شنبه, 29 اردیبهشت 1403 2024,May

موافقت دولت با ایجاد بازار ثانویه ارز/ محدودیت واردات لازم بود

24 خرداد 1401
موافقت دولت با ایجاد بازار ثانویه ارز/ محدودیت واردات لازم بود

به گزارش بانک اول غلامحسین شافعی درباره تصمیمات اخیر برای اختصاص ارز به واردات اظهارداشت: کمیته دائمی ارز در اتاق بازرگانی تشکیل شده و بخش خصوصی در این زمینه نظرات خود را به تصمیم‌گیران اعلام کرده است.

وی افزود: نظر بخش خصوصی این است که ارز ۴۲۰۰ تومانی صرفا برای واردات کالاهای ضروری مانند دارو، کالاهای استراتژیک، تجهیزات پزشکی و ... اختصاص یابد، چرا که اگر قرار باشد کل واردات با ارز ۴۲۰۰ تومان انجام شود، در آینده با مشکلات منابع ارزی روبرو خواهیم شد.

رییس اتاق بازرگانی ایران با بیان اینکه پیشنهاد شده دولت بازار ثانویه را نیز مورد توجه قرار دهد، تصریح کرد: با وجود اینکه ما همیشه به دنبال تک نرخی شدن ارز بودیم، اما در این شرایط ممکن است زمینه‌ها برای انجام آن مساعد نباشد.

شافعی خاطرنشان کرد: خوشبختانه پیشنهاد ایجاد بازار ثانویه مورد توجه دولت قرار گرفته و اقداماتی در حال انجام است. وی با بیان اینکه در مورد نرخ ارز برای واردات سایر کالاها هنوز تصمیمی گرفته نشده است، افزود: با اقدامات جدید کالاها عملا با سه نرخ وارد خواهد شد که در این شرایط اقدام درستی است.

اخبار مرتبط
در شرایطی که کارمندان بانک انتظار داشتند همانند سایر ادارات شامل 2 روز تعطیلی در آخر هفته باشند٬ قرار گرفتند نام بانک ها در کنار ارگان های نظامی و انتظامی و بیمارستانها و ... که شامل لایحه فوق نمی شوند موجی از نامیدی را در میان این قشر که از پر کارترین کارمندان کشور هستند ایجاد کرد و باعث تعجب بسیاری از کارشناسان شد . چرا که ارگانهایی مثل بیمارستان ها ٬ مراکز نظامی ٬ انتظامی و ... شیفت کار هستند و به صورت 24 ساعته در تمام ایام و تعطیلات رسمی هم فعالیت دارند ٬ در صورتی که این موضوع در مورد بانک
بانک اول - بانک دی شرایطی را فراهم کرده که متقاضیان واجد شرایط بتوانند وام 200 میلیون تومانی طرح «فرزانه ارزش آفرین» را دریافت کنند. متقاضیان برای دریافت این وام باید در یکی از شعب بانک دی سپرده قرض الحسنه داشته باشند.
بانک اول - سازمان جمع‌آوری و فروش اموال تملیکی اعلام‌ کرد: پنجمین مزایده سراسری املاک و مستغلات این سازمان در سال جاری از طریق سامانه مزایده الکترونیک دولت (ستاد)، از امروز برگزار می‌شود.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز: