یکشنبه, 9 اردیبهشت 1403 2024,April

احتمال ممنوع‌الخروج شدن پزشکان فراری از کارتخوان

24 خرداد 1401
احتمال ممنوع‌الخروج شدن پزشکان فراری از کارتخوان

به گزارش بانک اول ، با وجود اینکه 15شهریور ماه سال جاری به عنوان آخرین مهلت نصب کارتخوان در مطب ها در نظر گرفته شده بود ولی تاکنون حدود 60 درصد از پزشکان که موظف به انجام این کارهستند اقدامی دراین راستا انجام نداده اند.

این در حالی است که امیدعلی پارسا رئیس سازمان امور مالیاتی کشور دهم شهریور ماه در گفت‌وگویی گفته بود: «چنانچه پزشکان در مهلت تعیین شده نسبت به نصب این دستگاه‌ها اقدام نکنند، مطابق با قانون با آنها برخورد شده و مورد ظن فرار مالیاتی قرار می گیرند.»

مطابق آنچه در ماده202 قانون مالیات‌های مستقیم آمده است سازمان امور مالیاتی کشور می‌تواند از خروج بدهکاران مالیاتی که میزان بدهی قطعی آنها بیشتر از 100 میلیون ریال است از کشور جلوگیری نماید.

با وجود تعرفه های بالای پزشکی و نیز کمبود پزشک که باعث تعدد مراجعات به پزشکان شده است، بنظر می‌رسد درصورت عدم نصب کارتخوان توسط پزشکان فرار مالیاتی بیش از 10 میلیون تومانی چیز دور از ذهنی نباشد.

حال باید منتظر ماند و دید که آیا سازمان امور مالیاتی به وظیفه خود در این زمینه عمل خواهد کرد یا خیر./فارس

اخبار مرتبط
بانک اول - بانک دی شرایطی را فراهم کرده که متقاضیان واجد شرایط بتوانند وام 200 میلیون تومانی طرح «فرزانه ارزش آفرین» را دریافت کنند. متقاضیان برای دریافت این وام باید در یکی از شعب بانک دی سپرده قرض الحسنه داشته باشند.
بانک اول - سازمان جمع‌آوری و فروش اموال تملیکی اعلام‌ کرد: پنجمین مزایده سراسری املاک و مستغلات این سازمان در سال جاری از طریق سامانه مزایده الکترونیک دولت (ستاد)، از امروز برگزار می‌شود.
بانک اول - قیمت‌ دلار تا ظهر امروز شنبه ۸ مرداد ۱۴۰۱، روندی با ثبات و اندکی افزایشی داشت اما به تدریج به سمت کانال قیمتی بالاتر حرکت کرد. به نظر می‌رسد دلار منتظر اخبار برجامی است. البته اقدامات بازارساز هم می‌تواند در این میان اثرگذار باشد.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها