خود را از بانک‌ها دریافت می‌کنند.
اگرچه سازکارِ تعیین حقوق کارمندان و کارگران متفاوت است و دستمزد کارگران در شورایعالی کار و با حضور نمایندگان کارگری، کارفرمایی و دولت تعیین می‌شود، اما در سالهای اخیر، رقم افزایش حقوق کارمندان مبنای تعیین حقوق کارگران قرار گرفته است.
نحوه سنجش و پذیرش دانش‌آموزان از طریق کنکور برای ورود به دانشگاه‌ها، موضوعی است که سال‌ها مورد بحث قرار دارد و همواره با تغییراتی مواجه بوده است. از مهمترین و جدیدترین تغییرات آن می‌توان به مصوبه سال ۱۴۰۱ شورای عالی انقلاب فرهنگی درباره حذف دروس عمومی، قطعی شدن تأثیر سوابق تحصیلی و برگزاری دو بار در سال اشاره کرد.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها