دوشنبه, 17 اردیبهشت 1403 2024,May

معرفی فروشگاه های معروف دنیا با امکان پرداخت QR Code

24 خرداد 1401
معرفی فروشگاه های معروف دنیا با امکان پرداخت QR Code

در زیر چند فروشگاه بزرگ و پرفروش دنیا معرفی شده‌اند. این فروشگاه‌ها از اپلیکیشن‌های مشابه وین وین با امکان پرداخت همراه با استفاده از تلفن هوشمند و QRکد مربوط به محصول برای انجام پرداخت‌ها استفاده می‌کنند.

 

تسکو (کره جنوبی)

تسکو اولین فروشگاهی بود که امکان پرداخت موبایلی از طریق QR کد را ایجاد کرد . تسکو با ایجاد فروشگاه مجازی با امکان پرداخت موبایلی QR کد، خرید سریع و آسان را برای مشتریان محقق کرد. هدف از این کار تبدیل زمان حمل و نقل به زمانی ارزشمند برای خرید بود. تسکو این کار را از طریق نصب پوسترهای حاوی QR کد در ایستگاه‌های مترو انجام داد. به این ترتیب این فروشگاه فروشنده‌ای ندارد، بلکه هر کالا یک QR کد مخصوص به خود دارد و خریدار از طریق این کد اطلاعات مورد نظر را دریافت می کند و از طریق تلفن همراه خود پرداخت موبایلی را انجام می‌دهد.

فروشگاه دیواری جت شاپ (سوئد)

جت شاپ امکان پرداخت موبایلی از طریق QR کد را برای مشتریان خود فراهم کرد و برای رقابت با سایر فروشگاه های تخفیف‌ها ی زیادی را برای خرید از طریق QRکد قائل شد. این فروشگاه مانند تسکو تصویر محصولات فروشگاه به همراه QRکد مربوط به آن‌ها را در ایستگاه مترو (شلوغ ترین جای هر شهر) نصب می‌کند. خریدار با استفاده از تلفن هوشمند می‌تواند از طریق QRکد مربوط به هر محصول به سایت فروشنده فرستاده شده و محصول مورد نظر را خریداری کند.

 

وول ورتز (استرالیا)

وول ورتز فروشگاه ارائه دهنده میوه‌های تازه،‌گوشت و سبزیجات در استرالیا است. این فروشگاه حمل و نقل عمومی و خرید مواد غذایی را با هم ترکیب کرده است. سوپرمارکت مجازی وول ورتز با استفاده از پوسترهای حاوی QRکد بسیار گسترده شده به طوری که امروزه تنوع محصولات این فروشگاه به 120 کالا رسیده است.

ول-کا (کانادا)

فروشگاه مجازی ول-کا، ارائه دهنده محصولات آرایشی،‌ بهداشتی، کودکان و اولین فروشگاه در کانادا با امکان پرداخت QRکد است. این فروشگاه در مسیر پر رفت و آمد مترو تورنتو که ساختمان‌های اصلی شهر را به هم وصل می‌کند پوسترهای حاوی QRکد را نصب کرده است و امکان سفارش محصولات برای افراد و پرداخت موبایلی را برای آن‌ها فراهم کرده است.

 

فروشگاه دیواری اوکادو (انگلستان)

اولین فروشگاه که در انگلیس امکان پرداخت همراه از طریق QRکد را ایجاد کرد فروشگاه اوکادو بود. اوکادو با ایجاد فروشگاه مجازی خود و امکان پرداخت موبایلی به سرعت به موفقیت دست یافت و دومین فروشگاه مجازی خود را تاسیس کرد.

 

اخبار مرتبط
بانک اول - بانک دی شرایطی را فراهم کرده که متقاضیان واجد شرایط بتوانند وام 200 میلیون تومانی طرح «فرزانه ارزش آفرین» را دریافت کنند. متقاضیان برای دریافت این وام باید در یکی از شعب بانک دی سپرده قرض الحسنه داشته باشند.
بانک اول - سازمان جمع‌آوری و فروش اموال تملیکی اعلام‌ کرد: پنجمین مزایده سراسری املاک و مستغلات این سازمان در سال جاری از طریق سامانه مزایده الکترونیک دولت (ستاد)، از امروز برگزار می‌شود.
بانک اول - قیمت‌ دلار تا ظهر امروز شنبه ۸ مرداد ۱۴۰۱، روندی با ثبات و اندکی افزایشی داشت اما به تدریج به سمت کانال قیمتی بالاتر حرکت کرد. به نظر می‌رسد دلار منتظر اخبار برجامی است. البته اقدامات بازارساز هم می‌تواند در این میان اثرگذار باشد.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها