جمعه, 28 اردیبهشت 1403 2024,May

بانک ملت گواهینامه "نما" گرفت

24 خرداد 1401
بانک ملت گواهینامه "نما" گرفت

 به گزارش بانک اول این بانک بر اساس استاندارد ISO/IEC ۲۷۰۰۱:۲۰۰۵ و تحت نظام اعتباردهی بین المللی مربوطه ، در سال ۱۳۹۰ ( به عنوان نخستین بانک ایرانی) موفق به اخذ گواهینامه بین المللی سیستم مدیریت امنیت اطلاعات (ISMS) جهت سرویس بانکداری اینترنتی شده است . بر اساس این گزارش، پس از اخذ موفقیت آمیز این گواهینامه و حسب الزامات مراجع بالادستی، مبنای اعتبار دهی سیستم مذکور از نظام بین المللی به نظام ملی مدیریت امنیت اطلاعات (نما) تغییر یافته و بدین ترتیب دوره جدید توسعه و گسترش سیستم یاد شده در قالب چرخه ای جدید ( بر اساس نظام مربوطه) در دستور کار بانک قرار گرفت.

در همین راستا باهدف ارتقای سطح امنیت سرویس بانکداری اینترنتی بانک ، استقرار سیستم جدید از تیرماه سال ۱۳۹۴ در محدوده مزبور آغاز و در تیر ماه سال ۱۳۹۵با موفقیت به پایان رسید. ممیزی شخص ثالث سیستم مزبور نیز در تیرماه سال ۱۳۹۵ و به منظور اخذ گواهینامه ملی نما ، طی دو مرحله و از سوی یکی از شرکت های ممیزی کننده داخلی ذیصلاح (مورد تایید نظام اعتبار دهی یاد شده ) با موفقیت انجام و گواهینامه مربوطه (پس از تایید مرکز راهبردی افتای ریاست جمهوری) صادر و در تاریخ چهارم بهمن ماه ۱۳۹۵ به بانک اعطا شد.

این گزارش حاکی است در سیستم مدیریتی مذکور با اتخاذ رویکردی مبتنی بر ریسک و در قالب یک چرخه بهبود مستمر ( مشتمل بر فازهای طراحی، اجرا، ارزیابی و اصلاح ) و همراستا با اهداف استراتژیک سازمان ، نسبت به شناسایی ، ارزیابی و کنترل ریسک های امنیت اطلاعات حوزه تحت پوشش (در قالب پیاده سازی سیاست ها، خط مشی ها و پروژه ها) اقدام می شود.

اخبار مرتبط
در شرایطی که کارمندان بانک انتظار داشتند همانند سایر ادارات شامل 2 روز تعطیلی در آخر هفته باشند٬ قرار گرفتند نام بانک ها در کنار ارگان های نظامی و انتظامی و بیمارستانها و ... که شامل لایحه فوق نمی شوند موجی از نامیدی را در میان این قشر که از پر کارترین کارمندان کشور هستند ایجاد کرد و باعث تعجب بسیاری از کارشناسان شد . چرا که ارگانهایی مثل بیمارستان ها ٬ مراکز نظامی ٬ انتظامی و ... شیفت کار هستند و به صورت 24 ساعته در تمام ایام و تعطیلات رسمی هم فعالیت دارند ٬ در صورتی که این موضوع در مورد بانک
بانک اول - بانک دی شرایطی را فراهم کرده که متقاضیان واجد شرایط بتوانند وام 200 میلیون تومانی طرح «فرزانه ارزش آفرین» را دریافت کنند. متقاضیان برای دریافت این وام باید در یکی از شعب بانک دی سپرده قرض الحسنه داشته باشند.
بانک اول - سازمان جمع‌آوری و فروش اموال تملیکی اعلام‌ کرد: پنجمین مزایده سراسری املاک و مستغلات این سازمان در سال جاری از طریق سامانه مزایده الکترونیک دولت (ستاد)، از امروز برگزار می‌شود.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دیدگاه کاربران
سیدهادی موسوی
ارسال شده در : چهارشنبه 25 خرداد 1401

خیلی ممنون

سیدهادی موسوی
ارسال شده در : چهارشنبه 25 خرداد 1401

وام

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها