پنجشنبه, 13 اردیبهشت 1403 2024,May

تغذیه های مناسب برای مقابله با آلودگی هوا را بشناسید

24 خرداد 1401
تغذیه های مناسب برای مقابله با آلودگی هوا را بشناسید

تغذیه مناسب برای مقابله با آلودگی هوا

 

با قرار گرفتن در فصل خزان و پاییز برگ ریزان مسلما آلودگی هوا و مشکلات ناشی از آن افزایش می یابد، اما چگونه با تغذیه صحیح آسیبهای ناشی از آلودگی هوا بر بدن را کاهش دهیم ؟؟

آلودگی هوا مشکلات زیادی در کوتاه مدت و دراز مدت برای فرد به وجود می آورد که از آن جمله می توان سردرد و تهوع، مشکلات تنفسی و قلبی، آسیبهای چشمی، سرعت روند پیری، سرطان و ... را نام برد.

آنتی اکسیدان ها موثرترین ترکیباتی هستندکه با خنثی سازی رادیکالهای آزاد ناشی از آلاینده ها به کمک بدن می آیند.

از مهمترین آنتی اکسیدان ها می توان به #ویتامینC و #ویتامینE اشاره کرد.

مرکبات،کلم بروکلی،کاهو،فلفل دلمه ای،گوجه_فرنگی و ... از منابع ویتامین C و ...

غذا های دریایی مثل ماهی و میگو ، آجیل و مغزها ، جوانه گندم، روغن زیتون و ... از منابع ویتامین E به شمار می روند.

ماده مغذی بعدی لبنیات به خصوص شیر کم چرب می باشد که با تامین ذخایر کلسیم بدن مانع از جذب سرب ناشی از آلاینده ها می گردد، چرا که فلزات برای جذب شدن در بدن با یکدیگر رقابت دارند

تغذیه مناسب برای مقابله با آلودگی هوا
تغذیه مناسب برای مقابله با آلودگی هوا

همچنین فسفر و منیزیم موجود در شیر به بدن برای مقابله با مسمومیت های ناشی از آلودگی هوا کمک می کند.

مصرف فراورده های لبنی پروبیوتیک نیز با افزایش باکتری های مفید بدن و تقویت سیستم ایمنی می تواند باعث کاهش آسیب های ناشی از آلودگی هوا گردد.

یکی دیگر از ترکیبات مفید موثر در این زمینه پکتین موجود در میوه ها از قبیل سیب، پرتقال، لیمو ، توت_فرنگی، گریپ فروت و ... است که به نوبه ی خود باعث دفع سموم از بدن می شود.

در این میان از نوشیدن کافی آب و مایعات نیز نباید غفلت کرد زیرا باعث افزایش کارکرد کلیه ها و دفع سریعتر مواد اضافی و سموم مضر برای بدن می شود.

پس در یک نگاه هنگام آلودگی هوا با مصرف میوه ها و سبزیجات تازه، شیر کم چرب، آجیل و مغزها و آب ،بدن خود را در برابر مضرات آلاینده ها بیمه کنید.

اخبار مرتبط
بانک اول - بانک دی شرایطی را فراهم کرده که متقاضیان واجد شرایط بتوانند وام 200 میلیون تومانی طرح «فرزانه ارزش آفرین» را دریافت کنند. متقاضیان برای دریافت این وام باید در یکی از شعب بانک دی سپرده قرض الحسنه داشته باشند.
بانک اول - سازمان جمع‌آوری و فروش اموال تملیکی اعلام‌ کرد: پنجمین مزایده سراسری املاک و مستغلات این سازمان در سال جاری از طریق سامانه مزایده الکترونیک دولت (ستاد)، از امروز برگزار می‌شود.
بانک اول - قیمت‌ دلار تا ظهر امروز شنبه ۸ مرداد ۱۴۰۱، روندی با ثبات و اندکی افزایشی داشت اما به تدریج به سمت کانال قیمتی بالاتر حرکت کرد. به نظر می‌رسد دلار منتظر اخبار برجامی است. البته اقدامات بازارساز هم می‌تواند در این میان اثرگذار باشد.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها